• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • faceprimer
    Annan84 skrev 2011-10-09 13:45:59 följande:
    Tyckte att det lät lite för bra för att vara sant. Är alltid lite misstänksam just pga att jag själv åkt på en nit med piratkopierad vagn via blocket. I sthlm speciellt finns det massa piratkopierade vagnar som är jättesvårt att skilja från en äkta om man inte har noga koll på smådetaljer som man inte kan vara när man kanske bara kännt på vagnen i en butik.

Tänkte bara kolla att du är säker på att den är äkta? Vår var nämligen också sandfärgad top med mörk grå bas. Det är många av kopiorna som har haft just den färgen. Kolla i liggdelen på "gavlarna" där det sitter avlånga "plastlinjaler" de ska vara svarta om det är en äkta. På den vi köpte via blocket var de vita. Det var så det började och sedan kollade vi upp serienummer m.m. Kolla detta på vagnen speciellt eftersom ni köpt den via bussgods och då inte träffat säljarna.

Hoppas att det är en äkta givetvis, då tycker iaf jag att det verkar vara ett fynd om den är från 2010 och är helt glidfritt i chassit osv!!
    Den är äkta har fått kvitto och alla papper/dvd som tillkom när dom köpte vagnen Så tack för din "varning", det är supertråkigt att folk blir blåsta, men i detta fall så är den äkta, så det är verkligen ett klipp Tycker själv det var för bra för att vara sant.
    Jag har pratat med tjejen ett flertal gånger i telefon och hon sålde den pga att dom skulle köpa syskonvagn, och man hörde barnet i bakgrunden och hon var lite skeptisk först för att skicka den, och hade t.o.m andra som skulle komma och kolla på den i veckan men jag hann först med att säga att vi ville köpa den och hon ville inte skicka den först somsagt, men det var i detta fall jag som övertalade henne då jag inte hade möjlighet att åka ca 40 mil för att hämta den  
    Den enda "nackdel" med vagnen var små märken från där paraplyt och mugghållaren suttit, men vad gör det?  
    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • faceprimer
    Annan84 skrev 2011-10-09 13:45:59 följande:
    Kolla i liggdelen på "gavlarna" där det sitter avlånga "plastlinjaler" de ska vara svarta om det är en äkta.

Vet dock inte vilka gavlar du menar Kollade, men de jag ser är svarta, men om det är dom du menar vet jag inte, haha.
  • s07

Låter äkta då. Du som åkte på en kopia, vad fick du ge för den?

• Sara E

Var superlänge sedan jag var inne här nu! Hoppas alla mår bra!

I dagarna hoppas jag att vår lilla kommer. Men jag har funderat lite.
    Vi bor på 3e våningen utan hiss och kommer lämna vagnen i förrådet. Tycker det verkar tungt och bökigt att bära upp hela liggdelen för alla trappor (sammanlagt  8 trappor från förrådet).
    Får det plats en mjuklift i liggdelen?

♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥Bebis BF 13/10-11♥ www.glamina.blogg.se
  • ThereseX

Thisissarah- visst är det den med pingvinen? jag hade en i sittdelen i början men sålde den senare då jag inte tyckte att det var ultimat.. Men absolut funkar det helt okej..

• thisissarah
    ThereseX skrev 2011-10-09 17:29:27 följande:
    Thisissarah- visst är det den med pingvinen? jag hade en i sittdelen i början men sålde den senare då jag inte tyckte att det var ultimat.. Men absolut funkar det helt okej..
    Ja precis. Varför var den inte ultimat?
  • annat82

Sara E: vår dotter kom lite tidigt för ett par veckor sedan och har en phil and teds mjuklift som vi använt i liggdelen till camen ett par gånger. Får plats alldeles utmärkt nu kör jag oftast in vagnen men förstår din tanke. Har nyligen flyttat från 3 trappor utan hiss och då orkade vi aldrig släpa mer än mjuklift med äldre dottern. Finns säkert någon mer mjuklift som funkar också

• the baby
    faceprimer skrev 2011-10-09 15:41:56 följande:
    Vet dock inte vilka gavlar du menar Kollade, men de jag ser är svarta, men om det är dom du menar vet jag inte, haha.
    Men var det verkligen svart bas på din vagn? Det finns ju bara till all black-vagnarna. Var det en sån? Eller menar du mörkgrå bas?
    Våran lilla kanelbulle L 101004
  • faceprimer
    the baby skrev 2011-10-09 18:26:58 följande:
    Men var det verkligen svart bas på din vagn? Det finns ju bara till all black-vagnarna. Var det en sån? Eller menar du mörkgrå bas?

Nej, svart. Fast ni får ursäkta, det kanske inte ens heter bas, haha Är inte så insatt i vad alla olika delar heter så jag kanske sa fel  Men kolla denna: http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_2011_36506176.htm?ca=18&w=3 (bara tog en annons) och det turkosa på vagnen är sand färgat på våran.