junk skrev 2010-06-20 15:31:48 följande:
Hej hej, behöver hjälp av er!
Jag köpte en beggad Frog för någon månad sedan som funkat fint. Den är verkligen inkörd hehe, mjuk och gungig liksom har haft en cameleon en gång och den var stelare liksom. Nu till min fundering, sedan storasyrran började åka stårbräda till vagnen upplever jag att de stora fästena, navet på chassit ni förstår där alla delar handtag och hjulramarna sitter ihop, är glappig. De där tre svarta skivorna delas lite väl lätt, glappar, när jag ex svänger med vagnen. Vagnen är alltså väl ruckbar i sidled. Känner mig lite besvärad av detta, kommer vagnen att gå sönder inom en snar framtid eller går det att fixa till på något vis? Dra åt navet/skivorna liksom? De är ju typ ihoppluggade, funkar det att ta bort metallkopan och skruva tro? Även om jag gillar att den är mjuk och inkörd så vill jag ju inte att den ska falla i bitar..
Ytterligare en fråga, hur vet jag när vagnen är gjord? Det står inget klart tillverkningsdatum på chassit men det går att utläsa ett serienr (som jag förståt inte har något med tillverklingdatumet att göra) samt ett "item code". Ska jag leta någon annanstans på chassit eller är jag dömd att leva i ovishet ;)?
Man kan inte ta bort navet på vagnen. Den sätter man fast med en maskin. Lite som en stor popnit. Jag tror att det bästa är att kontakta
[email protected] och fråga dem om "glappet"
Om det inte står ngt tillverkningsdatum så kan du inte veta när den är tillverkad