Inlägg från: Lillla My |Visa alla inlägg
  • Lillla My

Bugaboo-tråd nr 21

Insomnie skrev 2011-04-15 20:53:43 följande:
    Förstår inte hur ni får igenom alla era inköp hos era respektive.. Min karl bara säger nej, nej och nej..
    Jag säger inget. Maken är galen i verktyg och elektronikprodukter, så säger jag inget om dem är han lugnare med det jag shoppar. Han kommer nog muttra lite när han upptäcker det nya Bee'et om jag inte hinner sälja någon annan innan, har sex vagnar nu till två barn. Det börjar bli lite skrymmande. Drömmer
    Jag brukar fynda mina så jag säger att jag får tillbaka pengarna eller mer när jag säljer dem, vilket i och för sig stämmer ganska bra.
  • Lillla My
    mammageno skrev 2011-04-15 19:46:55 följande:
    Haha som barn...!

Lilla My: imponerande
    Ja, man måste ju se ett användningsområde till alla för att inte maken ska tycka att de ska flytta. Skrattande
  • Lillla My
    Joddan skrev 2011-04-16 09:48:29 följande:
    Började med röd Bee sedan Khaki sedan svart och nu rosa
    En dyna skulle jag vilja ha också! Typ marimekko elller så . Inte så mkt för att blanda för många färger . Helst ton i ton
    Där gav du mig en idé. Jag har ju offwhite/beige Marimekkotyg, skulle passa finfint till min offwhite Beesuffla! Frågan är när jag ska få tid bara, har ett par projekt som ligger före, och en klängig bebis. Till sommaren kanske.
  • Lillla My
    Tant Pruselius skrev 2011-04-16 09:55:59 följande:
    oxå länken

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_med...
    Tror att det där är den gamla. Min har Beehjul och jag har den nya. Har inte använt den så mycket än så jag minns inte exakt utseendet. Den nya kan ha antingen gamla Beehjul om den är bland de första som kom. Eller om man köpt lite senare så är det nya Bee+hjulen.
    Den gamla passar bara på Cam'en om jag minns rätt, men det finns nog fler här som är bättre på det där än jag.  
  • Lillla My
    Insomnie skrev 2011-04-16 12:14:29 följande:
    Lillla My: Skönt att höra att det är fler med lite tid och klängiga bebisar.. Har drygt 10 saker på min sy lista.. Tycker att dottern borde fatta det och sova lite på dagtid, men icke..
    Låter precis som här. När storasyster är på dagis är lilleman vaken hela tiden och somnar strax innan hämtning. Mycket bebisgos men man får inget gjort.
  • Lillla My
    Joddan skrev 2011-04-16 19:46:18 följande:
    Sjukhusmamman

Men det finns en ståbräda och bee på blocket. Där är det väl gamla brädan? Iaf gamla bees hjul på . Förvirrande! Måste ju funnits tre olika brädor totalt...
    De första ståbrädorna av nya varianten hade gamla Bee's hjul, restparti av hjul kanske? Jag köpte min i höstas och på den sitter nya Bee+hjulet.
  • Lillla My
    passau skrev 2011-04-19 19:17:03 följande:
    Pillar på min nya bugga, sjukt arg! D fanns ingen broms på vagnen! Vi bor i en backe!!! Hjulen är bytta mot icke orginal , ok men säg d då när du säljer! Bugga pumpen funkade inte =kan inte provköra vagnen... Får se om d går att köra hjulen sen... Sufflan hade mögelfläckar... Ok, jag är arg just nu!
    Fy, så gör man inte när man säljer! Skrikandes
  • Lillla My

Är det här någon tidig variant?
    Jag har den här sufflan hemma och de andra i RED-kollektionen står det ju bara RED eller adoRED eller något på.  Fick den med vid en konkursauktion från butiken i Sickla (minns inte namnet på butiken längre).

• Lillla My
    Kajsan skrev 2011-05-04 11:09:43 följande:
    Den där var aldrig till försäljning utan bara som skyltmaterial typ
    Aha, tack så mycket! Då är man klart unik om man har den ute på stan mao. Flört
  • Lillla My
    Ben10 skrev 2011-05-30 13:35:27 följande:

Ännu en fråga:

Såg en annons på blocket för ett tag sedan om en cam som såldes med acta graco adapter.

I annonsen skrev säljaren att hon gjort om den för att istället passa en brio stol någon som vet mer om dette el kanske rent av så att säljaren finns här?

Hittar nämligen inte annonsen igen. O vi vill ha brios stol då den e såååå mycket mindre o smidigare än acta gracon.

Kollade lite på maxi men där dog min man litegrann alldeles för dyrt.

O jag som tyckte att det skulle bli så skönt att kunna utnyttja det här med travel system för första gången nu med barn nr tre

Maken säger att det blir en brio stol o att jag får klara mig utan för det gjorde vi minsann med dom andra två.

Någon som har nån ide?

Det var jag! Det var lite halvt omständigt. Maken tog bort popnitarna på långsidorna så man kunde ta bort kortsidorna. Borrade hål i ramen några centimeter från de befintliga hålen (ut mot kanten sett så den blev längre) Detta görs både fram och bak och sen sätter man skruvar där istället.
    Sen satte han fast ett spännband på vardera kortsida som man sätter fast stolen i. Den längst fram som en ögla att fästa i hakarna på ryggen av babyskyddet där bältet går om man inte använder basen.
    Man fäster även ett långt spännband från sida till sida under stolen i hakarna där bältet går rakt över när man fäster utan bas. Man ställer babyskyddet i adaptern och hakar i det främre spännbandet och sen spänner man fast det bakre (det vid babyns fotände) i remmen man fäst under babyskyddet. 
    Det är inte optimalt men den sitter fast (ruckbar om man tar i), inte godkänt av Bugaboo eller så men jag tyckte det funkade och det var vårat alternativ då om vi ville ha babyskyddet på vagnen. 
    Jag sålde adaptern till en som skulle ha den till Acta Graco så jag byggde ihop den igen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21