• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • poo79

Är det någon som vet om Easy Rider ståbrädan V-modell, stor krok passar på Bugaboo.

• SaraSelinda

Hm, min dotter på 4månader brukar sova över hos min mamma en natt och i väskan behöver det få plats:

3 bodysar
    3 byxor
    MAM-nappflaska
    Burk med ersättning
    Leksaker (ett par stycken)
    En liten termos

Nu har jag en Totebag från BRIO och det är verkligen "precis" så det får plats, men funderar på att köpa en "vanlig" väska istället eftersom den är lättare att kombinera med vanlig väska när man behöver, eller?
    Men hur rymlig är Bugaboos gentemot Totebag?

• imsa

oh den svarta bb väskan i svart skinn tycker jag är så snygg men alldeles för dyr. var en på tradden innan men jag glömde buda =/

2700 är lite för mkt för en skötväska...tycker jag iaf =)

• SaraSelinda
    imsa skrev 2010-03-09 21:41:38 följande:
    oh den svarta bb väskan i svart skinn tycker jag är så snygg men alldeles för dyr. var en på tradden innan men jag glömde buda =/ 2700 är lite för mkt för en skötväska...tycker jag iaf =)
    Den är SJUKT snygg, men som du säger alldeles för dyr för en skötväska, men iof ser den ju inte så ut, så den skulle ju passa att använda som vanligt också =)
  • Tridde

hej! jag tänkte höra med er eftersom ni är buggaexperter
    vi har en bugaboo cam som vi är riktigt nöjda med trots att vi bor i snörika norrland och inte köpt vinterhjul (de stora) utan klarat oss med de små och att bara snurra på vagnen. nu till min fråga...är buggan liten i modell jämfört med andra barnvagnar? vår son, nu 6 månader, växte ur liggdelen både viktmässigt och längdmässigt som 4 månaders och nu är huvudet väldans nära suffletten när han ligger i sittdelen. han är visserligen en stor kille, 10.5 kilo och 74 cm vid 5 månaders kontrollen, men nog kan man väl kräva att barnen ska kunna sova i sittvagnen längre än tills de är runt 85 cm långa? problemet är ju den skålade sitsen som gör att han inte kan glida ner mer som han skulle kunnat göra med en "vanlig" vagn. nån som har nåt tips på hur vi kan göra? vi vill ju inte byta vagn redan men samtidigt måste vi ju ha en vagn som han kan sova i.
    tack på förhand!

• Stargirl

Här är lite bilder på våran 5 åring i en Cameleon....

Självfallet är vagnen hans systers.....men som du ser skulle han kunna sitta i den om det skulle behövas. Se även hur han har fötterna.

2 åring redo att gå ut.....
    Nu är dottern 3 så bilden är gammal men hon får ju fortfarande plats i sin Cameleon. Men hon behöver varken sova eller åka vagn till vardags. Så Cameleon är pensionerad i förrådet. Men hon får fortfarande plats.
    Glöm inte att huvudet och överkroppen inte växer så mycket lägre på ditt barn. Det är benen och armarna som börjar växa nu.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • stinamaria

Jag har nästan bestämt mig för att köpa en begagnad vagn med det gamla chassit istället för en ny eftersom jag inte orkar med strul med ett chassi som går sönder. För det verkar ganska vanligt att de gör det? Jag kommer behöva dra upp vagnen några trappsteg varje dag nämligen..

Hur säker kan jag vara på att det gamla chassit håller? Har det varit några problem med det alls eller kan man vara hyffsat säker på att det inte går sönder. Jag vet att det alltid kan hända någonting men menar om det varit några "kända" problem med det?

Hur mycket är rimligt att betala för en vagn med det gamla chassit om den är fräsch och ser fin ut?

• poo79

Har beslutsångest. Är det någon som vet om "nya" bugaboo ståbrädan är bra? Jag har den "gamla", men tycker den är så lång. Sen är den jobbig att den inte går och ta av smidigt.
    När lill tjejen ska sitta upprätt så står den rakt ut {#lang_emotions_yell} .
    Men vet inte om det är onödigt att köpa en ny. Kommer väl ha ståbräda sommaren ut i allfall. Stora tjejen är en lat snart 4 åring.

• Tridde
    Stargirl skrev 2010-03-10 11:09:19 följande:
    Här är lite bilder på våran 5 åring i en Cameleon....Självfallet är vagnen hans systers.....men som du ser skulle han kunna sitta i den om det skulle behövas. Se även hur han har fötterna.2 åring redo att gå ut.....Nu är dottern 3 så bilden är gammal men hon får ju fortfarande plats i sin Cameleon. Men hon behöver varken sova eller åka vagn till vardags. Så Cameleon är pensionerad i förrådet. Men hon får fortfarande plats.Glöm inte att huvudet och överkroppen inte växer så mycket lägre på ditt barn. Det är benen och armarna som börjar växa nu.
    tack för svaret! jag hoppas du har rätt ang att nu börjar benen växa för annars blir det trångt väldans snart det finns ju hur mycket plats som helst kvar för benen, det är ovansidan av vagnen som är trång så som ren sittvagn kommer den kunna användas bra länge. det är nu medans han är liten som problem skulle uppstå om han växer mer på överkroppen. tack än en gång!
  • Stargirl
    poo79 skrev 2010-03-10 14:06:08 följande:
    Har beslutsångest. Är det någon som vet om "nya" bugaboo ståbrädan är bra? Jag har den "gamla", men tycker den är så lång. Sen är den jobbig att den inte går och ta av smidigt.När lill tjejen ska sitta upprätt så står den rakt ut  .Men vet inte om det är onödigt att köpa en ny. Kommer väl ha ståbräda sommaren ut i allfall. Stora tjejen är en lat snart 4 åring.
    Den nya ska vara smidigare och bättre....men för en 4 åring vet jag inte om jag hade propsat på att hon går ist
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21