• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Liten Mjau

Armani- det är bra pris. Jag betalade 550kr för min begagnade pall, inkl frakt.

• Noiis
    imaj skrev 2011-06-25 00:43:09 följande:
    Joddan och Fröken Småland: Jo funderade på det också att det kanske är till Frog. Och min åsikt angående kopior; håller med om att det kan vara roligt med nya färger men gillar inte när de utger sig för att vara äkta .
    håller med ovanstående och jag håller med dig kopior i all ära, ett intresse finns de ju för dom iom att även dom som säljs som kopior säljs. 
    de e ju upp till var och en att avgöra om man vill ha en kopia eller inte
    Men precis som du säger så tycker jag att man ska vara ärlig! 
  • Armani
    Liten Mjau skrev 2011-06-25 05:59:15 följande:
    Armani- det är bra pris. Jag betalade 550kr för min begagnade pall, inkl frakt.
    Då tror jag att jag slår till Tack!
    Men funderar på en sak.... Enligt säljaren ska den passa till både dom nya och dom gamsla ståbrädorna, men så är det väl ändå inte?? Det är väl bara dom gamla? Kanske endast vissa årsmodeller oxå?
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Fröken Småland
    Armani skrev 2011-06-25 11:09:50 följande:
    Då tror jag att jag slår till Tack!
    Men funderar på en sak.... Enligt säljaren ska den passa till både dom nya och dom gamsla ståbrädorna, men så är det väl ändå inte?? Det är väl bara dom gamla? Kanske endast vissa årsmodeller oxå?
    De passar bara de gamla.
  • Överbandsfürern
    thisissarah skrev 2011-06-24 12:53:40 följande:
    Jag körde också i tvättmaskin och det gick bra. Det jobbiga var bara att få dit de där runda metallgrejerna igen. Sambon fick kämpa som bara den!
    Måste man ta bort de också? Men ölljetter är ju svårt att få dit igen om man inte har rätt verktyg.

Struntar nog i att tvätta den och tvättar av bara där det lortiga är istället, vågar inte varken riskera att förstöra tyget eller tvättmaskinen
  • Fröken Småland
    Överbandsfürern skrev 2011-06-25 12:10:46 följande:
    Måste man ta bort de också? Men ölljetter är ju svårt att få dit igen om man inte har rätt verktyg.

Struntar nog i att tvätta den och tvättar av bara där det lortiga är istället, vågar inte varken riskera att förstöra tyget eller tvättmaskinen
    Nej, nej, nej, du skall inte ta bort öljetterna då förstör du klädseln. Jag tror (hoppas) att thisissarah menar att det var svårt att trä på klädseln igen, det brukar ju vara trögt att få öljetterna över piggarna. Tips är att sätta dit den innan den har torkat men se till att den torkat ordentligt innan du sätter dit skumgummi och sitsplatta så det inte möglar.
  • Armani
    Fröken Småland skrev 2011-06-25 12:01:44 följande:
    De passar bara de gamla.
    Precis vad jag hade för mig Säljaren har väl kanske dålig koll... Men har för mig att det även stod på Familjetorget då dom sålde dessa att det endast var vissa årsmodeller av ståbrädan? Eller kanske det bara var årsmodellerna fram tills dom nya började tillverkas (dvs alla dom gamla)? Nu minns jag inte helt hundra vilka år det var mellan, men fram till 2009 var det iaf...
  • Fröken Småland
    Armani skrev 2011-06-25 12:30:04 följande:
    Precis vad jag hade för mig Säljaren har väl kanske dålig koll... Men har för mig att det även stod på Familjetorget då dom sålde dessa att det endast var vissa årsmodeller av ståbrädan? Eller kanske det bara var årsmodellerna fram tills dom nya började tillverkas (dvs alla dom gamla)? Nu minns jag inte helt hundra vilka år det var mellan, men fram till 2009 var det iaf...
    Gå aldrig på årsmodell utan på utförande Det är den gamla "klumpiga" ståbrädan utan snabbfästen som pallarna funkar till.
  • thisissarah
    Fröken Småland skrev 2011-06-25 12:24:52 följande:
    Nej, nej, nej, du skall inte ta bort öljetterna då förstör du klädseln. Jag tror (hoppas) att thisissarah menar att det var svårt att trä på klädseln igen, det brukar ju vara trögt att få öljetterna över piggarna. Tips är att sätta dit den innan den har torkat men se till att den torkat ordentligt innan du sätter dit skumgummi och sitsplatta så det inte möglar.
    Det var riktigt jobbigt att trä dit öljetterna igen, men nu vet man till nästa gång att man ska sätta dit de innan de har torkat!
  • Armani
    Fröken Småland skrev 2011-06-25 12:34:02 följande:
    Gå aldrig på årsmodell utan på utförande Det är den gamla "klumpiga" ståbrädan utan snabbfästen som pallarna funkar till.
    Ok, då är jag med Tack!