• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • hemlig007

Hoppar in här i tråden. Har blivit så himla sugen på att köpa en Bugaboo till andra barnet (trots att den gamla vagnen fortfarande funkar...)

Men: Vi bor två trappor upp utan hiss och vår gamla vagn har en mjuklift som var lätt att bära upp och ner med bebisen i. Har ni lite tips hur man kan lösa det med en Bugaboo? Jag har känt på Cameleons liggdel och den känns ganska tung att bära. Man kan ju i o f s bära bebisen i famnen eller bärsjal upp och ner för trappan, men det är skönt att slippa väcka den när den har somnat i vagnen. Finns det något annat alternativ än att bära med sig hela liggdelen?

• lolo21
    hemlig007 skrev 2010-09-14 10:58:49 följande:
    Hoppar in här i tråden. Har blivit så himla sugen på att köpa en Bugaboo till andra barnet (trots att den gamla vagnen fortfarande funkar...)

Men: Vi bor två trappor upp utan hiss och vår gamla vagn har en mjuklift som var lätt att bära upp och ner med bebisen i. Har ni lite tips hur man kan lösa det med en Bugaboo? Jag har känt på Cameleons liggdel och den känns ganska tung att bära. Man kan ju i o f s bära bebisen i famnen eller bärsjal upp och ner för trappan, men det är skönt att slippa väcka den när den har somnat i vagnen. Finns det något annat alternativ än att bära med sig hela liggdelen?
    Puffar för din fråga:) Jag har fått tips om Phil and teds mjuklift man kan lägga i liggdelen, men den ska tydligen vara ganska liten. Det ska finnas en annan sort, vet inte vilken dock;P som passar.
  • annat82
    Armani skrev 2010-09-14 10:42:46 följande:
    Oj va svårt... Är oxå inne och vill beställa ett PF topset, men till en röd bas ska man då ha Skurvy eller Color Blocks tycker ni? Båda är ju så fina!
    Till röd bas hade jag också valt color blocks. Du har kollat på barnbutiken.net? Gör det annars, halva priset på båda de topseten.  Skrev det ovan så du kanske såg det.
    Har en blå och en grå bas, men har verkligen fastnat för skurvy, tror inte den blir så bra till den blå kanske, men till den grå så Till den blå är Color blocks toppen så får se kanske blir båda i slutänden ändå
  • lilyanna
    annat82 skrev 2010-09-14 11:20:41 följande:
    Till röd bas hade jag också valt color blocks. Du har kollat på barnbutiken.net? Gör det annars, halva priset på båda de topseten.  Skrev det ovan så du kanske såg det.
    Har en blå och en grå bas, men har verkligen fastnat för skurvy, tror inte den blir så bra till den blå kanske, men till den grå så Till den blå är Color blocks toppen så får se kanske blir båda i slutänden ändå
    Jag hoppas att det finns några topset kvar på måndag, känner mig lite fattig just nu efter att ha shoppat lite för mkt denna månad...vill så gärna ha ett skurvy topset, skulle passa kanon till min skurvy åkpåse ju!
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • Armani
    lilyanna skrev 2010-09-14 10:45:07 följande:
    Till röd bas hade jag nog valt color blocks
    annat82 skrev 2010-09-14 11:20:41 följande:
    Ja det lutar nog åt att det blir den Var oxå inne på barnbutiken och spanade
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Noiis

Mini80 har för mig att de e babyproffsens mjuklift som passar bra! Mitt tips är att besöka butiken som har bugaboo i närheten och testa dom mjukliftarna dom har!

• annat82
    lilyanna skrev 2010-09-14 11:34:05 följande:
    Jag hoppas att det finns några topset kvar på måndag, känner mig lite fattig just nu efter att ha shoppat lite för mkt denna månad...vill så gärna ha ett skurvy topset, skulle passa kanon till min skurvy åkpåse ju!
    Det var ju lite så jag kände också ;) Följde det på tradera och blev lite småbesviken när det gick så högt, kul för säljaren, men blev så glad när jag hittade ett billigt från butik så jag kunde inte hålla mig heller. Precis sålt en del på tradera, va ju inte tanken att spendera dem på en gång, men nu blev det så :)
    Hoppas det finns kvar ett till dig också
  • lilyanna
    annat82 skrev 2010-09-14 12:15:33 följande:
    Det var ju lite så jag kände också ;) Följde det på tradera och blev lite småbesviken när det gick så högt, kul för säljaren, men blev så glad när jag hittade ett billigt från butik så jag kunde inte hålla mig heller. Precis sålt en del på tradera, va ju inte tanken att spendera dem på en gång, men nu blev det så :)
    Hoppas det finns kvar ett till dig också
    Ja, det gick lite väl högt kände jag med! Vad blev frakten för dig från barnbutiken?

Hm, dags o sälja av lite på T med tror jag så kanske man kan finansiera ett topset på den vägen
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • AnPa
    hemlig007 skrev 2010-09-14 10:58:49 följande:

Hej och välkommen hit!

Klart att du ska ha en Bugga, de är underbara Skrattande Själv har jag en Cameleon och en Bee, love them!

Vi hade en teutonia mistral s när sonen föddes (i feb -10) och bodde på 2 tr utan hiss, precis som ni. Vi bytte till Cameleon för att den vägde så mycket mindre! (teutonian 16 kg, buggan 9 kg). Vi hade vagnen i lägenheten (bra extra sovplats i vardagsrummet tyckte vi) och jag hade inga problem med att bära upp liggdel (i liftbågen med bebis i) och chassit. Liggdelen är lättare att bära än vad man tror. Jag bar den i armvecket, supersmidigt! Flört Jag har svårt att tro att det finns mjukliftar som är betydligt lättate än camens liggdel.

Annars kan du ju ha en mjuklift i liggdelen. Tråkigt är ju bara att jag hat svårt att tro att det är lika mycket utrymme i en sådan. Svårare att bädda mysigt osv. Men det beror ju helt på hur man vill ha det och vilken sorts bebis man har.

Hoppas att mitt lååånga inlägg har hjälpt dig något!
  • AnPa

Hej allesammans!

Nu är vi hemma efter en 2 veckors lång semester på Zakynthos. Riktigt skönt har vi haft det och det fungerade super att flyga med Bee'n UTAN resväska. Hade den inplastad i massor av bubbelplast och köpte en vagnspåse på flygplatsen. Jag som var så nervös innan! :P

Har iaf återgått till Camen efter en sommar med Bee'n. Har faktiskt saknat vår Cameleon lite grann (har använt den väääldigt lite i sommar). Höstpimpade den lite igår, svart topset ( hade offwhite innan) och klarblå åkpåse, så himla smidigt att bara kunna ha tunna kläder på V och dra upp åkpåsen när det är lite kallare :)

Är lite sugen på Paul Frank, den militärgröna sufletten framför allt. Riktigt snygg! Men vill ha en annan åkpåse då... Vilken färg skulle passa? Varför finns det inte en snygg grön åkpåse från Bugaboo? (Läs lime/ljus klargrön)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21