• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Senap
    LR75 skrev 2010-03-11 16:25:56 följande:
    jag tycker iaf som att det låtersom att hon har för mycket kläder på sig. vet iofs inte vart du bor. jag bor i stockholm och kör med pop fleece overall eller pop tunnfodrad menchester overall. under det oftast bara byxor och strumpbyxor (ibland inte ens det) babyuggs på fötterna. och ibland blir det som sagt bara "täckjacka". såklart har vi mössa och vantar också. och på vår tjej är det alldeles lagom. Blir det kallt kompletterar vi med filt. eller tar på ett varmare underställ. men att införskaffa en fleece overlall kan ju inte vara helt i onödan, för det kan ju faktikst vara så att det är kyligt ända ini maj. åkpåsen skyddar ju dessutom mot lite blåst om dom sover på ett helt annat sätt än en filt gör.
    same same
    My sugar is raw
  • Candra
    LR75 skrev 2010-03-11 16:25:56 följande:
    jag tycker iaf som att det låtersom att hon har för mycket kläder på sig. vet iofs inte vart du bor. jag bor i stockholm och kör med pop fleece overall eller pop tunnfodrad menchester overall. under det oftast bara byxor och strumpbyxor (ibland inte ens det) babyuggs på fötterna. och ibland blir det som sagt bara "täckjacka". såklart har vi mössa och vantar också. och på vår tjej är det alldeles lagom. Blir det kallt kompletterar vi med filt. eller tar på ett varmare underställ. men att införskaffa en fleece overlall kan ju inte vara helt i onödan, för det kan ju faktikst vara så att det är kyligt ända ini maj. åkpåsen skyddar ju dessutom mot lite blåst om dom sover på ett helt annat sätt än en filt gör.
    Det är mycket möjligt, men jag har frågat inne på pop tex, och de sa att hon hade lagom mycket på sig.. Och det var ändå igår jag frågade.
  • Senap
    Candra skrev 2010-03-11 16:44:19 följande:
    Det är mycket möjligt, men jag har frågat inne på pop tex, och de sa att hon hade lagom mycket på sig.. Och det var ändå igår jag frågade.
    Men de vet väl inte? Känn efter själv när du är ute. Är hon svettig i nacken har hon för mycket på sig. Är hon koll om fötter eller händer har hon för lite.

Mina barn är helt olika. Vad som hade varit bra för sonen hade dottern frusit i. Hade jag klätt sonen som jag gör med dottern hade han svettats och mått dåligt.
    My sugar is raw
  • jean1

Hej! Har en fråga till er som har "hemsydda" sufletter i "vanligt" tyg, dvs ej canvas el liknande. Är det inte omständigt att hela tiden behöva tänka på att sufletten inte ska vara i solen (solblekt) eller inte bli fuktig (är ju ej vattenavvisande som tex canvasen). Är sugen att köpa en suflett som är av "vanligt" tyg sydd av sömmerska, men är lite tveksam just pga solen och fukt. Jag menar man vill ju kunna använda vagnen och inte behöva bry sig om väder och vind allt för mkt.

• Candra
    Shoegirl skrev 2010-03-11 16:58:34 följande:
    Men de vet väl inte? Känn efter själv när du är ute. Är hon svettig i nacken har hon för mycket på sig. Är hon koll om fötter eller händer har hon för lite. Mina barn är helt olika. Vad som hade varit bra för sonen hade dottern frusit i. Hade jag klätt sonen som jag gör med dottern hade han svettats och mått dåligt.
    De tyckte att det var lagom iaf, de har barn själva.. Men visst.

Jag vet inte vad det är jag ska ta bort isf, åkpåse eller byxorna.. Hon är uppe ganska mycket, så byxorna känns nästan viktigare.. Men så är det blåsten också...  Hon är jättevarm om fötterna, händerna känns lagom.
  • Primrose
    Shoegirl skrev 2010-03-11 16:24:31 följande:
    Utmärkta? Det ger ju mindre skydd än en tunn bomullströja. Jag skulle aldrig använda det till en bebis. Det rekommenderas inte att ha så lite skydd när solen är stark.
    Pratar vi om samma sak? Jag menar alltså det UV-filter (ämnat för Bugaboo Cameleon) man täcker vagnen med, och det har samma tyg som i sommarsufflettens "luck"-delar, tror jag. Mitt barn låg naturligtvis inte naket i vagnen vid dessa tillfällen utan hade tunna, heltäckande, bomullskläder på sig, samt sommarsufflett. Det handlar alltså om när vi var ute och promenerade. Utmärkt är det för att det, jämfört med andra UV-skydd för vagnen, sitter så bra på och verkar luftigt ändå.
  • SaraSelinda

GUD! Jag är nästan NERVÖS för att hämta ut vagnen i början på nästa vecka!!

• Stargirl
    SaraSelinda skrev 2010-03-11 18:06:06 följande:
    GUD! Jag är nästan NERVÖS för att hämta ut vagnen i början på nästa vecka!!
    hehehe....man är alltid det inför att man ska hämta ut en vagn. Det är så KUL. Bästa shoppingen.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • jessapessa

Hallå!

En fråga jag har gått runt och tänkt på ett tag nu... hur gör ni med ståbräda, och sittläge på vagnen?
    Just nu har jag vagnen i viloläge, och ståbrädan kan hängas upp med hjälp av snöret.
    Men är vagnen i sittläge (med bebisen vänd mot mej då, såklart) så kan jag inte sätta upp ståbrädan på något sätt...eller?

• Stargirl
    jessapessa skrev 2010-03-11 18:31:57 följande:
    Hallå!En fråga jag har gått runt och tänkt på ett tag nu... hur gör ni med ståbräda, och sittläge på vagnen?Just nu har jag vagnen i viloläge, och ståbrädan kan hängas upp med hjälp av snöret.Men är vagnen i sittläge (med bebisen vänd mot mej då, såklart) så kan jag inte sätta upp ståbrädan på något sätt...eller?
    Det blir ju lite tight att sätta upp den då.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21