• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Katjan
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-20 01:07:51 följande:
    mm verkar vara de.... jag gillade de först men nu känns de uttjatat! men jag älskar den turkosa färgen på denna vagn! har velat ha den färgen sedan jag köpte min första cam och NU när noa är för stor så släpper dom denna :-/ får nog hitta nån att göra barn med haha
    Ja visst är färgen fin =). Har all back vagnen och tycker faktsikt att det känns uttjatat med svart chassi nu när alla kommer med det plus att bugaboo nu släpper ännu en till med svart chassi.. vagnen är ju lika dan som all black fast inte samma toppsett. Hade lätt köpt ocean vagnen + ett svart toppsett istället för all black

Hehe.. annars får du bli en sån människa som kör runt sina husdjur i vagnar precis som de vore små bebisar.
  • Katjan

Jag tycker att bugaboo borde komma ut med ett chassi som inte tappar färg så fort det blir en repa..  Finns ju redan mobiler som har aluminium chassi som inte tappar färgen trots att man repar dem.

• Majomajo
    sok skrev 2010-09-19 23:40:11 följande:
    har den gamla åkpåsen och hade den förra vintern, men då hade min dåvarande bebis på sig overall och "allt". var ut i minus 20 grader och hon var aldrig kall om kroppen.
    Jag trodde absolut att man kunde ha den åkpåsen på vintern tills jag läste nåt här om att den kanske inte var så himla varm trots allt. iofs var min dotter aldrig kall och hon var sällan ute me rän 1 timme i vagnen, så jag bord einte oroa mig. nu är hon snart 1 år gammal MEN nu är det sittdelen...men iofs med overall och dra upp åkpåsen ordentligt så borde det väl räcka ändå?????
    Vi hade gamla åkpåsen i sittdelen hela förra vintern. Kanske någon extra filt de kallaste dagarna. Sonen sover alltid ute i vagn på dagarna (undantaget de allra allra kallaste dagarna) och det var aldrig några problem, han var aldrig kall.
  • S a C
    Hannah74 skrev 2010-09-19 22:45:15 följande:
    Jag har helrätt. Man FÅR länka både t sina egna och till folk man känner. Annars hade jag såklart inte gjort det. Kolla bara in traderatråden som sagt. Varit tillåtet sen "ägarbytet"
    Vad konstigt, för under forumregler står samma sak som innan:

"Ett reklamfritt forum

Forumet får inte användas i reklam- eller marknadsföringssyfte utan redaktionens tillstånd. Endast oberoende tips är tillåtna. Annonsering får heller inte ske i forumet. Privatpersoner som vill annonsera hänvisas till Köp & Sälj. Företag som vill annonsera hänvisas till vårannonsavdelning. "

Har du nån länk eller nåt till vart det är skrivet av FL att det är okej?
  • bohusbebis

Eftersom det är gratis och fritt att annonsera i Köp-å-sälj så fattar jag inte varför man måste marknadsföra sig även i trådarna. Lika irriterande som all reklam på tv3....

• Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2010-09-20 08:41:47 följande:
    Eftersom det är gratis och fritt att annonsera i Köp-å-sälj så fattar jag inte varför man måste marknadsföra sig även i trådarna. Lika irriterande som all reklam på tv3....
    Jag håller med dig
  • Hannah74

Hahha, vet inte om mitt enda oskyldiga inlägg skulle kunna jämföras med reklamen på tv, men visst- jag backar och ber hemskt mkt om ursäkt för att jag klampade in i er "högt värnade tråd" och gör inte iom det.

Trodde lite tips skulle vara uppskattat, bud får jag ju ändå

Dessutom HAR jag ingen länk att hänvisa till (ang ok lr inte) men jag VET att det är så då Traderatråden får hålla igång och det (för länge sen) tjafsades om samma sak i den, men då vi fick svar fr moderaterna att det var ok så länge man inte spammar..

Tycker dessutom det är skillnad om man slänger in en massa blogglänkar som man vill att folk ska hänvisa till när de köper kläder (så de ska tjäna på det) än när jag (i detta fallet) tipsar om nåt ni kan pimpa vagnen med...ÄVEN om jag skulle kunna tjäna på det.

Och vad känsliga ni är- får jag ju skriva nu då eftersom jag blir lite sur att jämföras med tv3... i en annan tråd så blev de glada och tog ett köp nu istället och mailade och tackade för tipset-  häpp!

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503
  • Hannah74

Eftersom mitt inllägg är anmält och borttaget så har jag mailat support ang detta, så meddelar er när jag får svar. Tycker det är konstigt att/om det skulle vara olika regler för olika trådar så ska höra vad "chefen" säger så återkommer jag sen om det är ok så vet vi alla en gång för alla vad som gäller.

Det kan ju vara intressant att veta för alla.
    sen ska jag lämna er i fred

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503
  • AnPa
    mallan brallan skrev 2010-09-19 21:31:06 följande:
    Det här med att bryta av med nån klatschig färg är inte riktigt jag...
    Ungarna har nog med färger på ytterkläderna som stör (läs bryter av).

Svart eller vit? Svart. Nä vit. Näää, det blir svart.

eller vit.
    Jag förstår.

Det är synt att buggans åkpåse inte finns i typ svart lack Flört Det hade varit läckert!

Om jag var du skulle jag köra på Offwhite ifall du inte vill ha en färgglad, då lyser det upp vagenen lite iaf. Jag är annars en svart, svart, svart förespråkare. Har alltid svart på mig själv. Men just med vagnen så kan det var lite roligare att den lyser upp lite, speciellt mitt i mörka vintern. Svängde lite nu när jag fick en bild i huvudet av en all black ståendes i snön med en offwhite åkpåse som matchar snön *dregglar*
  • bohusbebis
    Hannah74 skrev 2010-09-20 09:15:25 följande:
    Eftersom mitt inllägg är anmält och borttaget så har jag mailat support ang detta, så meddelar er när jag får svar. Tycker det är konstigt att/om det skulle vara olika regler för olika trådar så ska höra vad "chefen" säger så återkommer jag sen om det är ok så vet vi alla en gång för alla vad som gäller.

Det kan ju vara intressant att veta för alla.
    sen ska jag lämna er i fred
    Har inget emot tips. Tycker bara att reklam generellt är lika irriterande både här som i tv3. Inget personligt. Glad
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21