• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Steph

Hej har en fråga som är svår att formullera men jag ska försöka.
    Min bugga har aldrig haft en bugga för och jag minns inte om den va så i butiken när jag provkörde bugga där så därför jag undrar.

Min bugga som är begagnad
    "rikkar" chassit ca 1 cm fram. Alltså inte så att handtaget är löst utan själva hela chassihandtagselen fram till den silvriga knoppen i mitten.
    Det är ju iofs inget som stör mig då jag test kör den hemma. min baby har likksom inte kommit en. Men frågan är ju om det ska vara så.
    Eller hela den chassi delen ska sitta helt fast??

Jag vet ju att man kan vända handtaget till andra sidan e det därför den är så annasr??

Förstår ni min fråga eller ska jag försöka formulera mig mer??
    För ska det vara så , så måste ni känna till vad jag menar??!!

• han
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 16:15:23 följande:
    Jag tror inte att någon här i tråden har en sufflett från Frankofant. Personligen tycker jag att några av dem är jättesnygga, bl a den du länkade till. Originalsuffletter kan man köpa från vilken bugaboo-återförsäljare som helst som är lite serviceinriktad men det kommer antagligen att ta lite tid då den beställs som en reservdel. Kidzshop brukar ha en del lösa suffletter på lager så där kanske du kan ha tur. Annars om du vill ha hemmasytt för en billig penning så kan jag rekommendera "mamma på vift" här på FL. Duktig, snabb och billig är hon. Kolla in i bildtråden (adress i TS) så ser du en del som hon har sytt
    jag tycker oxå den är finast bland alla frankofants :) men hur kommer det sig att ingen verkar ha de sufletterna? har inte sett några på stan heller...är det för att de är för dyra eller att de bara inte faller folk i smaken :/

jag var inne på bonti och efterfrågade endast sufflett, men precis som du säger är det beställningsvara och kommer ta veckor och jag har inte lyckats hitta något på kidzshoppen :( jag vet inte hur jag tänkte...men jag tror det var ruskigt kallt ute när jag beställde min vagn med svart fleece {#lang_emotions_throwup}  som ni ser så behöver jag en ny sufflett asp! {#lang_emotions_dreamer}

en till fråga hur mycket kostar endast (orginal) suffletten? tänkte om man hittar på blocket eller tradera så man inte betalar överpris :)
  • Stargirl
    Steph skrev 2010-05-29 18:30:00 följande:
    Hej har en fråga som är svår att formullera men jag ska försöka.Min bugga har aldrig haft en bugga för och jag minns inte om den va så i butiken när jag provkörde bugga där så därför jag undrar.Min bugga som är begagnad"rikkar" chassit ca 1 cm fram. Alltså inte så att handtaget är löst utan själva hela chassihandtagselen fram till den silvriga knoppen i mitten.Det är ju iofs inget som stör mig då jag test kör den hemma. min baby har likksom inte kommit en. Men frågan är ju om det ska vara så.Eller hela den chassi delen ska sitta helt fast??Jag vet ju att man kan vända handtaget till andra sidan e det därför den är så annasr??Förstår ni min fråga eller ska jag försöka formulera mig mer??För ska det vara så , så måste ni känna till vad jag menar??!!
    Det ska vara så. Vi förstår vad du menar utan problem.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • han
    Asereht skrev 2010-05-29 16:25:16 följande:
    De här säljer också suffletter till bugaboo och syr på beställning. www.32ga.se/Har inte handlat själv men har sprungit på annonser både på blocket och tradera. Synd att de sålt den här för den hade jag gärna köpt. www.32ga.se/4532.gif
    söta men inte min smak :) tack men jag behöver en suffla nu! helst igår :(
    man tycker ju med så många bugaboos i stan så borde det finnas lite mer tillbehör på blocket/tradera{#lang_emotions_undecided}
    så nu tycker jag att ni som sitter på massa suffletter och tröttnat på de lägger ut en annons eller två {#lang_emotions_tongue_out}
  • Asereht
    han skrev 2010-05-29 18:40:09 följande:
    söta men inte min smak :) tack men jag behöver en suffla nu! helst igår :( man tycker ju med så många bugaboos i stan så borde det finnas lite mer tillbehör på blocket/tradera så nu tycker jag att ni som sitter på massa suffletter och tröttnat på de lägger ut en annons eller två
    Fördelen med att beställa fårn någon som syr upp är ju att man kan få suffletten precis som man vill ha den men även där blir det ju väntetid.

Jag håller med dig, ut med alla era suffletter på köp & sälj, Blocket och Tradera tack!

Jag leter också vissa färger eftersom jag har ett topset som inte helt faller mig i smaken längre: *suck*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Steph
    Stargirl skrev 2010-05-29 18:38:50 följande:
    Det ska vara så. Vi förstår vad du menar utan problem.
    Tack för ditt svar :.-D
    Är det för fjädringen i stället??
  • Fröken Småland

Steph: Jag lägger mig i lite också Alla Bugaboovagnar (utom Bee) har handtag som är ruckbara några centimeter, även ramen går att rucka lite. Det är en del av fjädringen och skall vara så

• sok
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 15:57:36 följande:
    sok: gamla rosa finns bara i fleece.
    tack för infon!
  • straw2008
    han skrev 2010-05-29 18:34:15 följande:
    jag tycker oxå den är finast bland alla frankofants :) men hur kommer det sig att ingen verkar ha de sufletterna? har inte sett några på stan heller...är det för att de är för dyra eller att de bara inte faller folk i smaken :/ jag var inne på bonti och efterfrågade endast sufflett, men precis som du säger är det beställningsvara och kommer ta veckor och jag har inte lyckats hitta något på kidzshoppen :( jag vet inte hur jag tänkte...men jag tror det var ruskigt kallt ute när jag beställde min vagn med svart fleece   som ni ser så behöver jag en ny sufflett asp! en till fråga hur mycket kostar endast (orginal) suffletten? tänkte om man hittar på blocket eller tradera så man inte betalar överpris :)
    Jag ser ofta frankofants... tycker tyvärr de ser riktigt stökiga o fula ut... inte min smak ALLS o skulle aldrig i hela livet bbetala så mkt som de kostar.

En bra sak med dom är ju dock att det är reflex fastsydd utmed kanten (har jag för mig i alla fall.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • imsa

skulle behöva lite hjälp.

vart kan man finna extra parasoll- eller muggfästen till bee? som kan leverera denna vecka som kommer, innan fredag?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21