• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mollan nu
    yrväder skrev 2010-09-15 10:03:56 följande:
    Haha, nån som tittar utifrån annat än bara designen.

Du har rätt. den där vita plutten på stagen mellan framhjulen sitter inte i samma position på båda vagnarna.

Känns lite campingvagn över det hela. Den bara måste vara mer stabil än camen och det är inte helt otroligt att saker som ska skjutas fram och tillbaka inte är stabila eller så användbara i vårat mysiga klimat.
    Men vi får se!
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Asereht
    yrväder skrev 2010-09-15 09:59:01 följande:
    Ja, fast typ firstwheels city elite har ju haft en sån modell länge. Enda skillnanden är att det verkar gå att vända styret på denna, det går det inte på city elite.
    Fast First Wheels brukar ju vara halvt trasiga redan som demoex så en sån skulle jag aldrig vågat köra. Iaf så har de två jag kikat på varit det vilket fick mig att aldrig ens överväga en sån pga den kassa kvaliteten.

Jag är heller inte i behov av syskonvagn så för min del är det egalt men jag var ju beredd på snålvatten om man säger så.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • mollan nu
    bohusbebis skrev 2010-09-15 10:09:30 följande:
    Att den går att ta bort en av delarna och trycka ihop till singelvagn?
    exakt
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • yrväder
    bohusbebis skrev 2010-09-15 10:09:30 följande:
    Att den går att ta bort en av delarna och trycka ihop till singelvagn?
    Möjligen, mollan gjorde mig uppmärksam på detaljer jag inte kikat på innan Men det ser ut såg, stagen mellan framhjulen ser teleskopiskt ut som mollan säger, smalare på en sida, plus att det sitter ett sånt spänne där som det gör på styret. Och man ser tydligt att den ena vagnen på bilden har smalare mellan framhjulen samt att spännet inte sitter i samma position.
  • bohusbebis

Gillar däcken tror jag... Inte sååå dum tror jag... Får bearbeta maken så det blir syskon... Vill ha ny vagn!!

• yrväder
    Asereht skrev 2010-09-15 10:10:13 följande:
    Fast First Wheels brukar ju vara halvt trasiga redan som demoex så en sån skulle jag aldrig vågat köra. Iaf så har de två jag kikat på varit det vilket fick mig att aldrig ens överväga en sån pga den kassa kvaliteten.

Jag är heller inte i behov av syskonvagn så för min del är det egalt men jag var ju beredd på snålvatten om man säger så.
    Ok, men i vilket fall så finns ju själva designen sen innan.
  • lolo21

Jag tycker den ser underbar ut:) Men det kommer väl ta alldeles för lång tid innan man kan köpa den här för att det ska vara aktuellt för oss, tyvärr.

• yrväder

Bugaboo will introduce the Bugaboo Donkey: the first mono-duo-mono convertible stroller for kids and goods. The Bugaboo Donkey can easily – in three clicks – be converted from a full-sized mono to a full-sized side by side du...o and back again to a mono. All with flexible and multiple storage space. This makes it suitable for your first child, your second child, or both and for twins. And even in full duo position, the stroller is still compact.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21