Inlägg från: Armani |Visa alla inlägg
  • Armani

Bugaboo-tråd nr 21

gavagai skrev 2011-03-05 11:51:20 följande:
    Men fanns det tidigare överdrag till frog-sittdelar att köpa? Vore ju bra att ha ett sådant att rita av om man ska sy egna. Kanske passar Cameleon-överdraget hyfsat ändå (tror inte att det är någon skillnad på gamla och nya froggar i storlek), men jag blev lite osäker på om det funkar att fästa kardborren som är på Cameleon-klädseln. Var ska kardborren på klädseln fästas på vagnen? Jag skulle behöva gå en liten kurs i hur man tar av/på allt på vagnen (borde kunna funka att leta upp instruktionsfilmer på youtube kanske).
    Jag köpte ett mönster till både cam-suflett och sittdelstyg på Tradera (har oxå en frog) och jag tycker att det sitter riktigt bra Har dock bytt ut suflettfästena till cam. Kardborren har jag helt struntat i, sittdelstyget sitter bra ändå iom att man liksom nyper fast tyget under sittdelen på basen som går att lyfta på Hoppas du förstod hus jag menade nu!
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Armani
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-05 12:23:49 följande:
    Var det av Billigt men bra ? Funderar på om jag ska köpa ett mönster ! Var det bra beskrivning ?
    Ja precis! Sittdelstyget var det lätt som en plätt att förstå, men med sufletten skulle jag rekomendera att du går in och följer Mamma På Vift´s guide på hennes blogg, för beskrivningen fattade jag nada av innan 
  • Armani
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-05 12:36:48 följande:
    Hmm lite svår den med. Var får man fram mått och mönster ? Kanske skulle strunta i att sy själv ! Tungan ute
    Alltså jag köpte ett sånt mönster på Tradera och sen fäljde jag guiden som Mamma På Vift har på sin blogg  
  • Armani
    Vici71 skrev 2011-03-22 22:25:54 följande:
    Hej någon som vet var man kan hitta nytt spänne till selen i sittdelen? min gick av... så himla retligtRynkar på näsan
    Jag har en Bugaboo FrogFlört 
    Vilken del av spännet är det? Ett av mina har gått av oxå, den delen som man liksom hakar i midjebältet, från selen som går från ryggdelen (herre gud så dålig jag är på att förklara!!). Nu använder jag inte den ändå utan jag har bara midjebältet på min son, men den dagen det är dax för försäljning hade jag tänkt att försöka hitta nån liknande sån "krok", sprätta upp och sy fast igen
  • Armani

Hur är det med fjädringen på cam-hjul egentligen... Är det 5 kg för varje "hack"? Och från vilket håll går man?

• Armani

Puffar lite för min fråga ang den ställbara fjädringen på cam-hjul   Vårstädade vagnen idag och satte på småhjulen (äntligen!) på vår frog. Har för mig att det är 5 kg/"hack" (?), men från vilket håll går man då? Alltså är 5 kg längst in mot låsningen på hjulet?

Lär väl gråta imorrn efter promenaden då vagnen säkert ser lika skitig ut igen

• Armani
    galojj skrev 2011-03-24 18:35:53 följande:
    Vet inte alls hur det är med detdär med 5kg/hack...men det lät ju som det stämmer

Nu har jag inte vagnen här, så jag kan kolla. men om du provar ha den först längst in och sedan längst ut, så borde du ju känna vilken som är mjukast...det borde ju vara den mjukaste fjädringen som ska vara till minst kg lixom
    Ok, tack jag får prova det
  • Armani
    AnPa skrev 2011-03-25 08:33:34 följande:
    Armani: När vår lille var liten så hade vi fjädringen ståendes rakt upp, alltså hacket som är längst ut. Sen reglerar man vart efter mot vagnen så att säga. Tror inte att vi ändrade förns han vägde kanske 9 kilo till 2:a hacket. Antar att det behövs mer fjädring ju mer ungen väger?
    Hmm, jaha ok Men då ska jag prova att gå från det hållet ist, lillkillen väger 10 kg nu. Tack
  • Armani
    Lillstroem skrev 2011-03-25 09:55:57 följande:
    Armani: Förutsatt att det är lika på cameleon och frog så är fjädringen så att det är längst in man börjar och arbetar sig utåt ju tyngre barnet blir, och ja, 5kg/hack, alltså barn+eventuell väska. =)
    Har precis plockat ihop en ny cameleon och haft instruktionerna framme.... alltså inifrån och ut!
    Haha, tackar och bockar för svaret Då ändrar jag om igen
  • Armani

Har ni någon idé om hur man på mest effektiva sätt kan rengöra ett parasoll? Såg nu att det fanns några svarta fläckar på sonens fina röda Det går inte bort med bara lite försiktigt gnuggande med vatten och diskmedel, törs man ta till något starkare tro?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21