• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2010-03-11 20:25:45 följande:
    Nej, tanden är sedan innan rotfylld. Så det värker inte....annat än i min plånbok....
    Å vad mycket Mollysar du kunde shoppat för den tanden! {#lang_emotions_demon}
    Jo just det!
  • jean1
    jean1 skrev 2010-03-11 16:59:52 följande:
    Hej! Har en fråga till er som har "hemsydda" sufletter i "vanligt" tyg, dvs ej canvas el liknande. Är det inte omständigt att hela tiden behöva tänka på att sufletten inte ska vara i solen (solblekt) eller inte bli fuktig (är ju ej vattenavvisande som tex canvasen). Är sugen att köpa en suflett som är av "vanligt" tyg sydd av sömmerska, men är lite tveksam just pga solen och fukt. Jag menar man vill ju kunna använda vagnen och inte behöva bry sig om väder och vind allt för mkt.
    Ingen?
  • Monster tjejen

Jean1: Jag använder regnskydd när det regnar ;)
    Sedan så kan ju bugas egna sufletter solblekas med.

• LR75
    Kajsan skrev 2010-03-11 21:27:52 följande:
    Å vad mycket Mollysar du kunde shoppat för den tanden!
    påminn henne inte, nu får hon ännu mer ågren. {#lang_emotions_wink}

fast jag tycker det är helt ok att tröstköpa en molly när något sånt här hänt!

{#lang_emotions_laughing}
  • Fröken Småland

Ouch med tanden

Är det någon mer än jag som blir provocerad av de sexton auktioner med sufflettmönster som ligger på Tradera? {#lang_emotions_djavulsk}

Kommer inte nya Bee snart??? *stampar otåligt med foten*

• Fröken Småland
    jean1 skrev 2010-03-11 22:35:43 följande:
    Ingen?
    Men det är väl klart att du vågar använda en sufflett sydd av en sömmerska? Den står ju sannolikt inte emot vatten om det är vanligt bomullstyg och den inte är impregnerad (verkar för övrigt hälsovådligt) men det är ju därför man har ett regnskydd. Angående solblekning så är det klart att det finns en risk för det men det gör det ju för din sommarjacka också och alla andra kläder och tyger. Skulle inte varit orolig om jag vore som du utan njutit av min vagn med de tyger och färger som jag gillar
  • Candra
    LR75 skrev 2010-03-11 19:15:49 följande:
    jag skulle def inte lyssna på personalen på pop, visst dom är kunniga men du är ju hennes mamma. dom tycker säkert det du har på är tillräckligt för att det är tjocka vinterkläder. men jag hävdar fortfarande att en tunnfodrad fleeceoverall vore det ulitmata. på trdera finns just nu några stycken fina bla, pop, nanok. os, ingen av annonserna är mina. så prioritera bort byxorna och köp en fleeceoverall och ha kvar åkpåsen. du säger att hon är uppe mycket, sitter hon i sandlådan eller kryper runt eller bär du henne bara? hoppas du hittar en bra lösning!
    Frågade eftersom jag blev osäker. Tyckte hon kändes varm (hon klagade inte), men alla andra barn jag såg hade liknande kläder på sig.

Det är både och. Gungar osv, och även blir buren. Hon går med stöd(längs möbler och även genom att hålla i handen), så det är snarare det än krypa, när vi är ute.
  • mallan brallan

Jag reklamerade min påse! (hos Kidzshopen)
    Fotade å mailade å  dom skickade ut en ny till mig.

Fröken Småland skrev 2010-03-07 15:12:38 följande:
    Samma sak hände med min bruna åkpåse nu senast jag tvättade den, och då tvättade jag den ändå ut och in som alltid. Undrar om man kan reklamera en sån sak, någon som gjort det?
  • mallan brallan

JA! Får människan ens dom där j*a sy-mönstrena sålda??

Undra om man kan spam-anmäla på Tradera...?

• Fröken Småland
    mallan brallan skrev 2010-03-12 08:29:36 följande:
    Jag reklamerade min påse! (hos Kidzshopen)Fotade å mailade å  dom skickade ut en ny till mig.
    Jag har faktiskt reklamerat den till Bugaboo men inte fått svar ännu. Men det låter ju onekligen lovande att du fick en ny.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21