• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan
    Sjukhus Mamman skrev 2010-05-15 23:12:46 följande:
    mm.. jag tror det va när man inte ser skillnad mellan en sitty och en bugaboo då borde man väl nästan söka sjukvård va? skyller på att jag aldrig använder sittyn utan den e här då vi ska på koutsläpp i morrn
    Låter härligt! Inte psykvården men koutsläppet... {#lang_emotions_laughing}
    På tal om det ska jag lägga in lite bilder från landet med Cameleon i "strandläge" någon frågat efter...
    Silas 2009-03-03
  • sweetlina

hur packar man bäst en cameleon med tillbehör för att skcika emd bussgods, nån som vet vart man kan hitta en stor bra kartong?

• Berit82

Hej! Behöver lite hjälp!

Dags för bebis snart och har svidat om buggan till liggvagn. Nu är det dags att köpa ett parasoll och jag klurar över vad jag ska köpa för färg. Jag funderar på antingen ett rosa (den nya färgen) eller ett blått (inte navy altså).

Jag har en denim007-vagn och har ett toppset i den gamla rosa färgen, ett i gult och ett grönt, alla är i fleece. Sen vet man ju aldrig om det hinner bli fler innan sommaren är slut. {#lang_emotions_dreamer}

Det rosa parasollet är verkligen superfint men jag är osäker på hur det går ihop med den gamla rosa färgen. Tänkte att den blå kanske är lättare att matcha, men funderar på hur det ser ut ihop med denimtyget.

• Mymemlan

Nu vill jag ha lite hjälp, jag har en brun bugga, och jag vill göra den mer sommrig, kanske nån annan färg bara. Men vad passar? Ska dessutom skaffa ett parasol, så vilken färg ska det vara då? Sommarsufletterna, är dom bara i fleece? Har bara sett fleece nämligen. Hjälp mig med förslag, jag har en son så inget rosa även om det är såå fint ;)

• Berit82
    Fröken Småland skrev 2010-05-16 10:43:30 följande:
    Berit82: jag skulle försökt få tag på ett gult parasoll; superläckert med gult och rosa
    Hmm, det är ju sant! Tänkte bara att jag skulle köpa ett här i stan. De säljer sina parasoll för 400:- och de hade inte gult. Och de kan inte beställa hem fler eftersom de inte längre är återförsäljare.

Men det kanske är värt att lägga någon hundralapp extra (som det väl blir med frakt). Har också funderat på offwhite i så fall. Det borde passa till allt och är somrigt.
  • Noiis
    Mymemlan skrev 2010-05-16 12:04:16 följande:
    Nu vill jag ha lite hjälp, jag har en brun bugga, och jag vill göra den mer sommrig, kanske nån annan färg bara. Men vad passar? Ska dessutom skaffa ett parasol, så vilken färg ska det vara då? Sommarsufletterna, är dom bara i fleece? Har bara sett fleece nämligen. Hjälp mig med förslag, jag har en son så inget rosa även om det är såå fint ;)
    nä dom finns i canvas oxå, men en del färger finns bara i fleece/canvas. så de beror ju lite på vad för färg man vill ha. en del finns såklart i både fleece och canvas.
    Till brun tycker jag Offwhite, orange, klarblått, gult är dom som e finast. Jag har bild på min bruna med gul sommarsuflett i galleriet om du vill se.
  • Alisa

Hej alla kunniga!

Jag har en fråga kring glidande chassihandtag.. Vårt handtag sitter som ett smäck när man kör osv men ska jag dra upp vagnen, ex upp i butik med enstaka trappsteg, glider det en aning. Detta beror på hur jag har vagnen samt hur hårt jag drar. Detta har gjort att jag alltid drar ut handtaget till max för att inte "slita" på det.
    Vad jag vet så var det endast chassin som gled vid visst tryck som ersattes, hur ska jag mäta det?

Tacksam för svar! 

• Ia 70
    Alisa skrev 2010-05-16 13:23:11 följande:
    Hej alla kunniga!Jag har en fråga kring glidande chassihandtag.. Vårt handtag sitter som ett smäck när man kör osv men ska jag dra upp vagnen, ex upp i butik med enstaka trappsteg, glider det en aning. Detta beror på hur jag har vagnen samt hur hårt jag drar. Detta har gjort att jag alltid drar ut handtaget till max för att inte "slita" på det.Vad jag vet så var det endast chassin som gled vid visst tryck som ersattes, hur ska jag mäta det?Tacksam för svar! 
    Jag har bytt två glidande chassin direkt med Bugaboo o det har aldrig  varit ngt problem med det eller att man behöver utföra några tester eller så. Däremot ska du inte dra upp vagnen för trappor och hålla i teleskophandtaget enligt Bugaboo. Du ska hålla nedanför i den fasta delen.
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Alisa
    Ia 70 skrev 2010-05-16 13:34:15 följande:
    Jag har bytt två glidande chassin direkt med Bugaboo o det har aldrig  varit ngt problem med det eller att man behöver utföra några tester eller så. Däremot ska du inte dra upp vagnen för trappor och hålla i teleskophandtaget enligt Bugaboo. Du ska hålla nedanför i den fasta delen.
    Ja jag har ju lärt mig det nu... :-/
    Och nu drar jag alltid ut det, sambon tar alltid nedanför i den fasta delen.

Hur har du gjort reklamationen rent praktiskt? Mailat in problemet? Och sedan skickat det defekta chassit? Med eller utan hjul, osv. Känner mig alldeles villrådig.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21