• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Mamma TN
    Mumsi skrev 2010-09-13 19:03:44 följande:
    Jag tycker det har fungerat bra med ståbrädan. Dottern är 3 år och sonen 4 månader och vi använder liggdelen fortfarande. Den har fungerat bra på normala trottoarkanter tycker jag. Vi har även adapter och Acta Graco och det är helt suveränt. 
    Tack!!!
  • Jossanjo

Fråga, blir buggas egna åkpåsar för kalla när det är som kallast? Eller klarar man sig på dem?
    Har en bebis född i maj, hon vägrar liggdelen så vi kör redan på sittdelen och har nu satt på åkpåsen, än så länge kör jag inga ytterkläder alls i den mer än mössa å åkpåse. Sen har jag en fleeceoverall för hösten och en täckoverall för vintern men undrar om det blir tillräckligt. Har tänkt att hon skall ha en fäll hon ligger på i åkpåsen.Skall mann ha något vid benen? Skall man satsa på en varmare "snöåkpåse"
    Är förvirrad...

• Kajsan
    Jossanjo skrev 2010-09-13 21:59:00 följande:
    Fråga, blir buggas egna åkpåsar för kalla när det är som kallast? Eller klarar man sig på dem?
    Har en bebis född i maj, hon vägrar liggdelen så vi kör redan på sittdelen och har nu satt på åkpåsen, än så länge kör jag inga ytterkläder alls i den mer än mössa å åkpåse. Sen har jag en fleeceoverall för hösten och en täckoverall för vintern men undrar om det blir tillräckligt. Har tänkt att hon skall ha en fäll hon ligger på i åkpåsen.Skall mann ha något vid benen? Skall man satsa på en varmare "snöåkpåse"
    Är förvirrad...
    Vaddå? Ska du ha täckoverall OCH åkpåse och ändå undrar om du ska ha nåt mer? Nä... jag skulle svettas ihjäl  i så mycket kläder.
    Mina barn har kört åkpåse och vanliga innekläder hela vintern och vart ruggit varma. Fleeceoverall inuti åkpåsen om det är riktigt riktigt kallt möjligtvis....
    Jo just det!
  • lolo21
    Är förvirrad...
    Hej
    Förra vintern tyckte jag buggapåsen blev för kall. Köpte en 7AM och ångrade mig inte en sekund, den sitter som gjutet och är helt otroligt varm o go=) Har massa smarta funktioner och gosig pälskant:)
  • mollan nu
    Mamma TN skrev 2010-09-13 14:07:41 följande:
    mollan nu och Duntoffla: Tack för era svar. Nu blir det absolut att låna Akta Gracos babyskydd och köpa adapter. SÅÅÅ glad. Väntar min andra nu i oktober och ser fram emot att gör i iordning min gamla Cam.

Just det... Ska ju köpa ståbräda till sonen. Någon som har erfarenhet av hur det känns att köra vagn med ståbräda. Funkar det bra eller är det knöligt och tungt? Hur funkar det vid trottoarkanter o dyl??? Vi har en bit till dagis så tror att det kan bli lite tungt för honom att gå hela vägen...  
    Jag har kört dottern på ståbräda och det är inga problem. Vi har 10-15 minuters gångväg till dagis och en seg uppförsbacke. Funkar jättebra med ståbrädan. Var liiite jobbigt i vintras när det var 10 cm snö på trottoaren men vinterhjul var ett måste då och det funkade bra med dem.
    Vagnen blir mycket mer baktung och lite svårkörd just vid snö eller kladdig väg. Använder ståbrädan ibland nu och med 16 kg på brädan och 14 kg i vagnen är det förvånande hur lätt vagnen är att köra. Jag går oftast på sidan av vagnen och det funkar perfekt att köra med en hand.

lolo21: jag har oxå kört med p&t mjuklift (sport) och det var grymt bra. Lagom trångt för bebisen och perfekt att bära runt med när man inte kunde ta med sig vagnen.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • lolo21

Tack för era tips om phil and ted sport mjuklift:) En sådan blir det helt klart.

• bohusbebis
    lolo21 skrev 2010-09-13 22:12:34 följande:
    Tack för era tips om phil and ted sport mjuklift:) En sådan blir det helt klart.
    Har inte haft nån PT-mjuklift själv, men har hängt i PT-tråden ett tag och där konstateras att den är VÄLDIGT liten. Bebis kan inte ligga i den så länge... Däremot är det nån annan som många har, om det är babytravel el babyproffsens eller nåt... den ska vara rymligare - och billigare.... vet inte hur den sitter i en bugga, men kanske värt att ta en sväng om nån barnbutik å kolla - eller titta in i PT-tråden å fråga.... 
  • annat82

Blev lite shopping på kvällskvisten. Har länge velat ha ett Paul Frank Skurvy-topset och råkade snubbla på barnbutiken med 50% på både skurvy och color blocks :) Då gick det ju inte att låta bli längre :)

• jean1
    Är förvirrad...
    Jag tror inte Buggans egna åkpåse räcker när det är som kallast. men det beror väl på hur man vill klä sitt barn också. Jag tycker det verkar mysigare att ligga i en varm och gosig åkpåse med lite mindre kläder (typ fleece) än att ligga med en tjock overall och en massa lager i en tunnare åkpåse... Vi kommer köra på Buggans så långt det går och köpa en varmare när vi tycker det börjar bli dags, man vet ju aldrig hur vintern blir, om den blir mild eller kall. Ifjol hade vi över -20 många många gånger  .
  • Jossanjo
    Kajsan skrev 2010-09-13 22:02:26 följande:
    Vaddå? Ska du ha täckoverall OCH åkpåse och ändå undrar om du ska ha nåt mer? Nä... jag skulle svettas ihjäl  i så mycket kläder.
    Mina barn har kört åkpåse och vanliga innekläder hela vintern och vart ruggit varma. Fleeceoverall inuti åkpåsen om det är riktigt riktigt kallt möjligtvis....
    Som sagt frågade då jag inte har en susning. Mitt första barn. Är själv en person som fryser lätt så jag tänker ju att ett barn sitter ju still oxå. Sen är inte buggans åkpåsar så tjocka. Så jag vet inte vad man skall ha. Här hade vi 10 minus hela vintern. och enormt mycket snö. Bor på en ö så det är ganska ruggiga/fuktig kyla här.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21