Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

LillaMiss Piggy skrev 2010-06-20 07:19:08 följande:
    Frågar igen....finns det ultimata solskyddet? Dotter sitter framåtvänd och då kommer ju solen  rakt på henne.
    Parasol! Då ser barnet ut och man kan vrida och vända den hur man vill. Det är det enda som funkar tycker jag.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    junk skrev 2010-06-20 15:31:48 följande:
    Hej hej, behöver hjälp av er!

Jag köpte en beggad Frog för någon månad sedan som funkat fint. Den är verkligen inkörd hehe, mjuk och gungig liksom har haft en cameleon en gång och den var stelare liksom. Nu till min fundering, sedan storasyrran började åka stårbräda till vagnen upplever jag att de stora fästena, navet på chassit ni förstår där alla delar handtag och hjulramarna sitter ihop, är glappig. De där tre svarta skivorna delas lite väl lätt, glappar, när jag ex svänger med vagnen. Vagnen är alltså väl ruckbar i sidled. Känner mig lite besvärad av detta, kommer vagnen att gå sönder inom en snar framtid eller går det att fixa till på något vis? Dra åt navet/skivorna liksom? De är ju typ ihoppluggade, funkar det att ta bort metallkopan och skruva tro? Även om jag gillar att den är mjuk och inkörd så vill jag ju inte att den ska falla i bitar..

Ytterligare en fråga, hur vet jag när vagnen är gjord? Det står inget klart tillverkningsdatum på chassit men det går att utläsa ett serienr (som jag förståt inte har något med tillverklingdatumet att göra) samt ett "item code". Ska jag leta någon annanstans på chassit eller är jag dömd att leva i ovishet ;)?
    Man kan inte ta bort navet på vagnen. Den sätter man fast med en maskin. Lite som en stor popnit.  Jag tror att det bästa är att kontakta [email protected] och fråga dem om "glappet"
    Om det inte står ngt tillverkningsdatum så kan du inte veta när den är tillverkad
  • Stargirl
    junk skrev 2010-06-20 20:49:06 följande:
    Stargirl- Det är så illa alltså. Som anat. Då blir det ett mejl till dem då, tack för tipset:)
    Jag vet inte....men jag misstänker det tyvärr
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2010-06-21 14:17:10 följande:
    Vi hyrde ett arishell på sas nu då vi var iväg till miami.
    Väskan finns bara i en storlek o är GIGANTISK alltså vi skulle nog nästan kunnat få med en soffa hem i den...
    Kan inte rekomendera andra att hyra den, det är på NÅDER att man får ta med den utan att betala för den, den är så gigantiskt stor o sas själva säger att de inte kan garantera att man inte måste betala för den, de hyr bara ut dem liksom...

Nää inget att rekomendera alltså, plus att de alltid komemr sist på bandet, vi missade våra anknytande flyg till miami eftersom de inte kunde skicka den på bagagebandet utan är tvugna att köra ut den manuellt på en vagn för den är så stor, o så var det varje gång vi skulle hämta ut bagaget.
    Jag har hört liknande historier om just airshell. De är så stora att det inte är klokt.
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2010-06-21 14:23:48 följande:
    Ja det går inte att ha den i en normal bagage heller så vi var tvugna att byta hyrbil oxå... alltså vi hade vår p& t DASH samt en bilbarnstol i den o vi hade fått i bee vagnen oxå om det behövts men den tog vi vid sidan om. Nää det var inte värt det.... hellre linda en badhandduk runt styret eller vilken del man nu är rädd om o köra kraftiga plastpåsar om(kostar 30 kr på arlanda).

Värst varnog att man intehadenågonstannsatt göra avskiten då man kom fram till resemålet.. ingen taxi skulle få in den samt det bagage vi hade i alla fall.. knas :O)
    Buggans transportväska är bra på det sättet att den i princi bara täcker själva vagnen och inte mycket mer.
  • Stargirl
    sisterinlaw skrev 2010-06-21 17:22:33 följande:
    Och PramPack verkar vara ännu bättre eftersom den kan rulla ihop om jag förstått saken rätt. Ska ta och slå till på en sådan snart tror jag.
    Man kan vika ihop Buggans oxå.
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2010-06-22 08:30:11 följande:
    Fast jag tycker den ser megagigantisk ut, hon på bilden kan ju lätt krypa ned i den och åka med på bagagebandet Buggans egen väska kan man också vika ihop så den blir liten. Jag förvarar min i en byrålåda. Men den du länkar till ser väldigt bra ut på det sättet att den utöver vagn antagligen rymmer både matstol och eventuellt en resesäng.

För övrigt tror jag att det kan vara dags att uppdatera bloggen med transportväskefakta *tittar uppfodrande på Shoegirl*

Jag påstår att:

Cameleontransportväskan (med eller utan hjul) rymmer Cameleon, Gecko, Frog, Bee och Bee+
    Gamla Beeväskan rymmer Bee och Bee+
    Nya Beeväskan rymmer enbart Bee+

Men uppgifterna behöver bekräftas av oberoende källor då jag inte själv innehar samtliga modeller av vare sig väskor eller vagnar *skäms*

Nya väskan är en universalväska. Den rymmer alla modeller.
  • Stargirl
    Stormis skrev 2010-06-22 09:24:03 följande:
    Hej hopp!
    Lääänge sen jag hängde i nån Buggatråd nu, men med lillebror som nu tagit över syrrans mer och mer börjar det bli dags snart igen .

Börjar med en kort fråga, har lite tafatt försökt hitta svar själv utan att lyckas. Jag har för länge sen fått hem bromsklossarna till ganla Bee, men får inte på dem! Ska man behöva trycka ihjäl sig? Är jag för klen eller finns det nåt trix jag missat?
    Det var ju superlätt...det följde med en liten "manual" när jag fick mina.
  • Stargirl
    mican skrev 2010-06-22 10:57:28 följande:
    Hur många grader rekomenderar du?
    30 grader utan sköljmedel brukar jag tvätta.
  • Stargirl
    LillaMiss Piggy skrev 2010-06-23 20:41:33 följande:

Måste fråga er experter...är suflet bågarna olika stora? HAr satt på nya sufleten men den är säckig   VAd kan ha blivit fel?

Du har satt fästena tvärtom. Suflettbågarna är lika långa men fästana kan sitta på fel sida. Då blir sufflan säckig.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21