• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht

Jag har sandbas, denimbas, marin bas och en klarblå bas. Tror jag ska ha en dyna i sand för den funkar till alla utom klarblå och den får väl ha något annat då. Röd skulle funka i alla men då faller min sommarskrud lite då jag har sand/orange till sommaren och då vill jag inte ha röd dyna. Ska nog fundera en stund till. Svårt det här med dyna.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Kavat
    LR75 skrev 2010-05-18 13:25:02 följande:
    jag som pedantsköter min bugga håller på att bli tokig... trots att jag siliconar så gnisslar min vagn så jag håller på att bli galen...jag lyssnar och sprejjar...rullar och lyssnar...och fan gnisslet är kvar. har sprejat överalt... råd någon??
    Har du gått efter instruktionsbokens rengöringsinstruktioner?

Jag gav "Bugga-kitet" till maken och han blev impad faktiskt och gjorde enligt boken och nu är den ljudlös! Knarrade rätt bra innan i plasten? "runt" de små hjulen.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-05-18 15:22:15 följande:
    Har du gått efter instruktionsbokens rengöringsinstruktioner?  Jag gav "Bugga-kitet" till maken och han blev impad faktiskt och gjorde enligt boken och nu är den ljudlös! Knarrade rätt bra innan i plasten? "runt" de små hjulen.
    Och jag ska försöka komma ihåg siliconspray när jag åker int ill stan. Tackar!
  • FridaLee
    lilla sandra skrev 2010-05-17 23:14:43 följande:
    Ja, men 3:an här hemma är inte ens 2 månader.
    ok då blir det kanske lite tätt
  • LillaG
    Joddan skrev 2010-05-18 15:18:23 följande:
    Har lite svårt för röd till denimen. Har haft rött topset och parasoll (som jag har kvar) men tycker det blir så marint (båtliv). Tror jag ska köpa offwhite dyna och parasoll. Eller gul!!! fast troligast offwhite! Ursnyggt! Så om man inte kan matcha basen får man köpa dyna o matcha parasollet med :0)
    Min off white dyna kommer idag från Kidzshop! {#lang_emotions_laughing}  Sen ska jag ha off white sommarsufflett i canvas & ett blått (bee) parasoll och en ju-ju be dizzy daisies, därav det blå parasollet - och detta till vagn med denim bas & topsits. {#lang_emotions_sunny}
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    Asereht skrev 2010-05-18 15:23:14 följande:
    Och jag ska försöka komma ihåg siliconspray när jag åker int ill stan. Tackar!
    Maken har inte 5-56 i verktygslådan? Funkar toppen!
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • Asereht
    LillaG skrev 2010-05-18 15:41:08 följande:
    Maken har inte 5-56 i verktygslådan? Funkar toppen!
    Jodå men svågern som är bilmeck säger att det gör mer skada än nytta i längden som smörjmedel eftersom det är ett rostlösningsmedel (används bland annat för att rengöra rostiga verktyg och metalldelar). Vågar inte ta några risker. *fegis*
  • LillaG
    Asereht skrev 2010-05-18 15:54:10 följande:
    Jodå men svågern som är bilmeck säger att det gör mer skada än nytta i längden som smörjmedel eftersom det är ett rostlösningsmedel (används bland annat för att rengöra rostiga verktyg och metalldelar). Vågar inte ta några risker. *fegis*
    Nu har jag lärt mig nåt!! {#lang_emotions_dreamer}
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • humilis

hej. nu har vagnen kommit som jag beställt via fruugo. men jag undrar om handtaget ska "glappa" fram och tillbaka. det är inte stelt som vid andra vagnar. jag menar inte glidandet som ni brukar prata om.

om någon förstår?

• Mymemlan

humilis,
    ja det ska göra så, varför vet jag inte men :) Visst bor du i Luleå också, känner igen dig från tråden där om lulemammor? :) Du har skrivit där nån gång.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21