• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LHUF

Vi flög förra veckan och hade tänkt ta med buggan och hyra airshell väska. Men eftersom vi flög tidigt så ville jag inte stå där med ngt strul. Så vi tog med oss vår baby jogger istället. Men såg andra som hade hyrt väskan och den såg grymt bra ut.

Men kolla med ditt flygbolag om
    Du får en påse för det fick man inte längre med det charter bolag vi åkte så det blev till att köpa en plastpåse istället. Men den höll och vagnen höll

• rivkale

Hej tjejer!

Någon som vet om Lascals Buggy board passar på Bugaboo donkeyn? Och om maxi ståbrädan är bra?

TACKSAM för svar!

lycklig mamma till Leon och Ester =D
  • spigg
    rivkale skrev 2011-10-02 11:07:27 följande:
    Hej tjejer!

Någon som vet om Lascals Buggy board passar på Bugaboo donkeyn? Och om maxi ståbrädan är bra?

TACKSAM för svar!
    Så vitt jag förstått det i Donkey-tråden (www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60251153.html) så är det bara Bugaboos egen bräda med adapter som funkar. Men jag kan ha fel.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Noiis

Bara för att vi pratade om Stokken så frågade jag svägerskan om jag fick låna hennes älskade vagn då Noas sulky snart tappar hjulen...

Snacka om att folk glor och snacka om att den funkar faktiskt riktigt bra med stora barn i, noa har en bra bit kvar till sufletten så de kanske är ett bra val sen när barnen vuxit ur bugaboon men den är då tusan inte fager och man får räkna med att folk glor!!

• s07

Fint med grönt! Jag tycker de har gjort 2010an lite snyggare iom att den blivit mer stilren i sitsen. Men visst ser den helt annorlunda ut och folk glor öppet. Får mest positiva kommentarer och ffa män verkar gilla den.

• Äntligen dax

Hej!

Jag chansar och slänger in en fråga här istället för att starta en ny tråd. Ni behöver såklart inte svara om ni tycker att jag tränger mig på i er tråd. Jag har nämligen blivit helt frälst i Bugaboo och vill ha en cameleon till vår tvåa som kommer i januari. Finns det någon här som köpt sin vagn via någon utländsk nätbutik och kan ge en referens? Jag har kikat lite på nätbutiker i Holland och hittat priser mellan 765-899 Euro vilket är betydligt billigare än i Sverige men känner mig lite feg så det skulle vara skönt med lite tips

• Lillstroem
    Äntligen dax skrev 2011-10-02 15:59:09 följande:
    Hej!

Jag chansar och slänger in en fråga här istället för att starta en ny tråd. Ni behöver såklart inte svara om ni tycker att jag tränger mig på i er tråd. Jag har nämligen blivit helt frälst i Bugaboo och vill ha en cameleon till vår tvåa som kommer i januari. Finns det någon här som köpt sin vagn via någon utländsk nätbutik och kan ge en referens? Jag har kikat lite på nätbutiker i Holland och hittat priser mellan 765-899 Euro vilket är betydligt billigare än i Sverige men känner mig lite feg så det skulle vara skönt med lite tips
    Jag handlade från babycare.nl och det funkade fint... Snabb leverans och bra mailkontakt, hyfsat billig frakt, har beställt lite mer saker därifrån sen och har bara gott att säga om dem.
  • enlitenbitkaka

Hur har ni bäddat i er Bugaboo-liggddel? Ska ha i mars och funderar på om det verkligen behövs åkpåse eller om det räcker med locket, täcke, lammskinn och filtar? Bor i Göteborg.

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/