• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • sok
    Xst skrev 2010-05-27 21:27:03 följande:
    JAAAAA!!!
    bra! tack! så skönt att höra!
  • Berit82
    Pruseluskan skrev 2010-05-27 20:44:35 följande:
    onej, är den vit? för den har funnits här på Cervera men dem har den inte kvar längre....jag har letat med ljus och lykta efter den svampen sedan förr förra julen.... men du hade köpt på Ica?
    Kolla hos din färghandlare annars, jag köpte min på en butik som även sålde städartiklar.

En varning bara, den är väldigt effektiv! Jag änvände den för att få bort en fläck på vårat nya vita matsalsbord. Det blev en blank fläck efter jag skrubbat som aldrig gått bort sen dess. Men den mörka fläcken försvann i alla fall.
  • mollan nu

min vagn gick oxå av i navet. Eller låsmekaniskmen gav vika och styret lossnade.
    Men det anser jag vara normalt slitage då vi hoppat upp o ner för minst 10 trappsteg varje dag i 3 år med vagnen. Och på slutet var det ett barn på 9kg i vagnen och ett på 17 kg på ståbrädan. Med vinterhjulen så det var mycket tryck på handtaget innan det gick sönder.

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • FridaLee
    Pruseluskan skrev 2010-05-27 20:44:35 följande:
    onej, är den vit? för den har funnits här på Cervera men dem har den inte kvar längre....jag har letat med ljus och lykta efter den svampen sedan förr förra julen....men du hade köpt på Ica?
    Jepp den är det, nej svampen har jag nog inte hittat på ica bara tvålen men babyland har garanterat. Där såg jag för en vecka sedan.
  • Stargirl
    Katjan skrev 2010-05-27 17:52:04 följande:
    Har ni läst ; www.familjeliv.se/Forum-5-52/m52765612.htmllät inget vidare alls... Är det ngn affär i sthlm som har inne dynor i alla färger?
    Jag har hört att dynorna är typ slut överallt.... men ring och hör. Jag såg dunor på NK häromdagen men kollade inte närmare.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Tant Pruselius
    FridaLee skrev 2010-05-27 23:23:41 följande:
    Jepp den är det, nej svampen har jag nog inte hittat på ica bara tvålen men babyland har garanterat. Där såg jag för en vecka sedan.
    då blir det b-land i helgen. Har dem "bara" svampen eller tvålen oxå?

vad är att föredra, jag använde svampen till allt!!!, men vad använder man tvålen till?
  • straw2008
    Platano skrev 2010-05-27 21:25:49 följande:
    Hej! En fråga om bugaboo bee (förlåt om ni har pratat om det redan, många sidor att läsa genom  Vi ska ha en bugaboo bee(inte den nya modellen) med baybynest till vår bebis när hon kommer . Är den så pass liten att den kan räknas som sulky på när man flyger så att man inte behöver checka in den med baggaget? Vi kommer behöva flyga tidigt efter hon är född och enlgt flygbolaget får man lov att ta med en liten vagn typ sulky (är det väl de lite mindre vagnarna kallas?) till gaten och sen få den när man mellanlandar och så.
    På arlanda får du inte ta in någon vagn alls.
    En vagn du får ta med PÅ planet är en quinny zapp däremot.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • FridaLee
    Pruseluskan skrev 2010-05-28 09:26:55 följande:
    då blir det b-land i helgen. Har dem "bara" svampen eller tvålen oxå?vad är att föredra, jag använde svampen till allt!!!, men vad använder man tvålen till?
    de har båda
  • Katjan

Undra ifall det är många som nappar på de helt nya buggorna ( kopior kanske) på blocket för 7800kr?

Nu har jag iaf beställt en helsvart cam och sålt min offwhite vagn till min vännina.
    Tror den blir fin med det silvriga nieman marcus toppsettet till =)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21