Inlägg från: MiniM3 |Visa alla inlägg
  • MiniM3

Bugaboo-tråd nr 21

Någon som vet var man kan köpa nya transportväskan? På internet :)

• MiniM3

Fick ni allt ni beställde från skurk kids?
    Det fick jag .. roligt med 50 % :) 

• MiniM3

Jag fick tag på:
    två toppset
    transportväska
    sittdyna
    den vita läderväskan
    tror det var allt :D 

• MiniM3

Jag har nya väskan.. Den som man ska kunna ha alla olika modeller av vagnar..
    Och ÄLSKAR den!!

• MiniM3
    sisterinlaw skrev 2010-06-30 22:30:57 följande:
    Hej, nu är jag här med mina transportväskfrågor igen...

Ni som har transportväskan till Bugaboo- tycker ni att den är lätt att fälla ihop? Vi vill ju smidigt kunna fälla ihop den när vi är framme på resmålet och har packat upp vagnen (alltså på flygplatsen redan).

Ungefär hur stor blir transportväskan som ihopfälld?

Sedan undrar jag om det bara finns en modell av transportväskan ute nu, som jag har förstått det fanns det en utan hjul förut men den verkar ej finnas kvar. Personligen vill jag bara försäkra mig om att jag får en väska som går att fällas ihop till en mindre väska oavsett var jag beställer (från seriösa säljare då, e.g. pramworld.co.uk och kidzshop).

Anledningen till att jag blir fundersam är att så få visar bild på väskan i ihopfällt tillstånd och ingen verkar skriva om hur den fälls ihop eller vilka mått den får då (hittade ej ens info på bugaboos hemisda när jag tittade nyss).

Extremt tacksam för svar!
    Jag tycker inte att den går att fälla ihop så bra..
    Vika ihop den kan man väl göra som den kom i kartongen..
    Men den är riktigt otymplig ändå tycker jag.. 
  • MiniM3
    solouniko skrev 2010-07-01 09:26:11 följande:
    Hej tjejer! Jag och Milla funderar eventuellt på att åka utomlands en sväng med min mamma i sommar. Jag har ju både en Cam och en Bee och tänkte isåfall köpa den nya reseväskan (för visst borde den passa gamla bee också?).

Men då är ju ändå frågan, vilken vagn ska jag ta med?? Hon är 16 månader snart.. Kan inte välja Vilken är bäst att ta med?
    Jag tänker ta been med när vi åker utomlands i september..
    A är strax över 2 år då..
    Men jag tycker du ska ta med been.. om ni ska åka taxi eller så är det ju jätte lätt och bara dra ihop den och åka :) 
  • MiniM3
    livet från ljusa sidan skrev 2010-07-01 23:45:28 följande:
    åh herregud vad jag hatar mitt parasoll! Hur gör ni när ni är ute och går? Jag måste flytta det fram och tillbaka och böja upp och ner...jag skiter i att ens ta med det för det är bara på fel ställe hela tiden.....Har köpt en slags skärm nu som man knäpper fast, så slapp jag få ett nervöst sammanbrott på parasollet! Tråkigt bara att det var bortkastade pengar att köpa ett fint offwhite :(
    Jag tyckte precis lika.. Jag sålde det direkt..
  • MiniM3
    E 2007 skrev 2010-07-02 14:23:35 följande:
    Vart köper man bugaboo i Gävle? Uppsala? Någon som vet? Vill klämma på en bee+
    I Gävle finns det iaf inte kvar någon ÅF tyvärr..
    Pyret på söder hade förut men dom gick ju i kk :/ 
  • MiniM3
    annat82 skrev 2010-07-07 08:00:57 följande:
    Jag har sett på kawaiikids.se/ , men därifrån har jag aldrig beställt och de hade inte den färg jag ville ha.
    På kidzshoppen har jag också hittat och mailat och frågat. Där står det 1-2 veckors leveranstid, så jag ville veta att de kan få in den innan jag beställer, men jag har inte fått svar.

Sen var jag in på NK bara för att kolla och de hade ett par kvar, men de ska sluta med Petunia så de rear ut sina för 50% så det blev en lite annan färg än jag hade tänkt från början :)

Sen väntar jag även svar från Bonti i Stockholm om de kan ta in. Har frågat och de skulle ringa och höra om  de fortfarande kan ta in dem. Bonti brukar väl även kunna skicka fast man får ringa och beställa har jag hört och sett någonstans.
    Det är visst inte så många som köper Petunia ändå, tyvärr. Jag har verkligen fastnat för den och den är såå snygg. Har inte hunnit testa den än dock
    Men på kawaiikids.se kan du beställa..
    tror dom får hem sakerna rätt snabbt fast det står att den inte finns i lager..
    Men du kan ju skicka ett mail till dom :)

• MiniM3
    Fröken Småland skrev 2010-07-10 09:37:24 följande:
    Det har ju varit en del prat om transportväskan och dess storlek/möjlighet till ihopvikning så jag gjorde en snabb stilstudie här på morgonen. På första fotot är den bara vikt en gång och på andra fotot är den vikt två gånger men då den fäller ut sig själv så har jag bundit ihop den med ett überfult gammalt bälte (man tager vad man haver Drömmer). Måtten är ca 60*35*30 men skulle bli betydligt mindre om man "tvingade" ihop den. Satte en Oioi Hobo bredvid som jämförelse.
    Är det den nyaste?
    För på den nya som jag har kan jag bara glömma att få ihop den så.. 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21