• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Ia70

Har ett extra chassi o funderar på att starta ett projekt att bygga en till Cameleon. Dels för att det nog är rätt roligt o bra att ha ett projekt men undrar om det är värt? Kommer jag att kunna sälja den utan att ha gått back?
    Dela gärna med er av era egna erfarenheter 

• Shibby 78

Godmorgon! 

Har en suflettfråga
    När man bara vill fälla fram halva sufletten så går det endast på vår vagn om man fäller fram hela sufletten och sen trycker bak den främre halvan. Då blir det ju en del tyg som hänger emellan.
    Har sett att man ska kunna endast fälla fram den främre halvan av sufletten.
    Innebär det att min suflett är felmonterad eller vad kan det vara? 

Sen undrar jag vad ni har för erfarenhet av Addstrollers dynor till camen, jämfört med bugaboos egna? 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • JessiWill
    Shibby 78 skrev 2012-05-07 08:09:28 följande:
    Godmorgon! 

Har en suflettfråga
    När man bara vill fälla fram halva sufletten så går det endast på vår vagn om man fäller fram hela sufletten och sen trycker bak den främre halvan. Då blir det ju en del tyg som hänger emellan.
    Har sett att man ska kunna endast fälla fram den främre halvan av sufletten.
    Innebär det att min suflett är felmonterad eller vad kan det vara? 

Sen undrar jag vad ni har för erfarenhet av Addstrollers dynor till camen, jämfört med bugaboos egna? 
    Har du rätt håll på fästena? Alltså L fästet till vänster och R fästet till höger?
    Det skall gå att fälla sufletten hur man vill.
    William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • Milio

Hej alla experter! Vart köper man en ny sele eller plastdelarna till en Bugga sele?

• liana86

Hej alla bugabooexpeter:) Jag behöver hjälp med sufletten. Min suflett satt lite påsigt från början och efter att läst en del så kom jag fram att mina sufllettfästen satt åt fel hål. Nu har jag ändrat det och sufletten sitter en aning bättre men det är mycket svårare att ta ner den samt den fälls ner om jag har den i mellanläge. Vad gör jag för fel? om jag förstod det rätt så ska pilarna(hackarna?) peka mot baksidan av sufletten dvs från bumberbaren mot sufleletten. Kan ngn hjälpa mig? Det skulle underlätta om ngn kunde fota hur fästen  ska sitta?

• Konvaljen

Hej!
    En fråga till er bugga-proffs här. Vi har köpt en Cameleon (vår andra) från 2011, en All Black och det medföljde en jättefin original-åkpåse. Jag har emellertid helt snöat in mig på 7 A.M Enfant's påsar, utan att ens ha sett dem i verkligheten ska erkännas.
    Funkar de i både liggdelen och sittdelen? Blir det för plufsigt? Jag tycker att Bugaboos egen åkpåse känns så tunn, åtminstone i jämförelse med den vi haft innan, ett helt annat märke.

Någon som har en åkpåse från 7 A.M Enfant och som kan berätta mer om den?

• liana86
    Konvaljen skrev 2012-05-08 16:13:58 följande:
    Hej!
    En fråga till er bugga-proffs här. Vi har köpt en Cameleon (vår andra) från 2011, en All Black och det medföljde en jättefin original-åkpåse. Jag har emellertid helt snöat in mig på 7 A.M Enfant's påsar, utan att ens ha sett dem i verkligheten ska erkännas.
    Funkar de i både liggdelen och sittdelen? Blir det för plufsigt? Jag tycker att Bugaboos egen åkpåse känns så tunn, åtminstone i jämförelse med den vi haft innan, ett helt annat märke.

Någon som har en åkpåse från 7 A.M Enfant och som kan berätta mer om den?
    hej,
    Jag kollade på 7. A.M påsen jättelänge och gick i butik och provade dem. De ser ju jättefina och mysiga ut men det som är problemet att de finns i flera storlekar S,M,L, S passade perfekt i liggdelen men den är ganska liten och barnet kommer växa ur den fort. Hur M,L är vet jag inte då dem fick man beställa så de hade inga i butiken så man kunde testa dem i liggdelen:(. Jag tycker inte heller om bugaboos egen åkpåse och köpte en från Elodie details istället. Den jag har funkade perfekt både i ligg och sittdelen samt den är tjockare än bugaboos:)
  • Konvaljen

Tack för svaret. Jag har kollat på en modell som bara finns i en storlek och liksom växer med barnet i tre olika steg. Då kan den förhoppningsvis funka kanske.