• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • jakthustru

Jag har precis fått hem min cam (som jag tjatat om, hihi) från Babytrader.eu Jag hade den hemma efter sex dagar och det blev 8300 inkl frakt lattehållare och organizer. Jag har hört mig för mycket ang. ev. reklamationer och här har det varit några foto på defekten via mail, sedan ersättning utan problem eller tvång att skicka tillbaka det trasiga.

• straw2008
    Äntligen dax skrev 2011-10-03 08:22:28 följande:
    Jo båda de butikerna har jag på min lista. Har sett bra referenser från båda men funderar på att våga beställa från babyhuyswebshop som tar 765+ frakt = 805 Euro totalt.

Problemet nu är att jag och maken inte kan komma överens om färg. Vi vill båda ha brun bas men jag vill ha sandfärgad top och maken tycker att det är jättetråkigt. Han vill ha en orange top men jag känner mig lite orolig för att det blir svårare att sälja vagnen om man går bananas med färger. Känns som att alla vagnar på blocket är mörkgrå + sand så jag gissar att det är vad folk vill ha
    Köp båda topsetten då, världsligare saker finns att bråka om :O)

Personligen vill jag inte ha grå bas utan prioriterar så här:

Svart bas (ocean plus svart topset)
    Röd bas (med rosa topset, FIIINT)
    Orange bas (med rosa topset)
    Denim bas (100% denim finast, speciellt med nya denimpåsen)
    Sand bas (svart top)
    mörkblå bas (röd eller svart top)
    brun bas (offwhite top)
    grå bas (nyaste blå på toppen)
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Äntligen dax
    s07 skrev 2011-10-03 08:36:16 följande:
    Nu ska jag försvara de glada färgerna- orange är otroligt bra vintertid- jag hade orange fleece till brun bas och fick massor med uppskattande kommentarer från bl.a. Bilister för god synlighet. Och folk tyckte allmänt att vagnen var färgglad och fin. Till våren bytte jag till toppset i sand. Mitt förslag är att köpa orange fleeceset begagnat och beställa ny sandfärgad set. Orange oftast billigt köpa beggat.
    Kul att höra att du trivts med orange. Tror säkert att jag kan vänja mig med det . Men av någon anledning blir man ju väldigt påverkad av det man ser och jag tycker alla vagnar är väldigt neutrala. Måste nog kika runt på begagnade topset. Har nog inte råd att köpa två olika nya tyvärr.
  • Äntligen dax
    jakthustru skrev 2011-10-03 09:30:02 följande:
    Jag har precis fått hem min cam (som jag tjatat om, hihi) från Babytrader.eu Jag hade den hemma efter sex dagar och det blev 8300 inkl frakt lattehållare och organizer. Jag har hört mig för mycket ang. ev. reklamationer och här har det varit några foto på defekten via mail, sedan ersättning utan problem eller tvång att skicka tillbaka det trasiga.
    Funderar på att beställa därifrån ändå. Skiljer bara några hundralappar och då vet jag att det funkar med reklamationer också.
  • AnPa
    Äntligen dax skrev 2011-10-03 09:59:27 följande:
    Kul att höra att du trivts med orange. Tror säkert att jag kan vänja mig med det . Men av någon anledning blir man ju väldigt påverkad av det man ser och jag tycker alla vagnar är väldigt neutrala. Måste nog kika runt på begagnade topset. Har nog inte råd att köpa två olika nya tyvärr.

Brun offwhite är galet snyggt! Om du vill ha mer neutralt menar jag. Jag gillar inte sandtop öht.
  • Noiis
    MaammaL skrev 2011-10-03 08:49:58 följande:
    hur menar du nu? den har ju bättre djup än ex. cameleon Obestämd Jag tycker varken att den är snygg eller skön att köra men sitsen är väl de ända jag inte kan gnälla på just för att barn sitter så bra i dom och inte har den där ser-ut-som-om-man-ska-trilla-ur-effekten som jag verkligen tyckte va skit jobbig med cam. Noa fick sitta i mellersta läget på camen bra länge och sen hade jag smått panik första månaden när han satt i upprätt läge!
  • MaammaL
    Noiis skrev 2011-10-03 12:03:10 följande:
    hur menar du nu? den har ju bättre djup än ex. cameleon  Jag tycker varken att den är snygg eller skön att köra men sitsen är väl de ända jag inte kan gnälla på just för att barn sitter så bra i dom och inte har den där ser-ut-som-om-man-ska-trilla-ur-effekten som jag verkligen tyckte va skit jobbig med cam. Noa fick sitta i mellersta läget på camen bra länge och sen hade jag smått panik första månaden när han satt i upprätt läge!

nej alltså jag menar att från den vinkeln på bilden ser ut som ungen hänger ut typ :):)
  • laris
    Noiis skrev 2011-10-02 19:16:18 följande:
    pramworld.co.uk är kanon!

Hej,

Hoppar in i tråden. Är gravid med första barnet så förlåt om jag ställer lite dumma frågor. Vet du hur deras garanti fungerar? Tyckte att priserna var fina.
  • Ami755

Beba Barnbutik har visning på Donkeyn med representant från Bugaboo på torsdag 13.00!!
    Malmö ligger butiken i. Om det är nån som e sugen på att kolla in den live