• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • the baby

Väntar barn i september, och har nu börjat reka barnvagnsmarknaden. Det lutar starkt mot en Bugaboo, men jag har några frågor som jag tänkte ni erfarna skulle kunna svara på.

* Sover era barn bra i sittdelen? Okej, men har ingen aning om vad man får för barn, men jag skulle tycka det var superbra om barnet ville sova i vagnen om man är ute.

* Är det någon som har en MaxiCosi med isofix i bilen? Och dessutom har babyskyddet på vagnen ibland? Förstod det av butiksbiträdet att det kunde bli problem, att om man har adaptern till vagnen på så funkar inte babyskyddet i isofix-basen? Hur funkar det? Sitter adaptern på babyskyddet jämt, eller sätter man på det på vagnen när man vill ha babyskyddet där?

* Förstår ju att vagnen är oslagbar i stan, men funkar den även på grusväg, om man har terrängdäcken på? Är fjädringen dimensionerad för att skumpa runt så, eller klarar den bara asfalt?

Vore supersnällt om någon kunde upplysa mig. {#lang_emotions_smile}

• sok

karma police
    ja min 7 månaders sover bra i sittdelen!

ja vagnen funkar ju på grusväg också, däremot tycker JAG inte att det är en optimal "terrängvagn" då finns det faktiskt vagnar som är mer ämnade till det. min åsikt. Det är inte så att vagnen mjukt glider över guppen direkt så att bebisen ligger mjukt då man prommar i terräng typ grusväg och sämre vägar där asfalten är trasig tex. tycker jag.

• FridaLee
    lilla sandra skrev 2010-05-17 20:08:27 följande:
    Men åååååh. Jag vill inte vänta tills dess. O skaffa en 4:a om ett år känns.... Nä.
    men om du blir gravid nu så blir det väl först 2011 lr hur!?
  • LR75
    HemmaHosSofi skrev 2010-05-17 21:46:08 följande:
    Tänkte ställa in ett cam chassi i duschen, bör jag ta av hjulen innan? Eller hur gör ni rent det på smidigast sätt?
    jag torkar mitt chassi med trasa (både fuktig och torr) och däcken diskar jag för sig.
    fast jag är av den petiga sorten...vet andra som kör det i duschen.
  • mollan nu

torkar chassit med trasa. Hjulen tvättas i duschen Glömt inte ta bort håret på framhjulen

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • HemmaHosSofi
    mollan nu skrev 2010-05-17 22:07:44 följande:
    torkar chassit med trasa. Hjulen tvättas i duschen Glömt inte ta bort håret på framhjulen
    LR75 skrev 2010-05-17 21:53:27 följande:
    jag torkar mitt chassi med trasa (både fuktig och torr) och däcken diskar jag för sig.fast jag är av den petiga sorten...vet andra som kör det i duschen.
    Okej, då gör jag så Ett annat problem.. sitter ett liggdelslock på liggdelen och hur sjutton får man av det? Jag använde aldrig det på min förra {#lang_emotions_undecided}
    Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • LillaG
    the baby skrev 2010-05-17 21:09:28 följande:
    Väntar barn i september, och har nu börjat reka barnvagnsmarknaden. Det lutar starkt mot en Bugaboo, men jag har några frågor som jag tänkte ni erfarna skulle kunna svara på. * Sover era barn bra i sittdelen? Okej, men har ingen aning om vad man får för barn, men jag skulle tycka det var superbra om barnet ville sova i vagnen om man är ute. * Är det någon som har en MaxiCosi med isofix i bilen? Och dessutom har babyskyddet på vagnen ibland? Förstod det av butiksbiträdet att det kunde bli problem, att om man har adaptern till vagnen på så funkar inte babyskyddet i isofix-basen? Hur funkar det? Sitter adaptern på babyskyddet jämt, eller sätter man på det på vagnen när man vill ha babyskyddet där? * Förstår ju att vagnen är oslagbar i stan, men funkar den även på grusväg, om man har terrängdäcken på? Är fjädringen dimensionerad för att skumpa runt så, eller klarar den bara asfalt?Vore supersnällt om någon kunde upplysa mig.
    Sonen sover bäst i sittdelen just nu - tom bättre än i sin säng. Tror det är en vanesak till stor del hos de flesta barn.
    Jag har använt möjligheten att sätta på babyskyddet på chassit mycket till båda mina barn. Min kompis har MaxiCosi med isofix till sin Quinny. Hon använder babyskyddet på vagnen jämt! Kan inte förstå vad problemet är? Du skulle inte kunna sätta babyskyddet utan isofix men med adaptrar i bilen heller. Quinny och bugga har samma adaptrar till MaxiCosi.

Jag tycker vagnen klarar sig bra på de flesta sorters terräng och grusunderlag. Visst, det är ingen EL direkt som är som en isbrytare... underlag som jag upplever som svåra (omöjliga långa sträckor) att köra i är grus/sand och liknande där hjulen sjunker ner ett par centrimetrar i. Då är det jobbigt att köra.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    HemmaHosSofi skrev 2010-05-17 22:11:13 följande:
    Okej, då gör jag så Ett annat problem.. sitter ett liggdelslock på liggdelen och hur sjutton får man av det? Jag använde aldrig det på min förra
    Det sitter väl fast med dragkedja? Bara att dra kedjan till mitten på underdelen och haka av.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • HemmaHosSofi
    LillaG skrev 2010-05-17 22:20:34 följande:
    Det sitter väl fast med dragkedja? Bara att dra kedjan till mitten på underdelen och haka av.
    Hm, tyckte jag drog det åt alla möjlig håll utan att få av det. Nu sitter det på fint och ligger i tvättmaskinen Får kika på det när jag tagit ut det igen.
    Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21