• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • skatten1202

Hej alla bugaboo kunniga!
    Har en begagnad bugaboo cameleon där jag tycker att sufletten är lite "säckig"/pösig. Vad tror ni det kan bero på??Har testat att byta till sommarsuffletten men tycker nog att även den ser lite säckig ut.
    Tacksam för hjälp! 

• spigg
    skatten1202 skrev 2012-04-17 20:34:35 följande:
    Hej alla bugaboo kunniga!
    Har en begagnad bugaboo cameleon där jag tycker att sufletten är lite "säckig"/pösig. Vad tror ni det kan bero på??Har testat att byta till sommarsuffletten men tycker nog att även den ser lite säckig ut.
    Tacksam för hjälp! 
    Har du sufflettfästena på rätt sida av vagnen? Testa att byta plats på dem.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • JessiWill

Hej tjejer!

Har ett litet "problem".. Jag är gravid nu i vecka 19 samt har en liten 1,5 åring (blir 2 när bebis föds) och vi letar syskonvagn för fullt.. donkeyn har alltid varit det enda alternativet då enda vagnen jag kör är Bugaboo.. MEN.. nu har sonen börjat HATA att åka vagn *såklaaart* och iom att vi bor i Göteborg 15 min från centrum känns en lös 2 åring inte optimalt.

Så nästa alternativ då iom att ingen annan syskonvagn passar våra krav är väl isf ståbräda. Men hade gärna velat ha en sådan med sits där man kanske kan spänna fast barnet med bälte med.. för en 2 åring i storstaden när man är helt ensam vågar jag inte.
    Men finns det någon med sits som passar camen? Hittade någon kid-sit som skulle passa?

Grubblar mig grå här hemma.. finns ju inga alternativ för oss alls.

William 23/9-2o1o ♥ Bebis bf 19/9-2o12 ♥
  • SmoothOperator

Men suck.. bytte till sommarhjulen och nu har chassit börjat gnissla..?! Det knakar och har sig, inte bara när jag går över någon kant utan även när jag bara "går" så att säga.. Det har nog inget att göra med att jag bytt hjul bara att jag kanske inte hört det innan pga allt grus som legat på vägarna.. Men ändå.. suck, kan man göra något? Jätteirriterande är det iaf.. Kan det bero på att jag haft skötväskan hängt på handtaget? Den är inte übertung men inte heller särskilt lätt..
    Har köpt silikonspray så ska väl försöka smörja lite.. se om det hjälper. Nån som varit med om samma som har tips? 

• JessiWill
    SmoothOperator skrev 2012-04-18 19:36:02 följande:
    Men suck.. bytte till sommarhjulen och nu har chassit börjat gnissla..?! Det knakar och har sig, inte bara när jag går över någon kant utan även när jag bara "går" så att säga.. Det har nog inget att göra med att jag bytt hjul bara att jag kanske inte hört det innan pga allt grus som legat på vägarna.. Men ändå.. suck, kan man göra något? Jätteirriterande är det iaf.. Kan det bero på att jag haft skötväskan hängt på handtaget? Den är inte übertung men inte heller särskilt lätt..
    Har köpt silikonspray så ska väl försöka smörja lite.. se om det hjälper. Nån som varit med om samma som har tips? 
    Spruta in massor med solikonspray överallt du kommer åt, skall göras regelbundet för att hålla vagnen i topp Du kommer känna att vagnen blir som ny!
  • SmoothOperator
    JessiWill skrev 2012-04-18 19:52:27 följande:
    Spruta in massor med solikonspray överallt du kommer åt, skall göras regelbundet för att hålla vagnen i topp Du kommer känna att vagnen blir som ny!
    Åh det finns hopp alltså!! Härliga tider! Då ska jag göra det på en gång imorgon! Tack för tipset :)
  • JessiWill
    SmoothOperator skrev 2012-04-18 20:11:43 följande:
    Åh det finns hopp alltså!! Härliga tider! Då ska jag göra det på en gång imorgon! Tack för tipset :)
    Gör det med en gång, och regelbundet Blir sån sjukt härlig skillnad :) Varsågod
  • RocketQueen

Bumperbaren, använder ni den på liggdelen? Känns mest som att den är i vägen när man ska komma åt bebisen? Nu har ju inte min bebis dykt upp ännu men jag tänkte på det idag när jag provbäddade vagnen för första gången
    Tänkte ha bäddat med bara fårskinn och sen filt till bebisen. Funkar det i sommar? Eller blir det för varmt? För kallt?