Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

Mymemlan skrev 2010-05-20 21:43:08 följande:
    Nu behöver jag lite råd här. Jag beöver köpa ett soldkydd till buggan. Ska man ha ett parasoll elr finns det nån solskärm? Min grabb är snart 7 månader och hemskt nyfiken så han ska kunna titta runt ute. Sen undrar jag är bugaboos egna parasoll mindre och bättre än universalparasollen på barnens hus?..
    Buggans parasoll är av det bättre slaget. Innan jag hade en bugga hatade jag parasoll men nu gillar jag det hela. Jag rekomenderar ett parasoll alltså.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl

Gula dynan är äntligen på plats i min  rosa Bee. Men då dottern inte åker vagn annat än i secialfall så åkte vagnen direkt in i förrådet igen in i transortväskan i väntan på semester Jag saknar verkligen att ha med vagnen för att lasta grejer i. Det är synd att barnen ska växa så snabbt....eller att de ska sluta åka vagn redan vid 3 års ålder hahahha.

• Stargirl
    LR75 skrev 2010-05-23 14:27:24 följande:
    hur har ni andra som har dynan resonerat kring tvättrådslapparna?jag vill verkligen klippa bort mina då dom sticker fram och det ser inte så kul ut tycker jag...klippa eller inte klippa??
    Jag har petat in min till andra sidan. Men jag kanske ändrar mig när jag börjat använda dynan. Än så länge låter jag den sitta kvar.
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2010-03-06 21:55:11 följande:
    Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. Bugaboos modeller: Cameleon - Huvudmodellen.Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.Gecko - har numera utgått ur sortimentet.Frog - har utgått men säljs i USA.Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:What you get - för info om vad som ingår.Välj land USA för att få info om Frog. Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!Bildtråd:Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.Svammel-tråd:Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~ Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ Välkomna!
  • Stargirl
    Juhanna skrev 2010-05-23 14:45:55 följande:
    Hej! Jag har en lite fråga som någon här kanske kan besvara. Passar frogs ståbräda till en cameleon?
    Det finns ingen "frog" ståbräda. Det finns en "gammal" modell av ståbräda som passar alla Bugaboo modeller (även Cameleon) förutom Bee och en "ny" modell som passar alla. Den nya modellen har ett vitt hjul och den "gamla" har ett svart hjul som är likadant som Frogs framhjul Blev du klokare?
  • Stargirl
    mollan nu skrev 2010-05-23 20:29:09 följande:
    vi har bee med oss i båten. Men det blir lite väl att dra runt med den i skogen. Någon som har ett tips på en bra vagn som blir liten ihop fälld, liggläge och lite mer terrängvagn. Vi gick på skogsstig i helgen och jag är rädd att vagnen ska braka ihop av det.
    Jag kan inte komma på ngn sådan, tyvärr. Kanske en gammal mountain terrain vagn?
  • Stargirl
    LyckligaStina skrev 2010-05-24 11:15:38 följande:
    Puffar upp min fråga! Någon som vet vad det kan vara? :/
    Nej, faktiskt ingen aning. Jag tänker rent spontant om det åkt in ngn sten lr liknande? Mitt hetaste tips är att maila direkt till Bugaboo [email protected] och fråga om de vet.
  • Stargirl
    Jesli skrev 2010-05-24 12:27:21 följande:
    Vart köper ni era tillbehör till er Bugaboo vagnar?Är det samma priser överallt eller kan det löna sig att köpa på någon särskild affär eller på nätet osv?Jag vill gärna ha rosa topset eller offwhite, kanske båda...sen tror jag absolut vi kommer bli tvugna att ha såna vinterhjul, maken vill vi ska köpa dem redan nu och ha dem alltid, han gillar inte de små hjulen fram om han ska gå i grus.Sen undrar jag om Bugaboo´s egna åkpåsar är bra eller kör ni med annat märke?Till sist, någon som har bra tips om lillan vill sitta korta stunder i liggdelen.Vill absolut inte byta till sittdelen än då hon mest sover i vagnen än, men ibland när hon är vaken vill hon sitta och kika en stund.Har verkligen blivit kär i vår nya vagn!
    Tillbehör, samam pris överallt om det inte är en utgående färg.
    Buggans åkpåse är helt klart bäst!! Det är en av tillbehören som inte går att ersätta med ngt annat märke. Sitter som gjuten. Man har kunnat fynda den "gamla" modellen som inte passar Bee till lite bättre priser under våren men jag tvivlar på att det finns kvar. Men kanske lönar det sig att ringa runt. Vet att Bonti och Kidzshop hade lite till reducerade priser.
    Jag vet inte hur gammal din strutta är, vi bytte till sittdelen då dottern var nästan 5 månader. Jag tror flera har fått ok att byta till sittdelen på Buggan väldigt tidigt då sittdelen är ergonomisk.
  • Stargirl
    zasata skrev 2010-05-24 15:07:17 följande:
    Har inget telefonnummer.. bara mail och dom svarar inte :(
    Röd dag i Holland idag.
  • Stargirl
    Mymemlan skrev 2010-05-25 10:10:06 följande:
    Har nu pratat med köparen. Min vagn är köpt i Usa, i Los angeles (stavning kanske inte är den rätta nu ;P) i agusti 2008, men den är tillverkad i April 2008. Hennes svärmor hade hämtat hem den åt dom, så hon skulle kolla om hon hade kvittot , men hon trodde inte det. Men hon trodde det kunde räcka med serienummer oh tillverkningsår, eftersom det är ett tillverkningsfel. (??). Jag har iaf mejlat bugaboo nu så då får vi se.
    USA köpt vagn måste man reklamera till USA, då vagnen inte är identisk. Men du kan alltid maila till [email protected] och höra dig för. De har en svensktalande service tjej så du kan maila på Svenska.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21