• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • telgebo

Från lägsta när handtaget är lägst ner till golvet är det 104 cm.

Gravid v.32+6 BF 23/10 Bara 50 dagar dit
  • imaj

sara007: Kul med en till från Norrbotten! Vi är ju inte allt för många, än så länge, som kör Bugaboo. Vet tyvärr inte om Voksi passar men skulle tro att den gör det i liggdelen iaf då liggdelen är ovanligt stor. Bugaboos egna gamla åkpåse är rätt varm men de kallare dagarna kan man behöva komplettera med en extra filt. I höstas kom dock en ny och den sägs vara varmare, har dock ingen erfarenhet av den än.

Grattis till Bugaboon förresten! Vilken färg blev det?

• sara007

Imaj: tack! Nä det jag bor är dom inte vanliga men jag känner att jag inte orkar släpa på en jättevagn till. Och min upplevelse i vintras när jag hälsade på min bror i Stockholm var att väglaget där var värre än här. Den är grå och blå. Jättefin tycker jag!

• Tibell

Åhh jag är helt KÄR! Vilken körglädje det är i denna vagn, slitna framhjul till trots.

Men jag vill ju såklart ha nya framhjul tids nog. Går det köpa till..eller måste man ha nya bakhjul med då ? Vad kostar framhjulen ?

Sen undrar jag om stötdämparen. Vet att man ska ha den på olika lägen beroende på barnets vikt eller ålder??

Går det se eller läsa någonstans om de olika stegen ??

Mycket frågor..sorry ;)

• telgebo
    Tibell skrev 2011-09-03 18:18:22 följande:

Åhh jag är helt KÄR! Vilken körglädje det är i denna vagn, slitna framhjul till trots.

Men jag vill ju såklart ha nya framhjul tids nog. Går det köpa till..eller måste man ha nya bakhjul med då ? Vad kostar framhjulen ?

Sen undrar jag om stötdämparen. Vet att man ska ha den på olika lägen beroende på barnets vikt eller ålder??

Går det se eller läsa någonstans om de olika stegen ??

Mycket frågor..sorry ;)

Tror det är steg 1 0-5 kg, steg 2 5-10 kg och steg 3 10-15 kg. Hoppas jag har rätt nu.

Swivelhjul kan du köpa på tex Kidzshop.

Jag ska köpa vinterhjuk men gud vad dyrt 990 kr för två stycken hjul och man har ju ingen aning om det blir en lika snörik vinter som de 2 senaste åren eller inte.
    Gravid v.32+6 BF 23/10 Bara 50 dagar dit
  • Tibell
    telgebo skrev 2011-09-03 18:22:35 följande:
    Tror det är steg 1 0-5 kg, steg 2 5-10 kg och steg 3 10-15 kg. Hoppas jag har rätt nu.

Swivelhjul kan du köpa på tex Kidzshop.

Jag ska köpa vinterhjuk men gud vad dyrt 990 kr för två stycken hjul och man har ju ingen aning om det blir en lika snörik vinter som de 2 senaste åren eller inte.
    Fast på min är det 4 hack =0
    Min tjej är ju så himla liten och väger bara strax över 9 kg..så hon borde ju ha sitt på andra eller tredje då? Bara den att det sitter som berget..

Kollade sidan nu. Men är priset som står där för 1 däck eller för 2 ?? 699 kostade vanliga. Jag hoppar nog vinterhjul om jag inte hittar begagnade. Vi har en emmaljunga scooter som får vikariera om det blir för mycket snö =)
  • spigg
    Tibell skrev 2011-09-03 18:26:22 följande:
    Fast på min är det 4 hack =0
    Min tjej är ju så himla liten och väger bara strax över 9 kg..så hon borde ju ha sitt på andra eller tredje då? Bara den att det sitter som berget..

Kollade sidan nu. Men är priset som står där för 1 däck eller för 2 ?? 699 kostade vanliga. Jag hoppar nog vinterhjul om jag inte hittar begagnade. Vi har en emmaljunga scooter som får vikariera om det blir för mycket snö =)
    Du ska räkna med packning i varukorgen också. Jag har min Cam på tredje hacket, dottern väger ca 10 kg och jag har en del packning med. Så den är inställd på 10-15 kg alltså.
  • Tibell

Från vilket håll ska man räkna från då? Nu står dem rätt upp..är det rätt då??

• spigg
    Tibell skrev 2011-09-03 18:38:47 följande:
    Från vilket håll ska man räkna från då? Nu står dem rätt upp..är det rätt då??
    Längst in är 0-5 kg!
  • Tibell

Hmmm. Känner att jag inte fattar :( kan ingen ta en bild på hur det ska de ut ? Vilken inställning som är 10-15 kg?

Såg nu att ena däcket sitter helt löst på fästet.. Det går alltså rucka från sida till sida.
    Så nu måste jag beställa nya .. Osis ;)
    ( gubben tyckte vi skulle vänta tills senare )