• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008

60 cm med hundkorgen? Nää nu måste du läst fel va? Om en vanlig CAM är 60 menar jag?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Jossanjo
    straw2008 skrev 2010-09-15 12:11:15 följande:
    60 cm med hundkorgen? Nää nu måste du läst fel va? Om en vanlig CAM är 60 menar jag?
    Står faktiskt 60 cm på den där sidan som någon länkade.
  • Joddan

Jo sittdelarna är smalare än på en cameleon och även liggdelen. Om de hade varit lika breda som cameleon så skulle den ju bli över en meter!

Silas 2009-03-03 minigard.blogspot.se
  • Joddan
    Hi Everyone! We get a lot of questions about our new Bugaboo Donkey this morning and we're very happy with them as we are gratefull for your excitement. We will be busy answering everyone the rest of this week, but to answer a few frequently asked ones, here we go:

The Bugaboo Donkey is the first stroller on the market to be fully convertible to offer parents three possible configurations: mono, duo and twin. It offers the possibility of transforming a mono stroller to a duo configuration with the same comfort for all children. It is also the first stroller to be designed specifically to meet parents’ needs for flexible and multiple storage space, courtesy of an expandable side shopping basket and underseat basket.

why did bugaboo choose for the name bugaboo donkey?

All Bugaboo strollers are named after animals like the Bugaboo Bee and Bugaboo Cameleon. The characteristics of a donkey perfectly reflect Bugaboo’s new stroller as it’s well known for its ability to carry both luggage and people with ease. They are also known for being faithful, intelligent and eager to learn.

when will the bugaboo donkey be available at retail?

The Bugaboo Donkey will be available in spring 2011 in the Netherlands, the UK, USA and Spain.

what are the dimensions of the bugaboo donkey? 
    and how does that compare to strollers?
    The Bugaboo Donkey is the first stroller on the market to be fully convertible to offer parents three possible configurations: mono, duo and twin. In mono configuration the Bugaboo Donkey is 60 cm wide, which is the same width as the Bugaboo Cameleon. In duo configuration the Bugaboo Donkey is only 74 cm, which is the narrowest side by side duo stroller.

Kopierat från bugaboo facebook
    Silas 2009-03-03 minigard.blogspot.se
  • Jossanjo

Hmm men var inte UJ 73 cm då har dom ju fakta fel.Kommer den inte säljas i Sverige alls? Eller är det bara i dessa länder den släpps först.
    Kan säga att suget efter andra barnet tätt försvann lite. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den.
    Nytänkande helt klart. Något som inte finns på marknaden innan absolut. Jag är imponerad av idén.
     Men, om deras handtag glider på Camen relativt ofta undrar jag hur säkert det är att göra den bredare å smalare utan att den går sönder. Mycket funderingar fick man =)

Någon som har någon info om de andra två vagnarna som skall släppas?

• Katjan

Syskonvagnen verkar vara en smidig vagn ifall man ska lämna ett barn på dagis t.ex ...

Den fula korgen brevid kan säkert vara bra att ha när man shoppar eller till en trött vovve.

Skulle va kul o veta måttet på sitt och liggdelarna. Undra hur kvaliten på vagnen är?

• Katjan
    Jossanjo skrev 2010-09-15 12:51:03 följande:
    Hmm men var inte UJ 73 cm då har dom ju fakta fel.Kommer den inte säljas i Sverige alls? Eller är det bara i dessa länder den släpps först.
    Kan säga att suget efter andra barnet tätt försvann lite. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den.
    Nytänkande helt klart. Något som inte finns på marknaden innan absolut. Jag är imponerad av idén.
     Men, om deras handtag glider på Camen relativt ofta undrar jag hur säkert det är att göra den bredare å smalare utan att den går sönder. Mycket funderingar fick man =)

Någon som har någon info om de andra två vagnarna som skall släppas?
    Jepp uj duo är 73 cm bred.
  • johnhugo

Hej,

Kommer med en liten annan fundering så här mitt i släppet av nya Bugaboo-modeller. Dags att införskaffa åkpåse och skulle behöva er feedback. Om ni idag skulle köpa en åkpåse till Cameleon skulle ni välja Buggabs egna eller ex Simple World? Min kille är idag fem månader och vill att han ska hålla sig varm under höst/vinter, räcker buggans egna då?

Tack för eran input! 

• lolo21
    johnhugo skrev 2010-09-15 14:41:41 följande:
    Hej,

Kommer med en liten annan fundering så här mitt i släppet av nya Bugaboo-modeller. Dags att införskaffa åkpåse och skulle behöva er feedback. Om ni idag skulle köpa en åkpåse till Cameleon skulle ni välja Buggabs egna eller ex Simple World? Min kille är idag fem månader och vill att han ska hålla sig varm under höst/vinter, räcker buggans egna då?

Tack för eran input! 
    Höståkpåse: buggans egna. Vinteråkpåse: 7 AM igloo.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21