Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

Läängtar skrev 2010-06-10 09:52:31 följande:
    Ni som har mugghållaren. Är det ett bra inköp?
    Funderar på en, men är osäker...
    Bästa!!!
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    Ellisizza skrev 2010-06-10 10:13:46 följande:
    Funderar på en dyna till vagnarna. Har en cameleon och en bee+. Vill att dynan ska göra vagnen lite mjukare och svalare att sitta/ligga i. Samma dyna bör passa båda vagnarna.

Har kollat på bugaboo's egen dyna men tycker att den är lite dyr. Ni som har köpt den, är den bra? Blir barnen inte lika svettiga på ryggen när man har den?

Eller bör man satsa på en hemmasydd dyna? Har sett att många brukar beställa från Ditten Datten och Mamma på Vift.
    Jag har haft en hemmasydd dyna. Den blev missfärgad av svetten och kläderna missfärgades från bomullstygets färg. Bugga dynan har vi inte testat så många gånger ännu men svetten absorberas helat klart av dynan. Den är gjord av funktionsmaterial till skillnad från hemmasydda som är gjorda av bomullstyg och stoppning.
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2010-06-10 16:08:46 följande:
    Joddan: Kolla om varukorgens alla remmar är fästa på rätt ställe. På min hakade de ur sina hack och var jättesvår att få tillbaka.

Har ni förresten set på Tiny Tot-bilden att klädseln inte ser ut att sitta med remmarna över piggarna?
    Det känns ju betryggande....de kan inte montera ihop en Bugga och använder den i sin marknadsföring
  • Stargirl
    Moo skrev 2010-06-11 10:07:11 följande:
    Hej tittar in här, har nämligen vunnit en bugaboo bee - och undrar om det är det någon av er som har den? nöjda? berätta gärna för och nackdelar med den

Hur fungerar den i terräng och i snö?

Kram Jenny
    Oj wow!!! Grattis!!

Det är ingen terräng vagn. Men du får testa dig fram och vad du tycker hur mycket du upplever att den klarar. Vi älskar våran Bee
  • Stargirl
    Moo skrev 2010-06-11 11:03:01 följande:
    Tack!! Ska bli otroligt roligt att få börja använda bee - min sambo blir galen, nu blir vi inne på 5:e vagnen

Fast min älskade city select behåller vi självklart ett bra tag till

Nu ska jag bara välja färg på suffletten så ska de skicka vagnen, inte det lättaste, alla är ju så  himla fina!
    Ta inte svart bara....det är för tråkigt hahhaha.
  • Stargirl
    Mymemlan skrev 2010-06-11 11:14:57 följande:

Hörrni, nu behöver jag era råd igen angående färgval! ;)

Jag ska köpa mig en bugaboo sittdyna till min cameleon, basen är brun och jag har en röd sommarsuflett på den nu. Dom hade sittdynan i gul och sand, så jag funderar på en dyna i sand. Det borde ju passa bra ihop tänkte jag. Då kan man väl nästan ha alla färger till om man vill köpa nån annan suflett sen?

Sen funderar jag om nån som har den kan säga hur bra den verkligen är. Den ska ju absorbera bort svetten som jag har förstått? Jag har en son på 7 månader som inte är så förtjust i att åka vagn nåmer, han blir så svettig och vill inte sitta fast. Sitta fast måste han, men om jag skaffar en sån där dyna slipper han svettas iaf. Funkar det som det står elr är det bara som vilken  dyna som helst.

Sen ännu en till fundering! Jag har den amerikanska versionen av cameleon, dvs selen är annorlunda på ett ställe. Den sitter fast i basen, så medjebältet kmr fram bakom hans rygg. Är det nån skillnad på dynorna, passar den i min vagn? Jag har ju ettfårskinn i nu, men då har jag dragit selen ut från sidorna i vagnen iaf.. Råd !!

Alla dynor ser likadana ut i hela världen.
    Jag tycker att dynan absorberar svett väldigt bra. Men har inte testat den i etrem hetta ännu.
  • Stargirl
    MissEllie skrev 2010-06-12 08:45:55 följande:
    Hej,

Jag hoppar in och lånar tråden lite och hoppas att det är okej. Vi ska beställa en Bugaboo Cameleon till vår kommande bebis och jag är så förälskad i vagnen. Har gått på hela försäljningstricket med terränghjul och annat

MEN vi har ett problem, jag och sambon kan inte enas om färg. Vi vet inte vad det blir för kön på bebisen och jag resonerar som så att man kan köpa nytt topptyg om man tröttnar.

Så, min fråga till Er är: Vilken färg har ni och är ni nöjda?
    Jag tycker att den bruna basen är snyggast. Den passar ihop i princip med alla toppfärger.
    Jag hade köpt brun bas med brun topp och en offwhite topp. Då har man en enfärgad vagn när man vill och en offwhite att varva med. Sen köpt offwhite åkpåse, offwhite parasoll, mugghållare och brun Bugaboo Skötväska
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2010-06-12 22:28:16 följande:
    Nä, jag håller med om allt, men jag hade valt den vita Bugabooväskan
    Aaaah....också snyggt.
    Men jag jade ändå valt den bruna...den är så mumsig.
  • Stargirl
    futura skrev 2010-06-13 14:05:39 följande:
    Lägger till en viktig sak!

Oj käre nån den här tråden verkar inte vara död! Har en fråga till er. Har en Cam som är köpt okt 06. använd fram tills nu till ett och ett halvt barn. Jag ska sälja den nu och undrar vad man kan ta för den?

Mina tillbehör förutom det som hör till när man köper den är:
    Parasoll
    adaptrar till maxi cosi
    sommarsuflett
    denimklädsel
    VINTERHJUL

+ ståbräda som är nästan helt ny som jag undrar om ni tycker jag ska lägga ut i egen annons?

Jag funderar på ett ca pris på 4000 utan ståbräda. Vad tycker ni? GÄrna många svar  

Jag tycker 4000 är ett riktigt bra pris. Lägg ut den nu eller vänta till augusti. Efter midsommar och i Juli är folk inte ute efter att kika på grjerj på Blocket Bara som ett tips.
  • Stargirl
    Galia skrev 2010-06-13 17:35:13 följande:
    Hej!
    Hoppas någon av er experter kan hjälpa...har köpt en bugga Cam som står och väntar på att bebisen kommer, men hade besök och skulle visa vårt inköp. När vi skulle demonstrera hur man tar bort liggdelen så gick det inte. Försökte trycka in de där vita runda knapparna på sidan men den lossnade inte. Efter ett tag fick vi loss den på ena sidan i taget bara. Har varit och försökt igen och det verkar vara något galet? Är det någon extra spärr vi missat? 
    Hade god lust att åka till affären och fråga men vi måste ju ta isär den för att få in den i bilen...frågar därför här innan vi ringer affären. Vore jätteglad om någon kan ge en lösning
    Det är inte de runda knapparna du ska trycka på....det är de vita fyrkantiga under som är knapparna man ska trycka in
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21