Inlägg från: Armani |Visa alla inlägg
  • Armani

Bugaboo-tråd nr 21

HugoochVilma skrev 2010-08-05 12:58:51 följande:
    Var det till en Cam du sökte liggdelslock?

Såg en annons på Blocket:
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_tillbehor_28...

[inte min annons!]
    Nä tyvärr, till en frog. men tack ändå
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Armani

Nu har i haft premiär-tur med vagnen (regnade ju heeeela dagen igår så det vart inte av) och jag kan inte säga annat än att jag älskar vagnen! Vilken sjukt lätt och smidigt vagn Sonen som dessutom inte är någon vagnbebis verkar digga den oxå, ligger just nu och sover sött i den Hoppas han gillar sittdelen sen oxå bara.

Såg att det var nån som frågade om suflettmönster (vem det nu var...). Jag provade att rita av en orginalsuflett och det var inte svårt alls. Jag är ingen hejare alls på det där och var inte heller supernoga och det blej helt okej, så prova!

• Armani
    Caeruleus skrev 2010-08-05 21:06:42 följande:
    Det var jag som frågade. Ska nog testa att måtta av sufletten.

Idag så bytte jag till sittdel för att testa om han vart mer nöjd i den än i liggdelen. Skillnaden var enorm. Han både sov  gott och när han var vaken så lekte han "länge" (för att vara han åtminstone) med leksaken jag hängt på bågen. Sittdelen blir kvar även om jag tycker det egentligen är för tidigt.
    Hur gamma var din lilla? Kul att han gillar sittdelen
    lilyanna skrev 2010-08-05 22:15:28 följande:

Jippie! Idag skickades min Cameleon till mig, hoppas verkligen att den hinner fram tills imorgon, kan ju inte vänta längre snart!!!

Armani; får man se bilder snart?
    Hur gjorde du sa du för att sy suflett? Kan även jag som( inte har en aning om hur man syr) göra en egen tror du? Vad för tyg ska man ha?

Va roligt! Hur vart det nu då med pris å allt?
    Ska försöka få till nån bild här framöver, idag har i regn igen så idag torde det väl inte bli nån promenad misstänker jag

Ja du hur gjorde jag.. Sufletten är som i tre delar, och dom tre delarna måttade jag av på papper och klippte ut i tå delar av varje (ett inner- och ett yttertyg). Sen sydde jag ihop dom bara tills det vart som en påse, lämnade en öppning på vardera sida för suflettfästena, sydde på kantband på framsidan och sen trädde jag på "påsen" och måttade ut vart jag skulle sy kanalerna för suflettstängerna. Men det här var första gången jag gjorde det och tog bara dom tyger jag hade hemma, det finns säkert hundra olika andra tillvägagångssätt Tygvalet spelar nog mindre roll i det stora hela Ska göra ett örngott till sonens lilla vagnkudde i samma tyg som innertyget i sufletten, sen kan jag slänga ut en bild på det
  • Armani
    lilyanna skrev 2010-08-06 10:05:28 följande:
    Pratade precis med DHLs kundtjänst o vagnen levereras senast kl. 17 idag så i helgen blir det premiärtur
    Jag fick betala 4300:- inklusive frakt och då är ju chassit helt nytt och oanvänt så det känns som ett bra pris.

Tack för beskrivningen men jag får nog köpa färdigt för sy det kan jag inte tyvärr

Ser fram emot bilder!!
    Ja det lät ju som ett bra pris. Hoppas du blir nöjd med vagnen
  • Armani

Jag måste vara dum eller nåt, men jag fattar inte alls hur parasollet ska sitta Skrikandes ska det inte bara vara att klicka fast på chassiramen? mitt glider då bara omkring då iaf Obestämd

• Armani
    modestyclara skrev 2010-08-06 16:34:58 följande:
    sätt den på skumgummit på sittdelsramen eller bygeln... man vrider på den
    Jaha, är det DÄR den ska sitta Alltid lr man sig nåt nytt! Tack för hjälpen
  • Armani

Har ni nån aning om vad det här fästet är till?

• Armani
    modestyclara skrev 2010-08-08 18:31:20 följande:
    till parasoll eller mugghållare... eller menar du vart det ska sitta?
    Nä vad det är till för Kanske är till nån mugghållare då, för till parasollet tycker jag det inte ser ut tt passa...
  • Armani
    annat82 skrev 2010-08-08 18:55:12 följande:
    Ser ut som fästet till mugghållaren. 3 är till bee enligt instruktionsboken. Har inget parasoll så de fästena vet jag inte om de är likadana
    Aha, ok Ja jag har ju varken nån bee eller mugghållare så då behövs den ju inte, men jag slipper iaf fundera
  • Armani

Finns det nån speciell sida som ni rekomenderar att köpa tillbehör på? Är i första hand ute efter suflettfästen just nu, men man kan ju alltid hitta nåt mer

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21