• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan
    imaj skrev 2011-06-25 00:43:09 följande:
    Joddan och Fröken Småland: Jo funderade på det också att det kanske är till Frog. Och min åsikt angående kopior; håller med om att det kan vara roligt med nya färger men gillar inte när de utger sig för att vara äkta .
    Nu är annonsen ändrad till FROG och med bild...
    Silas 2009-03-03 Lily 2011-04-30 minigard.blogspot.se
  • Dunderklumpen
    Dunderklumpen skrev 2011-06-24 13:23:22 följande:
    Nu fick jag äntligen tummen ur och köpte en röd sittdels klädsel och matchande sufflett till min Gecko men blev helt plötsligt nervös över att Gecko röd inte är samma som Cameleon röd?

Jag har nämligen en sittdyna i rött som jag öpte för inte ens en månad sedan och jag vill gärna fortsätta använda sen såklart men nojjar lite över att de ska skära sig mot varann?

Vad tror ni, eller är det t.o.m. ngn som har bägge och kanske kan posta en bild på dem?
    Eller är det ngn som har en gul eller blå dyna och vill byta? ;)
    Puffar igen för om ngn vet skillnaden på Gecko röd och den röda Bugaboo sittdynan?
    Julia 2010-08-08
  • Fröken Småland
    Dunderklumpen skrev 2011-06-25 20:41:52 följande:
    Puffar igen för om ngn vet skillnaden på Gecko röd och den röda Bugaboo sittdynan?
    Jag tror säkert att det kommer att funka, åkpåsen funkade ju t ex både till Cameleon, Frog och Gecko. Fast jag tror faktiskt att Gecko-röd är lite djupare och mörkare än vad Cameleonröd är. Men rött och rött brukar sällan vara så kitsligt tycker jag.
  • Dunderklumpen

Fröken Småland
    Jag hoppas att det går an. Mig gör det ingenting om det skär sig men ju mer desto bättre tycker jag. Ser hellre rött och rosa ihop än två snarlika röda.

Men men den som väntar på ngt gott (väntar nog inte längre än till slutet av nästa vecka, det är ju trots allt Kidzshop jag beställt av och de brukar vara snabba) ;)

• Melvinsmamma
    Asereht skrev 2011-06-23 18:13:14 följande:
    Du borde kunna gå in på mina öppna sidor så som pres, galleri osv.
    De gick nu men inte tidigare, konstigt...man tänker ju inte alls på att varukorgen är större! =)
  • Fröken Småland
    Fröken Småland skrev 2011-06-25 20:59:58 följande:
    Jag tror säkert att det kommer att funka, åkpåsen funkade ju t ex både till Cameleon, Frog och Gecko. Fast jag tror faktiskt att Gecko-röd är lite djupare och mörkare än vad Cameleonröd är. Men rött och rött brukar sällan vara så kitsligt tycker jag.
    Fast nu hittade jag några gamla färgprover och inser att det är rejält stor skillnad på de röda nyanserna. Så en röd Cameleontopp skulle absolut inte funka till en Geckoklädsel till exempel. Men när man byter material så tycker jag att det är en helt annan sak, som en åkpåse eller sittdyna. Hoppas du får klarhet snart!

• Dunderklumpen

Frk Småland
    Men vilken pärla! :D
    Nope den röda sittdynan lägger jag undan och så köper jag en gul tror jag minsann.

• SchumiFerrari

Passar Camens suflettbågar i Geckons fästen eller måste man köpa både camfästen och bågar??

Muppen mars-08 Smurfen aug-09 Fraggeln BFokt-11
  • Fröken Småland
    SchumiFerrari skrev 2011-06-26 15:11:18 följande:
    Passar Camens suflettbågar i Geckons fästen eller måste man köpa både camfästen och bågar??
    Alla bågar passar i alla fästen

(utom ap-gamla Frog eller Classic som har en helt annan mekanism med öglor, men det ser man)