• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Jossanjo
    lolo21 skrev 2010-09-13 22:05:22 följande:
    Hej
    Förra vintern tyckte jag buggapåsen blev för kall. Köpte en 7AM och ångrade mig inte en sekund, den sitter som gjutet och är helt otroligt varm o go=) Har massa smarta funktioner och gosig pälskant:)
    Ja, det var ju väldigt kallt förra vintern, vi bor på en ö oxå där det är en väldig fuktig kyla. Min man som är norr ifrnå säger det är kallare här fast tempen är lägre pga av att vi bor vid havet-
    tycker oxå uggans inte känns vintrig.
    Men om man har en riktigt varm åkpåse kanske man slipper massa kläder. Kanske kan köra på jacka mer än overall om man vet att de bara skall vaara i vagnen när man är ute.
    Svårt tycker jag, speciellt när man inte kan fråga en bebis om den är kall..
  • Jossanjo
    jean1 skrev 2010-09-13 23:15:39 följande:
    Jag tror inte Buggans egna åkpåse räcker när det är som kallast. men det beror väl på hur man vill klä sitt barn också. Jag tycker det verkar mysigare att ligga i en varm och gosig åkpåse med lite mindre kläder (typ fleece) än att ligga med en tjock overall och en massa lager i en tunnare åkpåse... Vi kommer köra på Buggans så långt det går och köpa en varmare när vi tycker det börjar bli dags, man vet ju aldrig hur vintern blir, om den blir mild eller kall. Ifjol hade vi över -20 många många gånger  .
    Är buggans åkpåsar vindtät?
    Håller med ang mindre kläder, men jag tänker om man behöver ta ur dem ur åkpåsen utomhus, då har dom inte tillräckligt med kläder.
    Det känns som en overall är enkelt att sätta på en bebis än en jacka och tjockare byxor. därav min tanke om overall. Men det kanske skall vara jacka när man har åkpåse...
  • ami

Jag har alltid haft mina barn sovandes utomhus. Buggans åkpåse + vinteroverall (rätt tjock: molo el miniature) har mina haft när det varit kanske minus fem och neråt. Då har jag även haft lammfäll i.. Alla är ju olika frusna såklart. Själv hade jag velat både ulloverall + vinteroverall + lammfäll och åkpåse om jag skulle ligga därute i kylan i flera timmar och sova..

• lolo21
    bohusbebis skrev 2010-09-13 22:29:56 följande:
    Har inte haft nån PT-mjuklift själv, men har hängt i PT-tråden ett tag och där konstateras att den är VÄLDIGT liten. Bebis kan inte ligga i den så länge... Däremot är det nån annan som många har, om det är babytravel el babyproffsens eller nåt... den ska vara rymligare - och billigare.... vet inte hur den sitter i en bugga, men kanske värt att ta en sväng om nån barnbutik å kolla - eller titta in i PT-tråden å fråga.... 
    Tack för tipset! Ska kika in i den tråden och fråga.
  • Noiis
    Jossanjo skrev 2010-09-13 23:35:11 följande:
    Som sagt frågade då jag inte har en susning. Mitt första barn. Är själv en person som fryser lätt så jag tänker ju att ett barn sitter ju still oxå. Sen är inte buggans åkpåsar så tjocka. Så jag vet inte vad man skall ha. Här hade vi 10 minus hela vintern. och enormt mycket snö. Bor på en ö så det är ganska ruggiga/fuktig kyla här.
    jag är själv uppvuxen på en ö, så jag förstår vad du menar du kommer själv märka fort vad som funkar bäst där ute när barnet är född.
    Du måste inte ha en åkpåse första året nu, utan bädda ordentligt med en fårfäll och ett täcke i vagnen istället. Noa låg så första månaderna i vår vagn och då bodde vi i en liten hamnstad där det blåse som faaaan och va riktigt kallt!
    Jag har upplevde att alla åkpåsar jag hade inte höll värmen eller höll borta fukten ordentligt när man bor nära sjön under dom kalla månaderna. så jag köpte en footsack från Hjälp mig nu tjejer vad heter de där företaget som syr till UJ och Bugaboo??? svart med typ grön logga?
    Den körde jag utanpå för att det inte skulle tränga in, och när jag väl kom på de så funkade det mycket bättre med åkpåse över lag!
    Jag har kört på bugaboos egena och på lodger bunker!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Jossanjo

Sjukhusmamman, TACK! verkligen bra tips. Nu kommer min lilla vara 6 månader i jul så sittdelen blir det då hon inte gillar liggdelen.
    Någon får gärna komma på vad det där företaget heter som du pratar om.
    Men för att förstå dig rätt, man sätter den ÖVER en åkpåse?
    jag har bara buggas egna åkpåsar änså länge. har två stycken, samt en i manschester och lurv inuti från från när jag var bebis på 70talet.

• Noiis
    Jossanjo skrev 2010-09-14 10:36:49 följande:
    Sjukhusmamman, TACK! verkligen bra tips. Nu kommer min lilla vara 6 månader i jul så sittdelen blir det då hon inte gillar liggdelen.
    Någon får gärna komma på vad det där företaget heter som du pratar om.
    Men för att förstå dig rätt, man sätter den ÖVER en åkpåse?
    jag har bara buggas egna åkpåsar änså länge. har två stycken, samt en i manschester och lurv inuti från från när jag var bebis på 70talet.
    ja precis man sätter den över, det  mer som ett tunnfodrat vindskydd. http://www.babyattitude.se/ hitta
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • straw2008

Nya åkpåsen är tjockare än den gamla, med den nya skulle jag känna mig rätt säker men den gamla känns ju mest som en sladdrig fleecefilt....

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Armani

Oj va svårt... Är oxå inne och vill beställa ett PF topset, men till en röd bas ska man då ha Skurvy eller Color Blocks tycker ni? Båda är ju så fina!

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • lilyanna
    Armani skrev 2010-09-14 10:42:46 följande:
    Oj va svårt... Är oxå inne och vill beställa ett PF topset, men till en röd bas ska man då ha Skurvy eller Color Blocks tycker ni? Båda är ju så fina!
    Till röd bas hade jag nog valt color blocks
    Oliver 070327, Alvin 090804
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21