• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • huggesmamma
    Plly skrev 2011-11-12 11:25:29 följande:
    Hej! Jag köpte snöhjul för nån månad sen men tycker de är fruktansvärt opraktiska. Man tappar lixom hela grejen med en vagn med svängbara framhjul = lättkörd...Tyckte det blev tungt att styra med snöhjulen så de åkte upp på blocket.
    Jag bor på "landet" och med dåligt plogade vägar om vintern men funkar det inte med de vanliga swivelhjulen så har jag andra vagnar att köra med om jag absolut måste ut i snöstormen...:-P
    Har kikat på blocket men tror vi avvaktar och känner efter när snön väl är på plats. Är det tungt att köra utan däcken så köper vi ett par.
    Synd att du redan sålt dina Flört
  • Noiis
    huggesmamma skrev 2011-11-13 17:31:40 följande:
    Det står i annonsen att den är använd av ett barn, så¨nog är den använd även om den är i gott skick. Inköpt 2007 så den har ju ett par år på nacekn....
    jag tänkte på den som "lilla lyckan" skulle kolla på de vet vi ju inte vilken det är!

Men den i annonsen som "spigg" länka till är inte värd dom pengarna 2007 kostade vagnen NY 8700.... 
  • huggesmamma

Vilken rolig tråd detta är!!!! 
    Kul att höra och se att så många är nöjda med sin bugga. Har ju inte fått chansen att prova vår än men förhoppningsvis tittar bebisen ut vilken dag som helst så premiäråket blir av!!!

• RocketQueen

Nej det är inte den annonsen, dom sa att den är oanvänd pga tråkiga omständigheter. Men det var samma pris som på den annonsen. (kan tyvärr inte citera då jag sitter med mobilen). Men jag ska absolut läsa på mer om fakes. Antar att det är rätt vanligt med så populära vagnar.

Hittade en annan annons där vagnen var billigare, från 2010 och där alla kvitton finns kvar. Kanske bättre att sikta in sig på en sån istället?
    Tack för tipsen

• huggesmamma
    Noiis skrev 2011-11-13 17:34:23 följande:
    jag tänkte på den som "lilla lyckan" skulle kolla på de vet vi ju inte vilken det är!

Men den i annonsen som "spigg" länka till är inte värd dom pengarna 2007 kostade vagnen NY 8700.... 
    Aha,oki, läste kanske lite slarvigt! Glad
    Ja nog var den allt dyr fast är det bra kvalitet så tjänar man ju ett par tusen på att den har ett par år på nacken..
  • spigg
    RocketQueen skrev 2011-11-13 17:38:25 följande:
    Nej det är inte den annonsen, dom sa att den är oanvänd pga tråkiga omständigheter. Men det var samma pris som på den annonsen. (kan tyvärr inte citera då jag sitter med mobilen). Men jag ska absolut läsa på mer om fakes. Antar att det är rätt vanligt med så populära vagnar.

Hittade en annan annons där vagnen var billigare, från 2010 och där alla kvitton finns kvar. Kanske bättre att sikta in sig på en sån istället?
    Tack för tipsen
    Ja det låter bättre faktiskt!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Noiis
    huggesmamma skrev 2011-11-13 17:36:20 följande:
    Vilken rolig tråd detta är!!!! 
    Kul att höra och se att så många är nöjda med sin bugga. Har ju inte fått chansen att prova vår än men förhoppningsvis tittar bebisen ut vilken dag som helst så premiäråket blir av!!!
    spännande
    RocketQueen skrev 2011-11-13 17:38:25 följande:

Tack för tipsen
     låter mycket bättre. Kvitto är alltid ett gott täcken. hade dom andra inte de? Drar alltid öronen åt mig när folk inte ens kan motivera varför den inte är använd vart fanns vagnen? Vilken färg?
  • VårtLillaMirakel
    VårtLillaMirakel skrev 2011-11-13 09:18:44 följande:
    Läget är samma med hjulen...Hade dock en fråga till. Hur vet man om det är cam eller frog suflett fästen man har? Hur ser man skillnad menar jag?
    Ingen som vet?
  • Noiis
    VårtLillaMirakel skrev 2011-11-13 18:27:28 följande:
    Ingen som vet?
    på fästena finns det små krokar där snodden från sidan av sufletten ska sitta. På frog finns det bara en sån krok medans cameleon har 2
  • RedTopaz
    s07 skrev 2011-11-13 16:18:46 följande:
    Neeej. Hittar jag en universalbumper ska jag banne mig jaga upp en gecko...
    Vad fin din nya bugga var, bluetopaz- vackra färger! Jag gillar att se lite färg.
    Tack!
    Asereht skrev 2011-11-13 16:24:48 följande:
    Uppvuxen i Viksjö och bodde i Jakan i 8 år senare i Viksjö igen i 2 år sedan flydde vi storstan.
    Aha, men var bor ni nu? =)
    RocketQueen skrev 2011-11-13 16:25:33 följande:
    Tänkte slänga in en fråga till experterna här. Vi ska åka och titta på e begagnad cameleon här i veckan. Den är rätt dyr för att vara begagnad men ska tydligen inte vara använd nånting. Vad ska vi titta efter? Något speciellt man ska hålla koll på när man köper begagnat? Något som man absolut inte vill hitta?
    Föll ihop och fäll upp chassit ett par gånger och kolla att det går smidigt, lås och lås upp bromsen också ett par gånger.
    Noiis skrev 2011-11-13 16:50:07 följande:
    Bluetopaz, jätte fin! Köpt i UK?! Röd/svart e en favvo!
    Tack! Nope, köpt på Blocket, det är en 2009:a. Svårt att hitta buggor med röd bas!
    Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830