• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Höghus

Mollz: ja! Nu ser jag ju :) funderade för en stund sedan vad det var för fickor som jag inte heller kom ihåg...(hej demens). Tack så jättemycket för hjälpen!! Höll som sagt på att bli tokig.

• Hejåhå

Johanna200: på pramworld blev det 3000 kr billigare för en Donkey Duo än i Sverige. Gör en förfrågan där om pris och jämför med svenska priser.
    Jag har bara hört bra om pramworld gällande service och garantier, så det kan vara värt att kolla upp!

• Lindadjo

Det man ska tänka på, eller iallafall ska veta om, är att om man beställer vagnar från England, så är de flamskyddsbehandlade. Övriga europa inkl. sverige har förbjudit flamskyddsbehandling av barnvagnar, men inte england. Kan vara bra att veta.

• sophiejennifer

Innebär det att man inte får ha vagnen i Sverige? Är det dåligt för barnen på nåt sätt?

• Johanna200
    Lindadjo skrev 2012-05-16 20:37:39 följande:
    Det man ska tänka på, eller iallafall ska veta om, är att om man beställer vagnar från England, så är de flamskyddsbehandlade. Övriga europa inkl. sverige har förbjudit flamskyddsbehandling av barnvagnar, men inte england. Kan vara bra att veta.
    Tack för infon! Det är ju verkligen något att tänka på.
  • Milio
    sophiejennifer skrev 2012-05-16 22:31:54 följande:
    Innebär det att man inte får ha vagnen i Sverige? Är det dåligt för barnen på nåt sätt?
    Flamskyddsmedel är giftigt, speciellt för den lille bebiskroppen..
  • sophiejennifer

Ok. Går det att tvätta bort i maskin, eller är det bara att köpa någonannanstans ifrån istället?

• Tant Pruselius

Denna "diskution" försökte jag hålla i donkey tråden - där sas det att inte alla flamskyddsmedel är giftiga och det jämfördes med det som finns i mat, kläder och leksaker... Så vem/vad ska man lyssna på? Någon som vet någon holländsk sida att beställa ifrån?

• Hejåhå

Någon som kan tipsa om ett lås till chassit och ev sitt- o liggdelen?
    Har ni två lås till donkey?

• miss freckles 77

Tänkte kolla om det är någon som kan hjälpa mig. För ca ett år sen köpte jag en bugaboo cameleon på babytrader.eu. När vi skulle byta till sittvagnen för ett par månader sen upptäckte jag ett hål i liggdelsklädseln. Jag vill såklart reklamera vagnen men nu har jag försökt gå in på babytraders site i flera veckor och det står bara "under maintenance". Är det någon som vet om dom har lagt ner? Kan man reklamera direkt hos bugaboo om det inte går hos återförsäljaren?