• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    Sjukhus Mamman skrev 2010-05-28 21:28:25 följande:
    I dag har jag haft tråkigt och sytt en suflett alla mina gamla egensydda ligger på de där braiga stället som man aldrig minns vart det e bild finns i bildtråden om nån vill kila dock så var noa med hjälpare så snedslån blev ju lite sisådär.. men men de e bara att göra om en annan dag :D
    såg snyggingen i bildtråden. It's lovely
  • FridaLee

Ja vagnar gäller bara garnatin på första ägaren vet ej varför men så är konsument lagen skriven.

• modestyclara
    Danitra skrev 2010-05-28 21:30:02 följande:
    Varför?
    det handlar om att man när man köper något ingår ett avtal med säljaren...det avtalet kan inte överföras på annan part utan att de två ursprungliga parterna godkänner det...och varför skulle en affärsidkare vilja ge garanti till en andrahandsköpare? Det tjänar de inget på....
  • Danitra
    Stargirl skrev 2010-05-28 21:32:01 följande:
    Alltså det gäller alla barnvagnar som jag förstår det.
    Vad märkligt! Garantin borde ju gälla för produkten under en viss längd oavsett tycker man..
  • modestyclara
    Pruseluskan skrev 2010-05-28 21:32:28 följande:
    Jag har "bara" Bee men den får räcka.... så får vi se om det kommer flera små kottar då ska jag ha en bugga till. Och en retro och en swift och en RB och .... men DET vet inte karl om, höhö. Vad kör du nu för tiden? Blev du med lådcykel? Har ni flyttat nu? (för visst la ni hand-p på en nyprod.?) och fick du trippel uj såld?*slänger sig runt halsen på*
    *spammar tråden*
    Kör frog och bee och hesba och dubbel-uj Men mest lådcykel {#lang_emotions_heart}
    Jag jobbar heltid med min älskade tunnel så det blir inte så mycket FL-häng längre... Vi har sålt lägenheten men flyttar inte till nyproducerade radhuset förrän oktober...

*andas ut och förklarar tessi för uppdaterad*

Själv då?
  • modestyclara
    Sjukhus Mamman skrev 2010-05-28 21:28:25 följande:
    I dag har jag haft tråkigt och sytt en suflett alla mina gamla egensydda ligger på de där braiga stället som man aldrig minns vart det e bild finns i bildtråden om nån vill kila dock så var noa med hjälpare så snedslån blev ju lite sisådär.. men men de e bara att göra om en annan dag :D
    Vad fin den var! En sufflett man blir glad av
  • Tant Pruselius
    modestyclara skrev 2010-05-28 21:38:18 följande:
    *spammar tråden*Kör frog och bee och hesba och dubbel-uj Men mest lådcykel Jag jobbar heltid med min älskade tunnel så det blir inte så mycket FL-häng längre... Vi har sålt lägenheten men flyttar inte till nyproducerade radhuset förrän oktober...*andas ut och förklarar tessi för uppdaterad*Själv då?

Men men vart ska ni bo så länge då? eller löper dem omlott?
    Är det lika stort vagnsrum på detta ställe också som du kan vara king i

Jo med oss är det bra. Jobbar också heltid och numera K (sambo) också. men snart är det semester i 7v så då ska vi ha familjemys i mängder. Det funkar faktiskt just i detta nu att vi båda jobbar heltid, mycket för att jag inte slutar senare en 15 på dagarna och k kan komma till jobbet vid 9 så det blir inte världsalånga jobbdagar för T på förskolan ändå.

Härligt med radhus, då kan du ha massor med rosor . Hur gammal är lillpluttan nu? Går dem "alla" på samma förskola?

Kul att "se" dig igen!
  • modestyclara
    Pruseluskan skrev 2010-05-28 21:43:49 följande:
    Men men vart ska ni bo så länge då? eller löper dem omlott?Är det lika stort vagnsrum på detta ställe också som du kan vara king i Jo med oss är det bra. Jobbar också heltid och numera K (sambo) också. men snart är det semester i 7v så då ska vi ha familjemys i mängder. Det funkar faktiskt just i detta nu att vi båda jobbar heltid, mycket för att jag inte slutar senare en 15 på dagarna och k kan komma till jobbet vid 9 så det blir inte världsalånga jobbdagar för T på förskolan ändå. Härligt med radhus, då kan du ha massor med rosor . Hur gammal är lillpluttan nu? Går dem "alla" på samma förskola?Kul att "se" dig igen!
    vi har några dagar omlott men det blir tight.... Oj vad lyxigt med 9-15...här kör vi 7-15.15...Alla går på samma förskola som tur är men minstingen  (15 mån) har annan avdelning...skönt för de stora att slippa henne delar av dagarna tror jag

Är äganderätt så det är inga stooora gemensamma förråd utan bara ett litet på tomten så det blir till att släppa några vagnar vid flytt...vilka har jag itne bestämt ännu... Rosor ska det bli
  • Tant Pruselius

Mc- prövade du swiften någonting? eller hur var det nu? för visst tyckte du som jag att det var trista cöllurs på den? Men jag är bra sugen... men det finns inte så många beg ute just i detta nu och jag är lite cheep charlie och vill inte pynta mer en max 2 lakan och det kan jag ju drömma vidare om.....

Vilken färg har been din? är det +´n?

• modestyclara
    Pruseluskan skrev 2010-05-28 21:48:52 följande:
    Mc- prövade du swiften någonting? eller hur var det nu? för visst tyckte du som jag att det var trista cöllurs på den? Men jag är bra sugen... men det finns inte så många beg ute just i detta nu och jag är lite cheep charlie och vill inte pynta mer en max 2 lakan och det kan jag ju drömma vidare om..... Vilken färg har been din? är det +´n?
    nää ingen swift...jag gillar att ha barnen mot mig...jag har gamla been med adored-sufflett{#lang_emotions_heart}
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21