• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Överbandsfürern
    haberg skrev 2010-09-19 09:26:12 följande:
    hej alla buggaproffs !  nån som orkar hjälpa mig med min ståbräda? har en cameleon från -07 och köpte en ståbräda på blocket,men får det inte att funka . Den ligger så löst på så den åker av,går inte att stå på den, då ramlar den åt sidan. Går inte o hänga upp den m snodden, då åker den av. Vad är fel, nån del måste saknas....

snälla hjälp en okunnig! mvh/ Hanna
    Det ska finnas fästen med till ståbrädan som man sätter fast på chassit som då ståbrädan sitter fast i.
    Troligtvis har du bara lagt ståbrädan rätt på och då funkar den tyvärr inte.

Fick du inte med fästen tycker jag du ska höra av dig till säljaren och fråga vart de är.
  • Jossanjo
    MissR skrev 2010-09-18 20:13:18 följande:
    Är "All black" limited adition, eller finns den alltid att köpa? Finns det annars någon annan Bugaboo med svart schassi?

Funderar på om det kanske inte borde bli en Bugaboo nu till nästa bebis, men vill ju så gärna ha svart schassi. Finns den fortfarande att köpa om det är en limited adtion?
    Bugaboo Red har oxå svart chassi, men är oxå limited edition.
  • Jossanjo

Läser om åkpåsar, måste fråga, när ni skriver "de  nya" när kom dem?
    Jag köpte mina i höstas förra året och har jag då gamla eller nya? iom att ni pratar om att de nya är tjockarer
    Stämmer det?

• MiniM3
    Jossanjo skrev 2010-09-19 11:23:20 följande:
    Jag köpte mina i höstas förra året och har jag då gamla eller nya? iom att ni pratar om att de nya är tjockarer
    Stämmer det?
    Dom nya kom sent i vintras om jag kommer ihåg rätt..
    Det är liksom med en dragsko nästan uppe vid huvudet .. svårt att förklara . kan nog se dom på kidzshop.se 
  • HugoochVilma

haberg skrev 2010-09-19 09:26:12 följande:
    hej alla buggaproffs !  nån som orkar hjälpa mig med min ståbräda? har en cameleon från -07 och köpte en ståbräda på blocket,men får det inte att funka . Den ligger så löst på så den åker av,går inte att stå på den, då ramlar den åt sidan. Går inte o hänga upp den m snodden, då åker den av. Vad är fel, nån del måste saknas....

snälla hjälp en okunnig! mvh/ Hanna
    Jag köpte den gamla varianten begagnat och det var likadant då jag satte den på buggan! Det visade sig att säljaren glömt skicka med fästena som måste sitta på vagnen om det ska fungera...

I bruksanvisningen står följande:
    ....." Click the two clips onto the aluminium bar, then slide them as far as possible to the left and to the right across the plastic of the wheel sockets (see fig.1)"

~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • jean1
    Jossanjo skrev 2010-09-19 11:23:20 följande:
    Stämmer det?
    Då har du den gamla
  • Pepisson

Jag har kommit över en Bugaboo Red, nu är min fråga till er Buggaexperter, vad ska jag ha för färg på åkpåsen?? Är åkpåse något nödvändigt eller kan jag vänta till nästa vinter?

Tips på hur jag ska bädda i den, vad bör jag köpa, bebben kommer i slutet av feb och jag bor i Malmö. När det är som kallast brukar det vara -5 cirka har jag för mig.

Tittade på Donkeyn, smart konstruktion men längtar till jag får se den IRL. 

• jean1

Jag tycker du ska satsa på en åkpåse om du får en bebis i slutet av februari. Då kanske det räcker med en mössa och sockar förutom de vanliga kläderna. Buggans åkpåse funkar ok i liggdelen också när de är små så om du ändå vill ha en åkpåse senare så köp .

Jag skulle ha köpt en röd eller grå åkpåse =)

• bohusbebis

Apropå åkpåsar, såg på ebay att det fanns Bugaboo Fårskinns-footmuff:ar i england!!!??? Dock inte möjliga att köpa från sverige... nån som vet mer?

• Noiis
    bohusbebis skrev 2010-09-19 16:20:32 följande:
    Apropå åkpåsar, såg på ebay att det fanns Bugaboo Fårskinns-footmuff:ar i england!!!??? Dock inte möjliga att köpa från sverige... nån som vet mer?
    vart hitta du den? jag kan inte finna den å syrran har aldrig hört talas om de eller sett dom
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21