Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

humilis skrev 2010-06-02 20:43:14 följande:
    men fruugo är ju bara en medlare. inte blir man andra ägare!
    Jag vet inte hur det är. Men tänker att ngn skulle kunna hävda det då Fruugo inte är ngn auktoriserad Bugaboo åf? Men bara en tanke.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    MrsNielsen skrev 2010-06-04 10:47:29 följande:

Hej
    Tack snälla ni för era tips.
    Det är en Cameleon klädsel.
    Jag har jätte svårt att få av och på den vanliga klädseln själv.Så jag får vänta tills min man kommer hem.Annars är jag utan barnvagn när jag ska till dagis,haha!
    Ja,fuktigt!!!!Självklart är nog mer orolig över att det är så kort avstånd mellan tyget dem svarta remmarna med ringarna om ni nu förstår vad jag menar.

Det är kort avstånd mellan dem. Man måste ta till kraft och sätta den på högkant för att få på den. Den är riktigt knepig.
  • Stargirl
    Jenslund skrev 2010-06-04 13:13:55 följande:
    Min 3,5-åring är nog närmare 100 cm lång och vi har en Bee+. Hon har gott om plats under suffletten och sover bra i den. Hon brukar inte  vilja sova i fullt liggläge men mellanläget duger gott.
    Inte min heller....hon vill inte ligga ner. Men somnar sittandes så lutar jag bak henne ett snäpp.
  • Stargirl
    Flerbarnstokan skrev 2010-06-04 14:40:42 följande:
    Min svarta topp och grå basklädsel är jätteblekt! Visste att den var lite blekt men först nu när jag satte på liggklädseln till lillasyster såg jag att den är jätteblekt. Aldrig stått ute och sovit eller så (sonen gillade inte att vara i vagnen så mkt). Bara använd ca 1,5 år (köpt sept 2008). Det bör väl gå att reklamera? Är det ngn som har mail-adressen till den som hade hand om reklamationerna på Bugaboo, minns att det talats om det förut, någon Nathalie? har jag för mig. Tycker att det är pinsamt att komma till affären och ställa krav, har redan reklamerat chassit en gång... Skulle vara enklare att ta det direkt med Bugaboo, ex maila foton. Vet någon om det går?
    Du blir hänvisad till butiken där du köpt vagnen. Solblekning efter nästan 2 år tvivlar jag godkänns. Det räknas som normalt slitage, tyg bleks i solen. Det är ju inget fabrikationsfel direkt.
  • Stargirl
    Linmin skrev 2010-06-08 09:21:36 följande:
    Alltså glider den nya ståbrädan från sida till sida, då kanske man ändå ska köpa den gamla...
    Nej nej nej..då har personen isåfall glömt att sätta dit de små adaptrarna i svart som gör att ståbrädan sitter fast. Annars glider den.
  • Stargirl
    humilis skrev 2010-06-08 11:15:53 följande:
    när jag provade ståbrädan så satt färsenta inte tight mot chassit, gör din det? du kan inte dra den från sida till sida?
    Dom sitter stenhårt mot chassit. Kan du ha fel fästen på din? Har du satt cam fästen på en Bee?
  • Stargirl
    mossiman skrev 2010-06-08 12:20:12 följande:
    Hej alla,
    Nån som vet vad en service på en Bugaboo Cameleon kostar ? Har hört att det ska finnas nån serviceverkstad på Vallhallavägen i Stockholm, stämmer det ??

/ Lisa, ny Bugaboo-ägare
    Näe, det var länge sedan det fanns Men jag tror att man kan få service hos Bonti. Kolla med dem.
  • Stargirl
    humilis skrev 2010-06-08 13:18:46 följande:
    Jag var in på en affär  här i luleå som är återförsäljare till bugaboo. det hängde en bräda där. fästena satt ju fast i brädan och så klickade jag bara på den för att titta om den satt bra.
    vad kan ha varit fel då?
    Vagnen måste ha adaptarar för att brädan ska sitta fast. Annars glider den på aluminium stången och lämnar märken och sitter inte bra. Jag antar att vagnen inte hade några andaptar på chassit helt enkelt.
  • Stargirl
    humilis skrev 2010-06-08 13:24:38 följande:
    jaha. jo men precis så menar jag att den gjorde. Hade inga adaptrar och det hde inte affären på visningsbrädan heller. Följer det med när man köper den?
    blir ståbrädan mycket längre ut från vagnen med adaptrarna?
    ja de följer med. Ett sett till Cam och ett set till Bee. Näe den kommer nog inte lägre ut med dem på.
  • Stargirl
    november09 skrev 2010-06-08 16:14:35 följande:
    nu har jag fått hem min bugaboo frog.. Måste kolla med er:
    När jag fäller upp vagnen så sätt inte chassit helt fast.. utan om jag drar ner handtaget igen så åker bakhjulen in som när man ska vika den.. Förstår ni vad jag menar.. ska det vara så? Sen när jag sätter på sitsen så blir de ju inte så.. men utan sitsen på..
    Ja den ska vara så.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21