• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lillstroem
    Äntligen dax skrev 2011-10-02 16:07:56 följande:
    Tack för svaret! Har hört fler här på FL som handlat därifrån så det verkar ju faktiskt som en sida man skulle våga sig på. Priset ligger för närvarande på 849 Euro så det är ju helt klart billigare än i Sverige.
    De har ju 5% discount på allt över 750 euro så man kan säga att frakten blir gratis därifrån.

Vet inte hur valutakursen ser ut nu men det är nog bra att jämföra med t.ex pramworld och se om det går att hitta billigare.

När vi beställde så fick vi vagn + vinterhjul inkl frakt för 7700sek men nu har euron blivit dyrare och även grundpriset på vagnen.

En annan butik är ju babytrader.eu, de tar 799 för vagnen nu.
  • mini75

Hur tycker ni buggan är att köra med ståbräda? JAg menar, den är ju i vägen och så så att man måste gå på sidan lite men jag tycker även att den blir lite tungstyrd? Eller beror det enbart på att mina swivwlhjul är ganska välanvända?

HAr en frog om det skulle spela någon roll.... 

• imaj

mini75: Tungstyrd tycker jag inte att den är och då väger min dotter (som står på ståbrädan) 20kg. Men man måste ju alltid gå på sidan om vagnen. Den enda ggn jag tycker den är svårkörd är när jag bär sonen i selen och dottern står på brädan med en tom vagn i övrigt.

Vi har en Cameleon.

• cirkuspuman
    Joddan skrev 2011-10-02 19:49:42 följande:
    Jag har kört min idag också med barn i och bräda o min funkar också kanon! Tur att jag inte lämnade in den för 600:-. Nu köpte jsg ju nytt chassi men det kan jag ju sälja. Frogchassin är rätt poppis . Och nu är det tvättat o smörjt ordentligt
    Ja men vad sjukt  När det gick sönder för min del så var jag så himla stressad att jag bara ställde in vagnen i källaren och hämtade ut camen istället för att snabbt hinna iväg hemifrån.
    Eftersom jag läst om dit chassi och det knakade när jag lyfte upp och ner styret så tog jag bara förgivet att jag hade samma fel  men efter att ha kollat närmre samt fällt styret åt alla håll så funkar det kanon igen
    Hoppas att du gör ett klipp med chassit  
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • Äntligen dax
    Lillstroem skrev 2011-10-02 20:03:37 följande:
    De har ju 5% discount på allt över 750 euro så man kan säga att frakten blir gratis därifrån.

Vet inte hur valutakursen ser ut nu men det är nog bra att jämföra med t.ex pramworld och se om det går att hitta billigare.

När vi beställde så fick vi vagn + vinterhjul inkl frakt för 7700sek men nu har euron blivit dyrare och även grundpriset på vagnen.

En annan butik är ju babytrader.eu, de tar 799 för vagnen nu.
    Jo båda de butikerna har jag på min lista. Har sett bra referenser från båda men funderar på att våga beställa från babyhuyswebshop som tar 765+ frakt = 805 Euro totalt.

Problemet nu är att jag och maken inte kan komma överens om färg. Vi vill båda ha brun bas men jag vill ha sandfärgad top och maken tycker att det är jättetråkigt. Han vill ha en orange top men jag känner mig lite orolig för att det blir svårare att sälja vagnen om man går bananas med färger. Känns som att alla vagnar på blocket är mörkgrå + sand så jag gissar att det är vad folk vill ha.
  • s07

Nu ska jag försvara de glada färgerna- orange är otroligt bra vintertid- jag hade orange fleece till brun bas och fick massor med uppskattande kommentarer från bl.a. Bilister för god synlighet. Och folk tyckte allmänt att vagnen var färgglad och fin. Till våren bytte jag till toppset i sand. Mitt förslag är att köpa orange fleeceset begagnat och beställa ny sandfärgad set. Orange oftast billigt köpa beggat.

• MaammaL
    Noiis skrev 2011-10-02 13:45:10 följande:
    Bara för att vi pratade om Stokken så frågade jag svägerskan om jag fick låna hennes älskade vagn då Noas sulky snart tappar hjulen... Snacka om att folk glor och snacka om att den funkar faktiskt riktigt bra med stora barn i, noa har en bra bit kvar till sufletten så de kanske är ett bra val sen när barnen vuxit ur bugaboon men den är då tusan inte fager och man får räkna med att folk glor!!  

men herregud det ser ut som ungen ska ramla ur vilken sekund som helst!
  • MaammaL
    Noiis skrev 2011-10-02 13:45:10 följande:
    Bara för att vi pratade om Stokken så frågade jag svägerskan om jag fick låna hennes älskade vagn då Noas sulky snart tappar hjulen... Snacka om att folk glor och snacka om att den funkar faktiskt riktigt bra med stora barn i, noa har en bra bit kvar till sufletten så de kanske är ett bra val sen när barnen vuxit ur bugaboon men den är då tusan inte fager och man får räkna med att folk glor!!  

fast måste säga att den ser bättre ut med sittdel.. men ser fortfarande ut som en modern variant av den datastol ;)
  • s07

Ps låter som ett bra pris för en jättebra vagn - det är den absolut värd.

• Nathaliiiie

På tal om ståbräda.. vilka funkar till buggan (förutom deras egna)? 
    Ni som har stora barn på bräda, vad har ni för märke?