• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • SchumiFerrari
    Fröken Småland skrev 2011-06-26 15:19:29 följande:
    Alla bågar passar i alla fästen

(utom ap-gamla Frog eller Classic som har en helt annan mekanism med öglor, men det ser man)
    TACK!!!
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09 Fraggeln BFokt-11
  • Lady Soul

Hur stor är skillnaden mellan den gamla åkpåsen, som var framtagen för Frog (men enligt uppgift ska passa även för Cameleon) och den nya åkpåsen?

Har läst att den gamla saknar dragsko, är kortare och har ljusgrått foder. Vet någon om det är något annat som skiljer?

- Hur mycket kortare är den? Man vill ju inte att barnet ska växa ur den...
    - Är det samma form som den nya, dvs att den är formad undertill för att följa "urgröpningen" i sitsen?
    - Hur viktigt är det med dragsko egentligen?
    - Är det samma material och kvalitet?

All info mottages tacksamt, har surfat runt en hel del men svårt att hitta svar på frågorna jag har. :)

• Sweetheartno1

Nu ni alla bugaboo vänner ! Hjärta

Jag ska köpa mig en skip*hop versa, MEN vet inte vilken färg ! Tror det blir den svarta..
    Har ju en all black med rosa, offwhite, orange fleece topset och två "hemsydda" sufletter  en från mamma på vift (ljus lila med cirklar på) och en från sydd av C (offwhite med rosa rosor)
    Vad säger ni ?!  

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-06-26 09:36:54 följande:
    Fast nu hittade jag några gamla färgprover och inser att det är rejält stor skillnad på de röda nyanserna. Så en röd Cameleontopp skulle absolut inte funka till en Geckoklädsel till exempel. Men när man byter material så tycker jag att det är en helt annan sak, som en åkpåse eller sittdyna. Hoppas du får klarhet snart!

Håller med om att en röd Cam topp inte skulle passa till en röd Gecko. Men åkpåsen funkar ypperligt då den är av ett annat material. Även sittdynan är ju av annat material så jag tror det skulle funka bra det också.

Skulle ju kunna testa inser jag, för visst var det väl röd Gecko och röd sittdtyna som diskuterades?
  • Kavat
    Dunderklumpen skrev 2011-06-25 20:41:52 följande:
    Puffar igen för om ngn vet skillnaden på Gecko röd och den röda Bugaboo sittdynan?
    Blind...
  • Insomnie

Kollade in bildtråden och gud va sugen jag blir på att köpa en ny originalsuflett.. Varför är jag så fattig för?

• Fröken Småland
    Lady Soul skrev 2011-06-26 16:03:44 följande:
    Hur stor är skillnaden mellan den gamla åkpåsen, som var framtagen för Frog (men enligt uppgift ska passa även för Cameleon) och den nya åkpåsen?

Har läst att den gamla saknar dragsko, är kortare och har ljusgrått foder. Vet någon om det är något annat som skiljer?

- Hur mycket kortare är den? Man vill ju inte att barnet ska växa ur den...
    - Är det samma form som den nya, dvs att den är formad undertill för att följa "urgröpningen" i sitsen?
    - Hur viktigt är det med dragsko egentligen?
    - Är det samma material och kvalitet?

All info mottages tacksamt, har surfat runt en hel del men svårt att hitta svar på frågorna jag har. :)
    Tror det är samma längd.
    Båda modellerna är skålformade och har ficka under sittytan.
    Dragsko finns det på den riktigt gamla Frog-påsen med grått foder och även på den nya universalpåsen.
    Likt material och kvalitet. De nya universalpåsarna är tjockare och stadigare men inte nödvändigtvis varmare.

En nackdel med den gamla Frog-påsen är just dragskon och att det är så jättemycket tyg "över" om man har den plan, plus att det inte går att fästa den bakom ryggen. Skulle ge max 200 kr för en sån åkpåse.
  • Joddan

Frk småland
    Min frogpåse har ingen dragsko men ändå grått foder. Sitter jättebra

• jniee

Hej! Är ny i bugaboo världen, har köpt en cam i väntan på den lilla:) nu till min fråga, vi köpte en ståbräda till storasyster, m ja förstår mig inte på hur man fäster upp ståbrädan med snodden! Hoppas ni kan förklara så ja förstår:) tack på förhand!

• SchumiFerrari
    jniee skrev 2011-06-26 20:55:44 följande:
    Hej! Är ny i bugaboo världen, har köpt en cam i väntan på den lilla:) nu till min fråga, vi köpte en ståbräda till storasyster, m ja förstår mig inte på hur man fäster upp ståbrädan med snodden! Hoppas ni kan förklara så ja förstår:) tack på förhand!
    Kan göra ett försök.. Du fäster snodden i den över stången som går under liggdelen. När du vill fästa upp brädan sticker du ner den vita delen i skåran på brädan och Tada! klart!
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09 Fraggeln BFokt-11