• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • zasata
    straw2008 skrev 2010-09-16 10:11:27 följande:
    Ok, visst kan köra utan men det ser ut som skit ärligt talat :O(
    fick mail från bugaboo för 2 veckor sen eller ångot i alla fallatt chassit bara skall kosta 2500nu...
  • Bubbibalubbi
    Kavat skrev 2010-09-16 20:19:18 följande:
  • mollan nu
    zasata skrev 2010-09-16 20:52:50 följande:
    fick mail från bugaboo för 2 veckor sen eller ångot i alla fallatt chassit bara skall kosta 2500nu...
    köpte mitt från babytrader, gick på 1800 med frakt där i från
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Joddan

Visst måste man väl kunna ha två sittdelar på Donkey och inte bara en sittdel och en liggdel? Lät så på någon här i tråden när jag läste bakåt.

Är fortfarande inte helt såld. Inte alls faktiskt, lutar åt en Uj duo för vår del eller om vi inte får barnvagnsföråd en Babyjogger city select Skrikandes 

Silas 2009-03-03 minigard.blogspot.se
  • Majomajo

När kommer de övriga nyheterna från Bugaboo? För jag fattar som att det skulle komma flera, eller?

• Jossanjo
    Joddan skrev 2010-09-16 23:17:24 följande:
    Visst måste man väl kunna ha två sittdelar på Donkey och inte bara en sittdel och en liggdel? Lät så på någon här i tråden när jag läste bakåt.

Är fortfarande inte helt såld. Inte alls faktiskt, lutar åt en Uj duo för vår del eller om vi inte får barnvagnsföråd en Babyjogger city select Skrikandes 
    Det förutsätter jag att man kan. Annars har dom ju gjort bort sig.
  • Joddan

Någon som hört något mer från Köln? Drömmer

Jossanjo skrev 2010-09-17 08:30:45 följande:
    Det förutsätter jag att man kan. Annars har dom ju gjort bort sig.
    Ja det tycker jag med Glad
    Silas 2009-03-03 minigard.blogspot.se
  • Katjan

Det tror jag att man kan ha.. de skrev ju att man kunde ha den som tvillingvagn. Har man tvillingar så läre man behöva 2xliggdelar och 2x sittdel antar jag iaf.

Om man har den som singelvagn med den lilla korgen där uppe kommer inte vagnen att dra lite åt det hållet barnet sitter på... i och med att barnets vikt inte ser ut att vara i centrum. Så blir det iaf på en syskonvagn om ett barn åker ensamt eller om det är stor viktskillnad.

• modestyclara
    lolo21 skrev 2010-09-16 15:16:19 följande:
    Halloj

Nu har buggan blivit tvättad, smörjd och ihopsatt med nytvättad klädsel. Den är såå snygg med sin nya P&T-mjuklift:)

Har en fråga. Sufletten är så "vek" eller vad man ska säga, den är liksom slapp och inte spänd. Det var så även innan, så det har inte blivit sen vi satte ihop den på nytt. Hur kan man fixa så den blir mer spänd?
    prova att byta plats på sufflettspännena...
  • LitenBlomma
    Katjan skrev 2010-09-17 09:22:50 följande:
    Det tror jag att man kan ha.. de skrev ju att man kunde ha den som tvillingvagn. Har man tvillingar så läre man behöva 2xliggdelar och 2x sittdel antar jag iaf.

Om man har den som singelvagn med den lilla korgen där uppe kommer inte vagnen att dra lite åt det hållet barnet sitter på... i och med att barnets vikt inte ser ut att vara i centrum. Så blir det iaf på en syskonvagn om ett barn åker ensamt eller om det är stor viktskillnad.

Detta står på sneak peak:
    Cameleon when set up as a mono; in its duo configuration, the Donkey is just six inches wider and can accommodate double seats, bassinets, or car seats—or any combo of the above—or a single seat alongside an expandable side basket, for serious lugging. Available April 2011; price TBD.

Det står iaf dubbla sitsar...

-02 -08 -09 & BF mars -11
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21