• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    yrväder skrev 2010-09-15 16:50:30 följande:
    fast jag fattar inte. Om den är 74 i bredaste läget, så innebär det att sitsarna är max 37 breda, lite mindre tom eftersom 74 säkert är mellan bakdäcken. Om den då är 60 i smalaste läget med en sits på så är det ungefär 23 cm som går åt till den där hundkorgen.

Har för mig att sitsen på cammen är 45? och hela vagnen är ju 60 bred, så om det går bort ca 15 cm till stuff runtomkring så innebär det att sitsen är 22 cm på nya vagnen och det går ju bara inte ihop. Obestämd
    Det är lite mer komplicerat än så....det är nämligen så att på vissa ställen är Cam ramen för bred, ex runt höftena. Så man har gjort Donkey ramen lite smalare runt höftena samt att både fästena och själva klick funktionen på Donkey tar mindra plats. Donkey är 60 cm på det smalaste och 74 på det bredaste men det skiljer bara ngn cm på vissa ställen för barnets sittbredd, det är själva fästena som är smalare.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Ana

Någon som vet om det går att ha en bee-åkpåse till bee+??? Gör inget om det inte är perfekt passform men det måste fungera...
    Tacksam för svar! 

• bohusbebis
    Ana skrev 2010-09-17 18:03:25 följande:
    Någon som vet om det går att ha en bee-åkpåse till bee+??? Gör inget om det inte är perfekt passform men det måste fungera...
    Tacksam för svar! 
    Jäpp! Jag tycker det funkar helt okej. Bee är nog bredare än Bee+ (vi har plus) så det blev ett "knapphål" över mitt uppepå. Sen tog jag resår och fäste knapphålsfästena mitt på runt själva chassit. Vi har dessutom en bumperbar och bee-åkpåsen funkade tom att fästa runt den... Bee-åkpåsen är ganska tunn, perfekt höst/vår åkpåse men rymlig nog för vår 2,2 åring.
  • Ana

Åh tack för svar!!!!:) 
    Skulle du rekommendera en annan om jag vill ha till vintern??? 

• Ana

Är kanske den nya åkpåsen varmare än de gamla???

• bohusbebis
    Ana skrev 2010-09-17 19:41:37 följande:
    Är kanske den nya åkpåsen varmare än de gamla???
    Om jag förstått rätt så är de nya tjockare/varmare, har inte testat live... Har en OTH/Urban Jungle åkpåse som passar bra i bee:et om man använder selen att fästa den... Den är tjock och go. Tänkte ev se om jag kan sy några hällor/ resår ifall det blir så att jag använder Bee:et i vinter.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-17 11:31:17 följande:
    Stargirl: Vad tycker folk på plats om Donkey? Presenteras det fler modeller nu på mässan?
    Kanske detta kan få dig att skaffa fb? Det är "kändis" på film där!
  • livet från ljusa sidan

åh herregud, den är ju hur fin som helst! har försökt att kolla bakåt men det är så många som ställer irrelevanta frågor som INTE handlar om nyheterna ;)  De säger ju på filmen att man skall kunna använda befintliga tillbehör och så, men ramarna kommer inte vara samma utan de är olika? 

Varför gillar ni den inte?? Eller kanske jag som missförstått? 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21