• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Katjan skrev 2010-05-28 12:20:31 följande:
    Undra ifall det är många som nappar på de helt nya buggorna ( kopior kanske) på blocket för 7800kr?Nu har jag iaf beställt en helsvart cam och sålt min offwhite vagn till min vännina. Tror den blir fin med det silvriga nieman marcus toppsettet till =)
    Wow, det är nog inte många som får prova både all white och all black
  • killenkott

Hej på experter .
    Har hoppat in här i tråden förr och fått råd.
    Behöver er igen .

Har min lilla tjej i sittdelen,hon fyllde just 1år.
    Problemet ät att hon är liten,och hon hasar framåt,och ner mot fotänden.
    Selen sitter ju så högt med tyget i sittdelen,(om ni hajar mitt svammel)
    att dom sitter i huvudhöjd .

Har fått lösa det genom att sätta en kudde vid magen för att hon inte ska halka ur.
    HUR gör man,eller har jag missat ngt?

• Katjan
    Fröken Småland skrev 2010-05-28 12:28:31 följande:
    Wow, det är nog inte många som får prova både all white och all black
    Hehe.. tyvärr tröttnade jag tok för snabbt på offwhite. Den är jätte fin men för min del känns det som en vagn jag använder nån gång ibland för att inte tröttna på färgen.
  • Emma Görander

en fråga bara, väldigt tacksam för svar!
    jag har satt på mina vinterdäck då vi ofta går ute i skogen, men så fort jag "låser" upp hjulen om jag ska in i en affär, så sladdrar det som f.. ofta får jag stanna upp med vagnen och sen gå vidare för att dom ska rulla normalt.
    Är det här ett vanligt problem eller är det något fel med mina hjul?

• annat82
    killenkott skrev 2010-05-28 12:32:00 följande:
    Hej på experter . Har hoppat in här i tråden förr och fått råd. Behöver er igen . Har min lilla tjej i sittdelen,hon fyllde just 1år. Problemet ät att hon är liten,och hon hasar framåt,och ner mot fotänden. Selen sitter ju så högt med tyget i sittdelen,(om ni hajar mitt svammel) att dom sitter i huvudhöjd . Har fått lösa det genom att sätta en kudde vid magen för att hon inte ska halka ur. HUR gör man,eller har jag missat ngt?
    Jag har dottern på 5 månader i sittdelen utan problem, men använder du remmen mellan benen då. För drar jag bara den genom den ögla som finns en bit in på sitsen så sitter hon riktigt bra
  • straw2008
    Katjan skrev 2010-05-28 12:20:31 följande:
    Undra ifall det är många som nappar på de helt nya buggorna ( kopior kanske) på blocket för 7800kr?Nu har jag iaf beställt en helsvart cam och sålt min offwhite vagn till min vännina. Tror den blir fin med det silvriga nieman marcus toppsettet till =)
    Varför skulle det vara kopior?

Någon som sett "riktiga" kopior som faktiskt marknadsförts av bugaboo (alltså inte vagnar som påminner om BB utan riktiga kopior, topptyg o hela köret?)

Inte Diva o liknande alltså....

Har faktiskt inte jag o då har jag ändå jobbat på sveriges största byrå för immaterialrätt....
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • killenkott
    annat82 skrev 2010-05-28 12:45:09 följande:
    Jag har dottern på 5 månader i sittdelen utan problem, men använder du remmen mellan benen då. För drar jag bara den genom den ögla som finns en bit in på sitsen så sitter hon riktigt bra
    Jag använder alla remmar som finns.
    Hur stor är din dotter?
    Min är ca 74lång och 8kg.
    Verkar konstigt bara.
    Har du extra dyna i eller orginalet?
    Tänkte om det fanns fler hål för selet i extra dynan?
  • annat82
    killenkott skrev 2010-05-28 12:51:16 följande:
    Jag använder alla remmar som finns. Hur stor är din dotter? Min är ca 74lång och 8kg. Verkar konstigt bara. Har du extra dyna i eller orginalet? Tänkte om det fanns fler hål för selet i extra dynan?
    Har orginalet så vitt jag vet, köpt begagnad och inte direkt expert, men i sitsen finns en rem fastsydd som jag drar benremmen genom och då sitter hon riktigt bra. Inte alls stor för att vara 5 månader, 65cm och 6,3 kg.
    Däremot så sydde jag nya öppningar i toppklädseln till sittdelenså selen kommer ut lite längre ned, inget som påverkar sittdelsklädseln då utan bara överdraget, men det var bara för att hon inte ska dra huvudet under åt sidan, vilket hon annars lyckas med.

Men remmen mellan benen hamnar ju ungefär mitt på sitsen när den dras genom den remmen, trodde det var en rem som fanns på alla sittdelar, men det får någon som vet bättre svara på, och då kan hon inte glida framåt/nedåt.

Hoppas annars någon annan kan svara bättre
  • Billabong
    killenkott skrev 2010-05-28 12:51:16 följande:
    Jag använder alla remmar som finns.Hur stor är din dotter?Min är ca 74lång och 8kg.Verkar konstigt bara.Har du extra dyna i eller orginalet?Tänkte om det fanns fler hål för selet i extra dynan?
    Förutsätter att du kortat remmarna så mkt som möjligt för att hon ska sitta stadigt...?

Min tjej satt bra fast med selen redan vid 6 månaders ålder, då var hon 67 cm och vägde 7,3 kg - alltså liten och nätt. Visserligen satt hon i viloläget första månaden men helt upprätt iaf vid knappt 8 kg och 70 lång.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21