• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • RedTopaz
    ymmmi skrev 2011-11-13 17:05:46 följande:
    Tänkte höra om camelons transportväska, är den rymlig, kan man rymma mer saker i den än vagnen? Eller finns det någon annan väska man kan ha den i?
    Jag hämtade hem en idag och den är bra stor! Man får garanterat plats med blöjor, filtar och dyl.

Hade ingen aning om att det ens fanns fakebuggor!!?? Är kopiorna väldigt lika?
    Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Noiis
    RedTopaz skrev 2011-11-13 20:36:07 följande:
    Tack!
    Asereht skrev 2011-11-13 16:24:48 följande:
    Uppvuxen i Viksjö och bodde i Jakan i 8 år senare i Viksjö igen i 2 år sedan flydde vi storstan.
    Aha, men var bor ni nu? =)Föll ihop och fäll upp chassit ett par gånger och kolla att det går smidigt, lås och lås upp bromsen också ett par gånger.
    Noiis skrev 2011-11-13 16:50:07 följande:
    Bluetopaz, jätte fin! Köpt i UK?! Röd/svart e en favvo!
    Tack! Nope, köpt på Blocket, det är en 2009:a. Svårt att hitta buggor med röd bas!
    men då har nog dom köpt den i UK har aldrig sett den spärren som e på dom vita delarna av ramen på nån vagn som inte kommer från UK
  • RedTopaz
    Noiis skrev 2011-11-13 20:48:43 följande:
    men då har nog dom köpt den i UK har aldrig sett den spärren som e på dom vita delarna av ramen på nån vagn som inte kommer från UK
    Ahaa.. Chassit är iaf utbytt, det hade spruckit sa hon så de skickade bara in en bild på det så fick de ett nytt. Men garantin kanske funkar även om man köper från UK. Du menar de vita knapparna som man fäller vagnen med?
  • Noiis
    RedTopaz skrev 2011-11-13 20:52:54 följande:
    Ahaa.. Chassit är iaf utbytt, det hade spruckit sa hon så de skickade bara in en bild på det så fick de ett nytt. Men garantin kanske funkar även om man köper från UK. Du menar de vita knapparna som man fäller vagnen med?
    ja nu e de ju så att garantin bara gäller första köparen, men om dom kan hjälpa till med reklamationer så är de inga problem  
    de e dom som man tar bort ramen med jag menar 
  • Noiis

personligen tycker jag att uk ramarna är bättre!!! kände att jag va tvungen att förklara de så jag menar egentligen att jag inte bara e avis på själva färgen utan även på den

• VårtLillaMirakel
    Noiis skrev 2011-11-13 18:33:06 följande:
    på fästena finns det små krokar där snodden från sidan av sufletten ska sitta. På frog finns det bara en sån krok medans cameleon har 2
    Aha...Men jag får inte min cam suflett slät och fin på froggen fast jag har cam-fästen och bågar...
  • RedTopaz
    Noiis skrev 2011-11-13 21:38:43 följande:
    personligen tycker jag att uk ramarna är bättre!!! kände att jag va tvungen att förklara de så jag menar egentligen att jag inte bara e avis på själva färgen utan även på den
    Ahaa. Ja det var en extra liten knapp på den stora vita knappen man behövde trycka in för att dela chassit från ligg/ sittdel. =)

Schysst profilbild måste jag säga! =)
  • ziingo

Igår gick jag premiärturen med min cam all black. Jag tyckte dock att den drog väldigt mycket åt antingen ena hållet och sen andra. Samt att framhjulen vobblade mycket. Ska det va såhär? Har bara kört vagnen inomhus på plant golv tidigare...

• VårtLillaMirakel
    VårtLillaMirakel skrev 2011-11-13 21:40:00 följande:
    Aha...Men jag får inte min cam suflett slät och fin på froggen fast jag har cam-fästen och bågar...
    Jag kanske gör någor fel?

Hjulen fick jag på nu i alla fall, om än med lite våld

Tänkte höra en sak till om froggen, ska det vara så att när man fäller upp den så låser den sig inte i rätt läge föräns sittdelen/Liggdelen klickats på?
  • Asereht
    VårtLillaMirakel skrev 2011-11-13 22:07:43 följande:
    Jag kanske gör någor fel?

Hjulen fick jag på nu i alla fall, om än med lite våld

Tänkte höra en sak till om froggen, ska det vara så att när man fäller upp den så låser den sig inte i rätt läge föräns sittdelen/Liggdelen klickats på?
    Kolla så att du har rätt fäste på rätt sida. Om det inte är problemet så testa att vrida armarna på fästet ett helt varv för ibland kan de vara snurrade i konstigt läge. Hmmmm...jättebra förklaring, knappt så jag fattar själv.

Angående uppfällningen så, ja.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se