• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • ialia

Tack för hjälpen nu vet jag vilka som funkar. Måste säga att de här är en riktigt bra tråd. Var såld för den vagnen förut men nu ännu mer.

• Tibell

Finns det någon som har en bra bild som visar sands färg mer rättvist ? Tycker det skiljer sig så mycket på bilder man tittar på..

• RedTopaz
    Blondie 80 skrev 2011-11-14 13:52:51 följande:
    Hur reflexar man en bugga på bästa sätt?
    Jag brukar sätta på sådana där reflexeri form av figurer som sitter på kedja längst ner på sufletten i de små gummibanden som man fäster i suflettfästena. Sedan sätter jag sådana reflexer som man kan sträcka ut till en lång "pinne" när man knäcker till dem men om man slår dem mot något rullar de ihop sig (någon som förstår vad jag menar?), de brukar jag iaf sätta på pinnen fram och på pinnen bak på chassit.

Nu ska jag försöka komma iväg och köpa tyg till ny sufflett! =)
    Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • ialia

De finns jätte bra små reflexer med klister på som man kan använda finns hos biltema.
  • Carun

Hej, har läst FAQ men inte gått igenom hela tråden. Har beställt min bugaboo cameleon till bebisen som väntas i februari och känner mig nöjd med valet av vagn såhär långt. Har lite funderingar hr man bäddar bäst i liggdelen vintertid? Hur har ni gjort? Bugaboos egen åkpåse verkar ju smidig och bra även till sittdelen sen men är den inte ganska tunn? Har fått en teutonia dunåkpåse av en vän men funderar på om den verkligen funkar i vagnen?

• s07

Jag bäddade enbart med 7 am åkpåse och liggdelslock i liggdelen och det funkade perfekt då påsen är varm men lätt att tvätta. Under huvudet hade jag en liten vagnkudde. Om man vill kan man ha madrasskydd/ lakan.

• Lindadjo
    Jag tycker mina hemmagjorda reflexer är snyggast

Tillverkade av reflexband, kardborre och textil-lim. Avtagbara
    2010 blev ett bra år! Har +:at