• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • stinamaria
    Kajsan skrev 2010-03-10 21:23:09 följande:
    Nej, alltså ingen pik åt dig utan mest en reaktion på alla dessa Blocket-annonser där folk snackar om " det säkra chassit som inte går sönder". Eh...Va? Liksom...
    Det är väl ett sätt att få sålt deras vagnar lättare kanske^^ Jag köper antagligen vagnen i morgon i alla fall. Sambon blir så glad om jag inte köper en ny haha. Så får vi hoppas att det går bra:) Är det något särskilt jag ska komma ihåg att kolla på?
  • sisterinlaw
    stinamaria skrev 2010-03-10 22:48:05 följande:
    Det är väl ett sätt att få sålt deras vagnar lättare kanske^^ Jag köper antagligen vagnen i morgon i alla fall. Sambon blir så glad om jag inte köper en ny haha. Så får vi hoppas att det går bra:) Är det något särskilt jag ska komma ihåg att kolla på?
    Ja, undersök vagnen mycket noga på plats! Kom ihåg att det kan vara svårt att reklamera ev. fel som du hittar när det gått några dagar eftersom varan antas säljas i befintligt skick.
    Om säljaren uppmanar dig till att undersöka vagnen, ökar din undersökningsplikt och dina möjligheter att reklamera senare minskar ännu mer.
    Om säljaren säger något positivt om vagnens skick- typ att inga fel finns på bromsarna- be om att få det nedtecknat i kontrakt så har du större chans att göra den saken gällande om bromsen skulle gå sönder redan en vecka efteråt.
  • Candra

An fråga till ang. åkpåsen.

Ni som har dem in i april, är era barn varma eller kalla av sig? Samt, vad har de på sig förutom det?

Var inne i stan igår, och hon kändes väldigt varm. Hon har täckbyxor i påsen, de känns viktigare än påsen, eftersom hon är uppe ibland.
    Ska nog byta till en annan mössa. Hörde med dem inne på pop vad de tycker är lagom nu, och de tyckte att den hon har var alldeles lagom, men varför är hon då svettig under den?

• Stargirl
    Candra skrev 2010-03-11 08:45:09 följande:
    An fråga till ang. åkpåsen.Ni som har dem in i april, är era barn varma eller kalla av sig? Samt, vad har de på sig förutom det?Var inne i stan igår, och hon kändes väldigt varm. Hon har täckbyxor i påsen, de känns viktigare än påsen, eftersom hon är uppe ibland.Ska nog byta till en annan mössa. Hörde med dem inne på pop vad de tycker är lagom nu, och de tyckte att den hon har var alldeles lagom, men varför är hon då svettig under den?
    Öppna upp åkpåsen lite mer kanske? Låt den bara täcka fötterna. Den har knappar där du kan fästa locket längre ner.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    Aprilia skrev 2010-03-11 10:04:48 följande:
    Jag skulle inte vilja stänga in min bebis såhär på sommarenwww.tradera.com/Solskydd-vindskydd-barnvagnsg...Har sett att det finns liknanade på babyproffsen men då är det en kort filt man hänger över dessutom blir det inte så där "tätt" för antar att det är därfrån idén kommer....
    Nej inte jag heller. Konstigt nog är det typ standard att hänga en filt över sufletten hos många mammor.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Aprilia
    Stargirl skrev 2010-03-11 10:12:14 följande:
    Nej inte jag heller. Konstigt nog är det typ standard att hänga en filt över sufletten hos många mammor.
    Ja det verkar ju så, jag vill ha ett parasoll och en sommarsufflett...det är mina "måsten" till våren
    Tuva 0401 Saga 0703 och Vidar 090914
  • sok

jag hänger då en filt över nu när det är så kallt, och det blåser mkt i denna stad jag bor i. hur ska man annars göra för att skydda mot vinden?
    min lilla 5 månaders tappar ju andan inne i vagen ibland om det blåser in....

iofs var den där länken väl som skydd mot solen och då är det kanske smartare med parsaoll etc.

men smart ha nåt sånt mot vinden tycker jag...
    brukar ha regnskyddet på om det snöar.

• LR75
    Candra skrev 2010-03-11 08:45:09 följande:
    An fråga till ang. åkpåsen. Ni som har dem in i april, är era barn varma eller kalla av sig? Samt, vad har de på sig förutom det? Var inne i stan igår, och hon kändes väldigt varm. Hon har täckbyxor i påsen, de känns viktigare än påsen, eftersom hon är uppe ibland. Ska nog byta till en annan mössa. Hörde med dem inne på pop vad de tycker är lagom nu, och de tyckte att den hon har var alldeles lagom, men varför är hon då svettig under den?
    kör med fleece overall i åkpåsen och baby uggs på fötterna. vet jag med mig att vi ska vara mycket i stan (sthlm) med gallerior och varuhus så har vi bara på vår tjej en jacka istället. öppnar åkpåsen helt när vi är inne. om det skulle vara så att det är kyligt i åkpåsen kompleterar vi med varm filt.
    så du kanske ska prioritera åkpåsen och en tunnare variant på byxor? kanske då lite mer lager på lager. ull, fleece etc.
    eller helt enkel, ta av locket på åkpåsen?

jag tänkte köra med åkpåse i april helt klart, är det varmt är det väl bara att ta av locket som sagt. better safe than sorry säger jag.

ang mössa så vet jag inte vad din dotter har för mössa men vi kör på en vanlig dubbelstickad av inget särsklit märke. Har kör med en sån vindtät från pop och har även haft en sån tjock från pop, typ som en overall mössa men den har vi inte använt många gånger då hon svettas jätte mycket i den.
  • Candra

Grejen är den att hon var ordentligt svettig om fötterna när vi kom in, så att bara ha den över benen tror jag inte hjälper så mycket..
    Ev. att hon får ha den utan lock..

Ska in till stan i morgon och träffa en kompis, så testar utan den då, så märker vi. Kluvet bara.. Men som sagt.. Hon har ju täckbyxor och skor, det borde räcka i den här värmen tycker jag.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21