• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Aprilia

Är det någon som vet hur man får bort adaptarna till ståbrädan från chassit? Har fått ett nytt chassi och måste returnera det gamla men jag har problem med att få bort dem....

Tuva 0401 Saga 0703 och Vidar 090914
  • thj
    straw2008 skrev 2010-09-15 20:30:10 följande:
    Kan man beställa nya silverkåpor till navet på chassit (cameleon)
    Nej tyvärr inte har försökt få tag på ett länge nu och fick igår info om att de ej säls som reservdel tyvärr.
    Dock är det ingen fara för vagnen om det är en av nyare modell  (07)
    Är det äldre chassit är det värre då det då håller ihop vagnen
    Lev idag,imorgon kan det vara försent!
  • bohusbebis
    Aprilia skrev 2010-09-15 21:51:11 följande:
    Är det någon som vet hur man får bort adaptarna till ståbrädan från chassit? Har fått ett nytt chassi och måste returnera det gamla men jag har problem med att få bort dem....
    Har precis monterat ståbrädan på vår vagn och tyckte att det stod nåt om en skruvmejsel när man ska demontera... Ska kolla... Så här står det i boken:
    "Use a flat-headed screwdriver to remove the adapters from the stroller. Insert the screwdriver into the join between the two halves of the adapter and twist them to lever them apart. Unclip the adapters from the rear bar."
  • Honey1982

HUR ska regnskyddet sitta om man använder liggdelen? Får inte alls ihop det.
    Finns det något annat märke på regnskydd som passar till camen?

♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Billabong
    Honey1982 skrev 2010-09-15 22:40:04 följande:

HUR ska regnskyddet sitta om man använder liggdelen? Får inte alls ihop det.
    Finns det något annat märke på regnskydd som passar till camen?

Har du missat den utförliga beskrivningen inkl bilder i trådens FAQ?
  • Honey1982
    Billabong skrev 2010-09-15 22:42:17 följande:
    Har du missat den utförliga beskrivningen inkl bilder i trådens FAQ?
    det är alltså samma även om man har på liggdelen?
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Jossanjo
    yrväder skrev 2010-09-15 16:42:00 följande:
    Forfarande inte impad. Den där fula hundkorgen förstörde allt.

Ser att många på fb tycker att dom skulle gjort en adapter till camen så att man kan klicka på en sits till, vilket ju såklart hade varit smart, men chassit är ju inte konstruerat för att hålla för två sitt/liggdelar.

Men jag hade nog gjort så att jag hade konstruerat ett nytt chassi, på längden som var kompatibelt med camens sitt/liggdel. Sen hade jag sålt det med antingen bara en sitt/liggdel så att folk som vill ha den som singelvagn först kan köpa den, eller om man vill ha den som dubbelvagn så kan man använda sitsen från camen om man vill behålla den. Och så hade jag sålt den med två sitt/liggdelar.  Kanske ska söka jobb hos bugaboo som designer om denna inte slår igenom
    Nu har jag sett filmen och analyserat i huvudet varför den ser ut som den gör, kan det inte vara så att dom gjort varukorgen uppe för att ha något att sätta i fästena som man sätter sitt/liggdelen i när den är utdragen.
    Att dom inte kunde ta bort mittdubblefästet helt och således blev dom ju tomma om man bara har en del på.
    Så varukorgen känns bara som en grej dom kastade på.

Dock tycker jag precis som du så sök jobb du.
     Att man hade kunnat gjort ett nytt chassi och använt camdelar på.
    Jag tänker att när man får första barnet vill man ju inte köpa en syskonvagn för ev syskon. Det är ju inte ens säkert man får fler barn.
     Alltså måste man köpa en av buggas singelvagnar, sen om man då får sina barn tätt. Då måste man köpa en ny vagn med nya delar, ny klädsel osv. sen kan man ju köpa en och ha bara under den korta tiden man behöver en dubbel, och så fort ettan slutat åka då kan man börja använda sin cam igen.
    Men bugga är ju inte billiga så det känns dyrt att ha både cam och syskonvagn.
    Jag hade nog bara köpt Donkyn om jag fått tvillingar Inte som syskonvagn.
  • Billabong
    Honey1982 skrev 2010-09-15 22:44:35 följande:
    det är alltså samma även om man har på liggdelen?
    Jepp!
  • Noiis
    Jossanjo skrev 2010-09-15 22:47:55 följande:
    Nu har jag sett filmen och analyserat i huvudet varför den ser ut som den gör, kan det inte vara så att dom gjort varukorgen uppe för att ha något att sätta i fästena som man sätter sitt/liggdelen i när den är utdragen.
    Att dom inte kunde ta bort mittdubblefästet helt och således blev dom ju tomma om man bara har en del på.
    Så varukorgen känns bara som en grej dom kastade på.
    Ja det är en shopping korg man satt på

Jag å bror har funderat på vad den där tvåhjuliga saken kan vara frksmåland trode en resväska va? Bror trode de kunde vara en segway men efter att ha sett syskonvagnen så undrar jag om det inte kan vara en sidovagn som är universal och passar alla vagnar? en liten bug som man lägg kan fästa på sidan av chassit för att frakta trötta barn som inte orkar stå på ståbräda.....
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • bohusbebis
    Jossanjo skrev 2010-09-15 22:47:55 följande:
    Dock tycker jag precis som du så sök jobb du.
     Att man hade kunnat gjort ett nytt chassi och använt camdelar på.
    Och när ni ändå håller på å gör Bugaboo-hybrider, fixa så att det går att ha terränghjul (eller åtminstone utbytbara) på Bee+:en åxå. Det borde ju gå att växla hjul/suffletter etc även mellan cam och bee - för att inte tala om att ha EN och SAMMA adapter till alla buggor (mugghållare, parasoll etc)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21