• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Candra
    LR75 skrev 2010-03-11 11:10:47 följande:
    kör med fleece overall i åkpåsen och baby uggs på fötterna. vet jag med mig att vi ska vara mycket i stan (sthlm) med gallerior och varuhus så har vi bara på vår tjej en jacka istället. öppnar åkpåsen helt när vi är inne. om det skulle vara så att det är kyligt i åkpåsen kompleterar vi med varm filt. så du kanske ska prioritera åkpåsen och en tunnare variant på byxor? kanske då lite mer lager på lager. ull, fleece etc. eller helt enkel, ta av locket på åkpåsen? jag tänkte köra med åkpåse i april helt klart, är det varmt är det väl bara att ta av locket som sagt. better safe than sorry säger jag. ang mössa så vet jag inte vad din dotter har för mössa men vi kör på en vanlig dubbelstickad av inget särsklit märke. Har kör med en sån vindtät från pop och har även haft en sån tjock från pop, typ som en overall mössa men den har vi inte använt många gånger då hon svettas jätte mycket i den.
    Vet inte om jag är så sugen på att behöva köpa nya kläder för en knapp månads användande.. Har en hon hade i höstas, men den lär vara på tok för liten.
    Hon har 74, den är 62.. Men om jag viker undan fot och hand-grejerna så kanske.. Men jag är skeptisk.
  • Senap
    Aprilia skrev 2010-03-11 10:04:48 följande:
    Jag skulle inte vilja stänga in min bebis såhär på sommaren www.tradera.com/Solskydd-vindskydd-barnvagnsg... Har sett att det finns liknanade på babyproffsen men då är det en kort filt man hänger över dessutom blir det inte så där "tätt" för antar att det är därfrån idén kommer....
    Nej, det blir apvarmt i vagnen ju.
    My sugar is raw
  • Senap

FYI för rävarna i tråden:

Jag kommer vara lite frånvarande i tråden då jag behöver avsluta min avhandling.
    Vill ni ha tillägg i FAQ så kan ni väl meddela mig i gästbok/inbox?
    My sugar is raw
  • stinamaria
    sisterinlaw skrev 2010-03-11 08:09:04 följande:
    Nu har jag köpt den:) Den ser väldigt fin ut tycker jag. Den är från 07 men inte alls sliten eller så. Kollade bromsarna och handtaget på plats samt letade efter rost. Har gått igenom den ännu lite mer här hemma nu och det ser bara bra ut. Behöver bara tvättas av lite nu efter att jag gått hem med den:P Bebisen kommer ju inte förrän i augusti så vi får se om jag blir nöjd då hehe. Men körde den hem och den kändes väldigt bra på den promenaden iaf.
  • Asereht
    stinamaria skrev 2010-03-11 13:50:35 följande:
    Nu har jag köpt den:) Den ser väldigt fin ut tycker jag. Den är från 07 men inte alls sliten eller så. Kollade bromsarna och handtaget på plats samt letade efter rost. Har gått igenom den ännu lite mer här hemma nu och det ser bara bra ut. Behöver bara tvättas av lite nu efter att jag gått hem med den:P Bebisen kommer ju inte förrän i augusti så vi får se om jag blir nöjd då hehe. Men körde den hem och den kändes väldigt bra på den promenaden iaf.
    Vad kul! Man ska vara ute i god tid, då hinner man som jag köpa till en massa nödvändiga (onödiga?) tillbehör och grejor. Bra att sprida utgifterna ju!
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Pepparkaksdeg
    Jag tycker du gjorde rätt!
    Hade också gladeligen betalat samma pris för en äldre med gamla chassit än en nyare med det sämre. Det där måste ändå vara största missen i Buggans historia.
    Man gör en finare design på bekostnad av kvaliten.
    Helt galet att det först nu åtgärdat problemet!

Helt övertygad om att det iframtida Blocketannonser kommer att framgå mycket tydligt att "Det är det senaste Chassit på vagnen,bara byta gummi vid ev framtida glidande handtag"
    De som köpte vagn  -09 är nog de största förlorarna.
    Väldigt ny vagn,men ändå drar folk öronen åt sig.

Grattis för att ha blivit med vagn förresten!
  • sisterinlaw
    Vad bra! Ska bli kul att få hem vår vagn också även om vi inte heller ska använda den förrän i augusti.
    Angående det här med filt/kofta över suffletten trodde jag inte att det var en så big deal. Självklart blir det varmt om man hänger en fleecefilt över och det är 25 grader ut men typ en lättare bomullskofta, fungerar inte det? Såg att familjen Schulman gjorde så med sin Bugga förra sommaren iaf
  • Primrose

A propos vad man hänger över vagnen på sommaren. Vi körde med parasoll och sommarsufflett förra sommaren och det fungerade oftast bra. Vi köpte också det utmärkta UV-skyddet och använde det ibland när solen var stark och parasollet inte räckte till. Det är ju ganska luftigt (samma material som i sommarsufflettens "UV-luckor").

Under de andra årstiderna har vi använt regnskyddet ibland för att skydda mot blåst. Eftersom jag har velat se min pojke i vagnen (helst när han var spädbarn, nu är han 16 månader) så har jag aldrig velat hänga över en filt och något som inte är litet transparent.

• Senap
    Primrose skrev 2010-03-11 16:17:47 följande:
    A propos vad man hänger över vagnen på sommaren. Vi körde med parasoll och sommarsufflett förra sommaren och det fungerade oftast bra. Vi köpte också det utmärkta UV-skyddet och använde det ibland när solen var stark och parasollet inte räckte till. Det är ju ganska luftigt (samma material som i sommarsufflettens "UV-luckor"). Under de andra årstiderna har vi använt regnskyddet ibland för att skydda mot blåst. Eftersom jag har velat se min pojke i vagnen (helst när han var spädbarn, nu är han 16 månader) så har jag aldrig velat hänga över en filt och något som inte är litet transparent.
    Utmärkta? Det ger ju mindre skydd än en tunn bomullströja. Jag skulle aldrig använda det till en bebis. Det rekommenderas inte att ha så lite skydd när solen är stark.
    My sugar is raw
  • LR75
    Candra skrev 2010-03-11 11:58:47 följande:
    Vet inte om jag är så sugen på att behöva köpa nya kläder för en knapp månads användande.. Har en hon hade i höstas, men den lär vara på tok för liten. Hon har 74, den är 62.. Men om jag viker undan fot och hand-grejerna så kanske.. Men jag är skeptisk.
    jag tycker iaf som att det låtersom att hon har för mycket kläder på sig.
    vet iofs inte vart du bor.
    jag bor i stockholm och kör med pop fleece overall eller pop tunnfodrad menchester overall. under det oftast bara byxor och strumpbyxor (ibland inte ens det) babyuggs på fötterna. och ibland blir det som sagt bara "täckjacka". såklart har vi mössa och vantar också. och på vår tjej är det alldeles lagom.
    Blir det kallt kompletterar vi med filt. eller tar på ett varmare underställ.

men att införskaffa en fleece overlall kan ju inte vara helt i onödan, för det kan ju faktikst vara så att det är kyligt ända ini maj.

åkpåsen skyddar ju dessutom mot lite blåst om dom sover på ett helt annat sätt än en filt gör.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21