the baby skrev 2010-05-17 21:09:28 följande:
Väntar barn i september, och har nu börjat reka barnvagnsmarknaden. Det lutar starkt mot en Bugaboo, men jag har några frågor som jag tänkte ni erfarna skulle kunna svara på. * Sover era barn bra i sittdelen? Okej, men har ingen aning om vad man får för barn, men jag skulle tycka det var superbra om barnet ville sova i vagnen om man är ute. * Är det någon som har en MaxiCosi med isofix i bilen? Och dessutom har babyskyddet på vagnen ibland? Förstod det av butiksbiträdet att det kunde bli problem, att om man har adaptern till vagnen på så funkar inte babyskyddet i isofix-basen? Hur funkar det? Sitter adaptern på babyskyddet jämt, eller sätter man på det på vagnen när man vill ha babyskyddet där? * Förstår ju att vagnen är oslagbar i stan, men funkar den även på grusväg, om man har terrängdäcken på? Är fjädringen dimensionerad för att skumpa runt så, eller klarar den bara asfalt?Vore supersnällt om någon kunde upplysa mig.
Sonen sover bäst i sittdelen just nu - tom bättre än i sin säng. Tror det är en vanesak till stor del hos de flesta barn.
Jag har använt möjligheten att sätta på babyskyddet på chassit mycket till båda mina barn. Min kompis har MaxiCosi med isofix till sin Quinny. Hon använder babyskyddet på vagnen jämt! Kan inte förstå vad problemet är? Du skulle inte kunna sätta babyskyddet utan isofix men med adaptrar i bilen heller. Quinny och bugga har samma adaptrar till MaxiCosi.
Jag tycker vagnen klarar sig bra på de flesta sorters terräng och grusunderlag. Visst, det är ingen EL direkt som är som en isbrytare... underlag som jag upplever som svåra (omöjliga långa sträckor) att köra i är grus/sand och liknande där hjulen sjunker ner ett par centrimetrar i. Då är det jobbigt att köra.