• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LitenAnka

Hej!

Skulle någon som har en Bugaboo Cameleon kunna göra mig en tjänst?Jag behöver veta hur högt det är från handtaget på vagn när den som kortast och ner till golvet. Och gärna veta måttet på sittdelen och hur högt det är från platsen där barnetsrumpa ska vara och upp till sufletten? Och är vagnen ranglig när man rör den åt olika håll eller är den stabil i sig?

Då jag funderar på att köpa en Bugaboo till minstingen skulle det vara bra att veta lite mått, den säljs tyvärr inte i någon butik där vi bor så jag kan inte testa den på sonen.

Tack på förhand :)

/ Sandra

• Överbandsfürern

Jag måste tvätta sittdelen. går det att köra den i maskinen? Tänkte mest på ryggskenorna så inte de trasar sönder tyget.
    Dottern låg i vagnen och sov och blöjan läckte nämligen :-S

• Armani
    Överbandsfürern skrev 2011-06-24 12:15:27 följande:
    Jag måste tvätta sittdelen. går det att köra den i maskinen? Tänkte mest på ryggskenorna så inte de trasar sönder tyget.
    Dottern låg i vagnen och sov och blöjan läckte nämligen :-S
    Jag har kört alla tygdelarna till vagnen i maskin på 40 grader fintvätt, lite tvättmedel och inget sköljmedel, gått finfint Se bara till att alla kardborrar är stängda så dom inte rispar något!
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Armani

650:- för en ny pall till en ståbräda inkl frakt med kollinr, är det ett bra pris tycker ni? Har fått möjligheten att köpa en nu, velar fortfarande en del om den kommer göra sig bra till froggen men samtidigt verkar dom svåra att få tag i så kanske ska ta chansen att prova... Hur skulle ni ha gjort?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • thisissarah
    Armani skrev 2011-06-24 12:40:28 följande:
    Jag har kört alla tygdelarna till vagnen i maskin på 40 grader fintvätt, lite tvättmedel och inget sköljmedel, gått finfint Se bara till att alla kardborrar är stängda så dom inte rispar något!
    Jag körde också i tvättmaskin och det gick bra. Det jobbiga var bara att få dit de där runda metallgrejerna igen. Sambon fick kämpa som bara den!
  • Dunderklumpen

Nu fick jag äntligen tummen ur och köpte en röd sittdels klädsel och matchande sufflett till min Gecko men blev helt plötsligt nervös över att Gecko röd inte är samma som Cameleon röd?

Jag har nämligen en sittdyna i rött som jag öpte för inte ens en månad sedan och jag vill gärna fortsätta använda sen såklart men nojjar lite över att de ska skära sig mot varann?

Vad tror ni, eller är det t.o.m. ngn som har bägge och kanske kan posta en bild på dem?
    Eller är det ngn som har en gul eller blå dyna och vill byta? ;)

Julia 2010-08-08
  • Fröken Småland
    Joddan skrev 2011-06-24 19:11:33 följande:
    Imaj
    Konstigt! Kanske är till Frog de menar?
    Jag fick samma tanke, möjligen är det en aubergine Frogklädsel med tillhörande varukorg? Men OM det nu finns kopior som är någorlunda välgjorda så varför inte? Personligen tycker jag att det är toppen med lite nya färger, original eller ej
  • imaj

Joddan och Fröken Småland: Jo funderade på det också att det kanske är till Frog. Och min åsikt angående kopior; håller med om att det kan vara roligt med nya färger men gillar inte när de utger sig för att vara äkta .