• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • RobzMarley

Var köper ni era??

Som beställer utomlands??

Det fanns en sida från nederländerna hasr jag för mig...

• Lille Mammsen

Blir så jädrans arg på butiker som inte info om det blir förseningar mm på leveranser utan att man själv ska behöva jaga o maila då man undrar var grejerna har tagit vägen    Och endå inte få svar!!  Beställt "grejer" den 17maj som skulle ta 3veckor = helt OK....Fortfarande  ingar varor!!!!  Fick dock ett mail att varorna skulle dyka upp i förra veckan.........jag undrade när = Inge svar!!   SSUUUUUUUUCCCCCCCKKKKKK  STÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN

• Lille Mammsen
    Dunderklumpen skrev 2011-06-27 09:33:03 följande:
    Var tror ni, funkar cameleon/frog sittdelsöverdraget till Geckon?
    Cam topset funkar helt OK på Gecko´n  suffletten kan upplevas lite slapp (du måste ha Cam sufflett bågar på geckon då)
  • Dunderklumpen
    Lille Mammsen skrev 2011-06-27 10:58:37 följande:
    Cam topset funkar helt OK på Gecko´n  suffletten kan upplevas lite slapp (du måste ha Cam sufflett bågar på geckon då)
    Tack för svaret!

Jag har vunnit en auktion på tradera med liggdel, regnskydd, myggnät och sittdelsöverdrag
    Liggdelen tänkte jag sälja av omgående (det lär ju inte alls funkar med mitt Geckochassi) men regnsydkket och myggnätet borde ju funka även om de kanske blir lite stora?
    Julia 2010-08-08
  • Lillstroem
    RobzMarley skrev 2011-06-27 11:49:14 följande:
    kollar igen..

förutom

babytrader o pramworld??
    babycare.nl, funkade jättebra för mig, bra kundservice när jag mailat dem och snabb leverans!
  • Dunderklumpen
    RobzMarley skrev 2011-06-27 12:03:35 följande:
    Sidan där man köpte del för del???
    Jag har köpt mycket från eBay.de
    Julia 2010-08-08
  • Lady Soul
    Fröken Småland skrev 2011-06-26 20:33:52 följande:
    Tror det är samma längd.
    Båda modellerna är skålformade och har ficka under sittytan.
    Dragsko finns det på den riktigt gamla Frog-påsen med grått foder och även på den nya universalpåsen.
    Likt material och kvalitet. De nya universalpåsarna är tjockare och stadigare men inte nödvändigtvis varmare.

En nackdel med den gamla Frog-påsen är just dragskon och att det är så jättemycket tyg "över" om man har den plan, plus att det inte går att fästa den bakom ryggen. Skulle ge max 200 kr för en sån åkpåse.
    Tack för svar!

Nej, längden på den gamla är kortare - den infon hittade jag i en beskrivning på nätet (som jag inte hittar nu), men det framgick inte hur stor skillnanden var. Har heller inte hittat längden angiven någonstans på nätet varken för den gamla eller den nya.

Just den här har inte dragsko, det har den nuvarande ägaren uppgett.

Hur fäster man den nya åkpåsen? Och innebär det att den gamla kommer att glida? Jag undrar också över möjligheten att använda selen i kombination med åkpåsen - funkar det lika bra med den gamla som den nya?

Bild på den gamla finns här:
    www.squidoo.com/bugaboo-frog-stroller