• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    ninmid skrev 2010-09-15 09:24:17 följande:
    Har ni sett Bugaboos nya syskonvagn!?

petitfashion.se/2010/09/15/go-donkey
    Lite besviken utifrån bilden faktiskt. Hade liksom förväntat mig något nytt och fantastiskt. Fast om båda sitsarna är vändbara oberoende av varandra så är det ju en bra grej, men ändå...
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • straw2008
    Asereht skrev 2010-09-15 09:54:25 följande:
    Lite besviken utifrån bilden faktiskt. Hade liksom förväntat mig något nytt och fantastiskt. Fast om båda sitsarna är vändbara oberoende av varandra så är det ju en bra grej, men ändå...
    Faktiskt jag med.... såna där vagnar "finns" ju redan känns det som... o dubbelt på bredden? känns som alla är på väg bort från det.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • yrväder
    straw2008 skrev 2010-09-15 09:50:11 följande:
    Cool vill dock inte ha dubbelt på bredden känns varken nytänkande eller praktiskt!

Fint namn dock!!
    Håller med, jag vart inte särskilt imponerad, varken av designen eller att den var på bredden. Hade faktiskt väntat mig mer när dom hållt på så länge med den och med tanke på deras tidigare modeller. Dock har jag inget behov av en syskonvagn.
  • yrväder
    Asereht skrev 2010-09-15 09:54:25 följande:
    Ja, fast typ firstwheels city elite har ju haft en sån modell länge. Enda skillnanden är att det verkar gå att vända styret på denna, det går det inte på city elite.
  • straw2008
    yrväder skrev 2010-09-15 09:57:30 följande:
    Håller med, jag vart inte särskilt imponerad, varken av designen eller att den var på bredden. Hade faktiskt väntat mig mer när dom hållt på så länge med den och med tanke på deras tidigare modeller. Dock har jag inget behov av en syskonvagn.
    Inte jag heller om den inte varit extremt nytänkande Drömmer
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • mollan nu

ser ut som man kan göra vagnen smalare? den där lådan på vänstra bilden är så smal och staget mellan framhjulen ser teleskopisk ut

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • yrväder
    mollan nu skrev 2010-09-15 10:02:40 följande:
    ser ut som man kan göra vagnen smalare? den där lådan på vänstra bilden är så smal och staget mellan framhjulen ser teleskopisk ut
    Haha, nån som tittar utifrån annat än bara designen.

Du har rätt. den där vita plutten på stagen mellan framhjulen sitter inte i samma position på båda vagnarna.
  • yrväder

isåfall är det ju sjukt nytänkande. Visserligen tar den ju dubbel plats som syskonvagn, men jag skulle hellre ha en syskonvagn på bredden än på längden egentligen, man ser ju båda barnen lättare och kommer åt dom lättare. Jag tror att största anledningen till att dubbelvagnarna på längden har slagit igenom är för att dom går att göra om till singelvagn och då slipper man köpa en ny extra vagn när man får syskon. Men är den teleskopisk och går att skjuta ihop till singelvagnsbredd så kommer man ju runt det problemet iaf.

• bohusbebis
    yrväder skrev 2010-09-15 10:03:56 följande:
    Haha, nån som tittar utifrån annat än bara designen.

Du har rätt. den där vita plutten på stagen mellan framhjulen sitter inte i samma position på båda vagnarna.
    Att den går att ta bort en av delarna och trycka ihop till singelvagn?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21