• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • kenton
    bohusbebis skrev 2011-10-03 13:53:49 följande:
    Man blir ju lätt lite "ha-galen" av bugaboo.... om jag minns rätt så var det ju massor med "godis" till din cam. Kan bara inte begripa hur man kan välja stokke framför bugaboo. Men vad vet jag
    Hennes son har stort närhetsbehov så han behövde visst sitta högt upp för att vara nöjd. Så ingen av buggorna funkade. Det måste kännas ganska så trist för jag gissar att hon lagt en del pengar på vagnarna.

Japp, fick en massa roliga saker! För det första så var det en all black, o så var det lite olika topset, varav ett paulfrank, skötväska med olika lock, mugghållare, sittdyna. Allt utom vinterhjul känns det som.  Allt för 6000 + frakt. Nöjd!
  • Joddan

Det ligger en trasig cameleon ute också... Men vanliga chassit svart bas och rosa topset.
    Hela chassit har brakat glider, navet har släppt, vita plupparna håller inte fast i läge, ramen är sne. Och allt är köpt i kina, direkt från frabrik. Luktar oäkta!

• Joddan

Nähe nu var den borttagen

Någon som skickat chassi med posten som vet vad de kan kosta? Tänkte typ bubbelplast och svart sopsäck på????

• s07

Jag tyckte det var svårt att sälja buggan i Sthlm så jag använde mig av kreativa trick. Det va en jättefin 1,5 år gammal CAM. Tror att marknaden är bara galet mättad på CAMs här.

• Tant Pruselius
    Noiis skrev 2011-10-02 13:45:10 följande:
    Bara för att vi pratade om Stokken så frågade jag svägerskan om jag fick låna hennes älskade vagn då Noas sulky snart tappar hjulen...

Snacka om att folk glor och snacka om att den funkar faktiskt riktigt bra med stora barn i, noa har en bra bit kvar till sufletten så de kanske är ett bra val sen när barnen vuxit ur bugaboon men den är då tusan inte fager och man får räkna med att folk glor!!
  • Tant Pruselius
    enlitenbitkaka skrev 2011-10-02 16:06:50 följande:
    Hur har ni bäddat i er Bugaboo-liggddel? Ska ha i mars och funderar på om det verkligen behövs åkpåse eller om det räcker med locket, täcke, lammskinn och filtar? Bor i Göteborg.
    jag fick nu i mars och de första veckorna körde jag på hela kittet - dock ingen jättevarm overall - men åkpåse, fårskinn och lock....
    beroende på hur kallt det är, men annars fårskinn och täcke?
  • Tant Pruselius
    cirkuspuman skrev 2011-10-02 19:38:01 följande:
    Joddan: vad bra! Det var exakt samma sak här efter att vi fällt ihop den en gång och sedan fällt över styret en gång klickade den rätt igen jag har provkört och det funkat finfint
    Joddan skrev 2011-10-02 19:49:42 följande:
    Jag har kört min idag också med barn i och bräda o min funkar också kanon! Tur att jag inte lämnade in den för 600:-. Nu köpte jsg ju nytt chassi men det kan jag ju sälja. Frogchassin är rätt poppis . Och nu är det tvättat o smörjt ordentligt
    Skål
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-10-03 16:01:06 följande:
    Prus. Har reflexerna kommit fram?
    yeees du är bäst!

tackade för dem i snackis
  • Äntligen dax
    AnPa skrev 2011-10-03 10:37:29 följande:
    Brun offwhite är galet snyggt! Om du vill ha mer neutralt menar jag. Jag gillar inte sandtop öht.
    Tycker också att offwhite är jättesnyggt. Tänkte nog mest att sand är lite mer praktiskt ur smutssynpunkt. Gissar att man riskerar att smutsa ner den när man lastar i och ur bilen. Fast det kanske är lätt att tvätta suffletten?