• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    modestyclara skrev 2010-05-28 21:39:59 följande:
    Vad fin den var! En sufflett man blir glad av
    Tack! Ja men visst  nu blir man extra glad när man ser vagnen även fast jag e sur på den 

Pruseluskan skrev 2010-05-28 21:33:02 följande:
    såg snyggingen i bildtråden. It's lovely
    Tack
  • Asereht
    Sjukhus Mamman skrev 2010-05-28 21:28:25 följande:
    I dag har jag haft tråkigt och sytt en suflett alla mina gamla egensydda ligger på de där braiga stället som man aldrig minns vart det e bild finns i bildtråden om nån vill kila dock så var noa med hjälpare så snedslån blev ju lite sisådär.. men men de e bara att göra om en annan dag :D
    Snygg!

Jag håller också på med sufflett. Mitt första försök. Tror jag har klurat ut allt nu och allt ligger klippt klart och nålat. Problemet är bara det där med kantband. Jag hade självklart inget som passade färgmässigt hemma. Måste försöka hitta snedslå i passande färg imorrn. Jag blir ju frustrerad nu när jag kommit så långt! *s*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • LillaG
    Stargirl skrev 2010-05-28 21:32:01 följande:
    Alltså det gäller alla barnvagnar som jag förstår det.
    Jag blev lite nyfiken och sökte mer på det... Konsumentverket skriver: En garanti gäller mellan säljaren och den ursprungliga ägaren av varan, om det inte framgår något annat av villkoren för garantin. (Klickbar länk)

Nu förstår jag varför Siba vill ha mitt namn om jag köper något där. Samtidigt som jag också förstår varför Buggas onamnade kvitton anses eftertraktade.

Men garanti är ju frivilligt att ge från ursprungssäljaren. Däremot kan jag inte tänka att de kan komma ifrån Konsumentköpslagen även om varan har bytt händer?
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • Danitra
    LillaG skrev 2010-05-28 22:11:03 följande:
    Jag blev lite nyfiken och sökte mer på det... Konsumentverket skriver: En garanti gäller mellan säljaren och den ursprungliga ägaren av varan, om det inte framgår något annat av villkoren för garantin. (Klickbar länk) Nu förstår jag varför Siba vill ha mitt namn om jag köper något där. Samtidigt som jag också förstår varför Buggas onamnade kvitton anses eftertraktade. Men garanti är ju frivilligt att ge från ursprungssäljaren. Däremot kan jag inte tänka att de kan komma ifrån Konsumentköpslagen även om varan har bytt händer?
    Tack för hjälpen!
    Och tack ni andra för era svar!
    Jo, utan garanti känns 7800 lite saftigt. Hmm...
    Är ni trötta på sådana här dumma frågor i tråden? Ni föredrar kanske att diskuterar åkpåsar och sufletter?
  • han

haha jag vill diskutera sufletter nu om det går bra...vart beställer man en cam suflett? alltså inte hela topset utan bara suflett. så undrar jag om någon har haft denna från frankofant? om ni tycker de är bra i kvaliten o så ? tacksam för svar {#lang_emotions_dreamer}
    BAROQUE PINK

• AngelicaS83
    humilis skrev 2010-05-28 20:08:49 följande:
    Det kom en bekräftelse på direkten. sen kom inte leveransmailet förren efter runt 10 dagar. men sen kom vagnen fort. runt 4 dagar efter det.
    ÅÅÅ jag fick mitt leveransmail igår redan 2 dagar efter beställning, Så då borde jag ju få vagnen i nästa vecka;)
  • Asereht
    Hannah74 skrev 2010-05-29 14:28:29 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-52/m52765612-6.html Såg ni denna tråd?
    Har sett, ett antal ggr nu.

Jättetrist för den drabbade men personligen tror jag inte bugaboo är farligare än andra vagnar. Alla märken har haft vagnar som gått sönder/rasat. Emmaljunga tex hade väldiga problem med sina vikhandtag för några år sedan. Oj vad det varnades då kommer jag ihåg.

Man skal alltid vara försiktig med sina grejor och ska man upp och ned för trappor dagligen så skulle iaf jag ta ur barnet ur vagnen och bära den i den mån det går för det kan faktiskt hända olyckor även om vagnen inte går sönder (inte så kul att tappa taget tex).

Jag har haft över 30 vagnar av olika märken (skadat jag vet) och jag har faktiskt bara haft en enda som gått sönder och det var rent klanteri från min sida dvs handhavandefel.Så att sånt här händer är mer ett undantag än en regel. Sen finns det förstås märken som hr produkter av undermålig kvalitet men det är ju en helt annan sak.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21