• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • telgebo
    Överbandsfürern skrev 2011-09-04 23:32:06 följande:
    Oj oj , nej så långt vågade vi oss inte. (eller rättare sagt så skäms jag fortfarande när jag , 30 årgår med min mamma i en annan stad, hon däremot skäms inte utan går med kartan uppvikt som den ammatörorienterare hon är ) hahahaha.
    Vi höll oss på Djurgården, va inne på Grönan och moder utbrast varje gång.. åhh,... en Bugaboo, ser du?! hahaha.. hon är rolig min mamma
    Ha ha, här höjer man inte ens ögonbrynen när nån kommer med en Bugga, man är liksom van och jag har ju min hemma så ha ha.

Men donkey, det ser ut som en liten låda på sidan, vad är det?
    Gravid v.33+1 BF 23/10 Bara 48 dagar dit
  • telgebo
    Lindadjo skrev 2011-09-04 23:23:27 följande:
    Kanske bara går på Frog då? Mina dynor har en öppning på undersidan av madrassen. lite som örngottet på en kudde.
    Nu måste jag kolla bara för det.

Jag har en Cameleon.

Återkommer imorgon för nu borde jag tänka på att sova om man ska vara människa imorgon
    Gravid v.33+1 BF 23/10 Bara 48 dagar dit
  • annat82

Älsklingen87: mina handtag är fina och ej spruckna. Däremor så frogen som har ett par år extra på nacken har strävare skumgummi än cam:en Men då vet jag inte exakt vad frogen blivit utsatt för heller. Kanske mer sol och väder än camen och inget som stör. Verkar inte ömtåligare heller men lite strävare är dert

• Tibell

Ja alltså jätte farligt är det ju inte =) Inget som är sönder men liksom lite strävare. Men har ju kört emmaljunga läänge och det är ju en viss skillnad.
    Men förutom ett litet strävt handtag ser vagnen nästan helt ny ut. Inte det minsta solblekt =)
    Men det spelar ingen roll, för den är helt underbar att köra..TROTS att hjulen inte ens är hela ;)
    Men nu har jag beställt hem nya, hoppas jag slipper vänta allt för länge

Nu blev jag osäker på om det är sand eller offwhite jag sett de flesta har ? På kidzshop ser sanden så mörk ut, stämmer det med verkligheten ? Isåfall är det offwhite jag vill ha =)
    Men blir det lätt smutsigt ? Vill sååå gärna ha men har lite svårt att motivera gubben till ett köp av ny suflett ( och helts då sittdelsöverdrag med ) när vi redan har två super fina...
    Jag försökte fråga lite försiktigt om vi verkligen behövde vårat ljust beiga solsegel ( har en farmor som är en baddare på att sy ) men då gav han mig "låsa-in-frugan-på-psyket" minen, så jag släppte det rätt fort ;)

• s07

Man kan alltid få en hel del betalt för sin buggaklädsel på tradera o på så sätt sponsra en ny!

• stierna21

Har en undran ang. ståbrädan, är hjulen ändrade i sitt utseende från "helteckande" vitt på insidan till endast en vit "ram" på hjulets insida? När gjordes den ändringen i så fall? Tyckte inte det var längesen som Bugaboo ändrade från helsvarta hjul till vit insida, har de ändrat en gång till?

• Tant Pruselius

S21- det stämmer den nyaste har bee+ hjul medans den mellersta har bee classic(den äldre) hjul och den älsta (som är den enda som sittpall funkar på) har helt svart hjul .... De 2nyaste passar alla bugga vagnar medans den älsta ej går på någon av bee modellerna .... Stämmer det? Hur är det med den mellersta och donkeyn?

• imaj
    stierna21 skrev 2011-09-05 12:53:53 följande:
    Tack för ditt svar! Vet du när Bugaboo bytte från mellersta versionen till den sista?
    Den mellersta och den sista versionen säljs fortfarande. De finns inget riktigt utbytningsdatum utan de levereras lite hipp-som-happ, ibland får butikerna den nyaste och ibland den mellersta. Antar att det är för att de har samma funktioner och att det är bara hjulets utseende som skiljer sig.

Personligen gillar jag den sista ståbrädan bättre då hjulet är mycket snyggare (personlig åsikt... ) så när jag beställde ståbrädan från Kidzshop bad jag om att få det senste ståbrädan.